کد خبر: 420246
تاریخ انتشار :

دومین مدال تاریخ ژیمناستیک ایران در آسیا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فدارسیون ژیمناستیک اعلام کرد پس از انتخابات ریاست فدراسیون در تیرماه امسال و انتخاب زهرا اینچه درگاهی به ریاست فدراسیون، پیگیری ها و مکاتبات برای بازپس گیری مدال برنز هادی خناری نژاد در رقابتهای قهرمانی 2015 آسیا در توکیو آغاز شد.
به گزارش نامه نیوز، پس از ایمیل اول ریاست فدراسیون به FIG، فدراسیون جهانی دوپینگ عزیربیک را پذیرفت اما تغییر نتایج را قبول نکرد. متعاقب آن اینچه درگاهی ایمیل دومی را برای احقاق حق و حقوق ژیمناست کشورمان برای فدراسیون جهانی فرستاد. پس از جلسات متعدد و بررسی پرونده دوپینگ ورزشکار قزاقستانی توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، دوپینگ عزیربیک محرز شد و روز گذشته FIG، با ایمیلی به فدراسیون کشورمان مقام سومی هادی خناری نژاد در مسابقات قهرمانی 2015 آسیا در توکیوی ژاپن را تبریک گفت.
زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تیم ایران آگوست 2015 در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی توکیوی ژاپن برگزار شد، شرکت کرد و هادی خناری نژاد در وسیله دارحلقه عنوان چهارمی را به خود اختصاص داد. پس از اعلام دوپینگ عزیربیک در رقابتهای جهانی 2015 وارنا - بلغارستان در سایت جهانی فدراسیون، پیگیری هایی از سوی فدراسیون کشورمان مبنی بر دوپینگ این ورزشکار در مسابقات توکیو با FIG صورت گرفت. پس از مکاتبات زیاد، فدراسیون جهانی طی ایمیلی، دوپینگ نماینده قزاقستان در پیکارهای فوق را مثبت اعلام کرد. بنابراین عنوان چهارمی هادی خناری نژاد تبدیل به سومی شد و مدال برنز مسابقات توکیو به ملی پوش و کاپیتان با اخلاق کشورمان تعلق گرفت.
رئیس فدراسیون اظهار داشت: با اعلام سایت جهانی فدراسیون ژیمناستیک؛ عزیزبیک کودراتولایف از هکپگزانیامین که براساس بند 2.1.1 قانون آنتی دوپینگ یک مواد ممنوعه است در دوران پیش از رقابت‌های جهانی ژیمناستیک آرتیستیک 2015 استفاده کرده و این ماده در نمونه های گرفته شده، موجود بوده است. بنابراین این ورزشکار برای مدت 2 سال که شروع آن از یکم ژانویه 2016 است، محروم است. وی همچنین باید مدال، مبلغ جوایز و یا جوایز دیگر را باز گرداند.
رئیس فدراسیون در پایان اظهار داشت: با قطعی شدن مدال برنز خناری نژاد، دومین مدال تاریخ ژیمناستیک کشورمان در رقابتهای قهرمانی آسیا هم بدست آمد. عبدالله جامعی دیگر ورزشکار کشورمان بود که مدال برنز خرک حلقه را گرفته بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها