کد خبر: 425978
تاریخ انتشار :

مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸

طلسم ایران شکست اما بدون باخت، جهانی شد/ کره به روسیه رسید، سوریه به پلی‌آف

طلسم ایران شکست اما بدون باخت، جهانی شد/ کره به روسیه رسید، سوریه به پلی‌آف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در هفته پایانی مسابقات مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا عصر امروز سه دیدار به طور همزمان در گروه اول برگزار شد.

به گزارش نامه نیوز، ملی پوشان کشورمان که در 9 مسابقه قبلی بدون گل خورده و شکست صاحب 21 امتیاز شده و صعودشان را قطعی کرده بودند در آخرین گام نیز برای افزایش رکورد گل نخوردن به میدان رفتند.
کارلوس کی روش برای این دیدار در غیاب سعید عزت الهی که محروم بود علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، محمد انصاری(57 عزت الله پورقاز)، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، علی کریمی(روزبه چشمی 46)، اشکان دژاگه، علیرضا جهانبخش(وحید امیری 76)، مهدی طارمی و سردار آزمون را به میدان فرستاد.
بازی با حملات ایران آغاز شد اما سوری ها روی ضد حملات خطرناک نشان می دادند. ایران می توانست توسط آزمون و جهانبخش به گل برسد اما موقعیت ها با بی دقتی بازیکنان ایران از دست رفت. در دقیقه 13 سوریه پشت محوطه جریمه ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. عمر السومه ضربه محکمی زد که بیرانوند به طور ناقص دفع کرد و در ریباند تامر حاج دروازه ایران را باز کرد تا طلسم گل نخوردن ایران بالاخره شکسته شود.
در ادامه سوریه عقب کشید و ایران برای جبران گل خورده فشار زیادی وارد کرد اما همچنان موقعیت ها تبدیل به گل نمی شد. حرکت زیبای دژاگه می توانست با ضربه دقیق سردار به گل تساوی تبدیل شود اما ضربه آزمون توسط گلر حریف مهار شد.
بالاخره در دقیقه 45 قفل دروازه حریف باز شد. ارسال دژاگه با ضربه سر آزمون همراه شد که توسط دروازه بان و تیر دروازه برگشت داده شد و در ریباند سردار آزمون دروازه خالی را باز کرد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک خاتمه یابد.
با شروع نیمه دوم باز هم این ایران بود که موقعیت هایی برای گلزنی داشت. در اوایل نیمه طارمی با خطای مشکوک متوقف شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت. یک بار نیز ضربه چشمی به تیر دروازه حریف برخورد کرد.
در دقیقه 64 بار دیگر ایران به گل رسید. پرتاب اوت حاج صفی با اثر طارمی همراه شد و در نهایت آزمون توانست دوباره گلزنی کند تا ایران پیش بیفتد.
طلسم ایران شکست اما بدون باخت، جهانی شد/ کره به روسیه رسید، سوریه به پلی‌آف
در ادامه باز هم این ایران بود که برای گل سوم تلاش می کرد اما در حالی که بازی رو به اتمام بود سوریه در یک ضد حمله در دقیقه سوم از وقت های تلف شده توسط سوما روی اشتباه مدافعان و البته عملکرد ضعیف بیرانوند به گل رسید تا بازی به تساوی بکشد. در نهایت نیز این مسابقه با تساوی دو بر دو خاتمه یافت تا ایران بدون شکست و با 22 امتیاز راهی جام جهانی شود.
در دیگر دیدارهای همزمان کره جنوبی در خانه ازبکستان به تساوی بدون گل رسید تا با 15 امتیاز بعد از ایران به طور مستقیم به جام جهانی راه یابد و سوریه نیز با 13 امتیاز جواز حضور در پلی آف را کسب کرد.
در بازی دیگر نیز چین توانست دو بر یک قطر را مغلوب کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها