کد خبر: 440525
تاریخ انتشار :

بررسی بازی‌های پرسپولیس و رقبا؛ کدام تیم قهرمان نیم‌فصل می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز ، پارس‌جنوبی‌جم با ۲۵ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. پرسپولیس و پیکان هم با اختلاف دو امتیازی در تعقیب مهدی تارتار و تیم‌اش. با این تفاوت که پرسپولیس یک بازی کمتر نسبت به دو رقیب‌اش انجام داده است. برانکو و پرسپولیس بعد از پایان بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، حالا همه تمرکزشان را برای موفیت در لیگ گذاشتند. پرسپولیس امسال هم مانند دو فصل قبل مدعی اصلی قهرمانی است. در دو فصل گذشته هیچ تیمی نتوانسته بیشتر از پرسپولیس امتیاز جمع کند. برانکو درصدد تکرار این موفقیت است و خوب می‌داند که قهرمانی نیم‌فصل برای اعتماد به نفس بازیکنان‌اش و پیشبرد ادامه راه، چه اهمیتی بالایی دارد. در آن سو دو رقیب چغر هم دارند. پیکانی که هفت مسابقه پیاپی است همه تیم‌ها را می‌برد و پارس‌جنوبی‌جم که خیال باختن قافیه را ندارد. بازی‌های پیش‌روی دو رقیب پرسپولیس آسان‌تر از بازی‌های این تیم است. البته دیدار هفته سیزدهم پرسپولیس و پارس‌جنوبی در جم تاثیر زیادی در قهرمانی نیم‌فصل دارد.

بررسی بازی‌های سه تیم مدعی قهرمانی نیم‌فصل

پرسپولیس : شاگردان برانکو یک بازی عقب افتاده با نفت آبادان دارند که باید در آزادی برگزار کنند. علاوه بر بازی با برزیلی‌های آبادان، چهار مسابقه سخت دیگر هم پیش‌روی پرسپولیس است. تیم برانکو باید در هفته دوازدهم مقابل پدیده قرار بگیرد. تیمی که در رتبه چهارم جدول حضور دارد و در همین فصل، استقلال را هم در آزادی شکست داد. بعد از آن باید به جم سفر کنند تا مقابل رقیب مستقیم قهرمانی نیم‌فصل‌شان قرار بگیرند. دیداری که تکلیف قهرمان نیم‌فصل را تا حدود زیادی مشخص می‌کند. اما این پایان راه سخت برانکو و شاگردان‌اش تا پایان نیم‌فصل نیست. پرسپولیس در هفته ماقبل پایانی با ذوب‌آهنی مسابقه می‌دهد که امیر قلعه‌نویی را روی نیمکت دارد. سرخ‌های پایتخت در هفته آخر هم به شمال سفر می‌کنند تا با سپیدرود بازی کنند. دیداری که هم آسان‌تر است و هم می‌تواند پایانی خوش بعد از تحمل سختی‌های فراوان برای این تیم داشته باشد.

پارس جنوبی جم: تیم تارتار خیال عقب‌نشینی ندارد. دورتموندهای ایرانی که از فصل قبل استارت زدند، هنوز با همان سرعت پیش می‌روند و رقیبی نمی‌تواند جلوی‌شان بایستد. پارس‌جنوبی اگر از این دو هفته پیش‌رو سربلند عبور کند، نسبتا بازی‌های ساده‌تری نسبت به دو رقیب دیگرش دارد. پارس در این هفته با فولاد خوزستان بازی دارد. سپس در سخت‌ترین میزبانی فصل‌اش با پرسپولیسی دیدار می‌کند که صدرنشین بازی‌های خارج از خانه است. در دو هفته پایانی شاگردان تارتار فرصت دارند که نفسی تازه کنند. پارس‌جنوبی در دو هفته آخر با نفت تهران و سیاه‌جامگانی بازی دارد که فعلا هر دو در بحران به سر می‌برند.

پیکان : وقتی نیمی از نیم‌فصل اول گذشته بود چه کسی فکرش را می‌کرد که پیکان در این چند هفته خودش را به کورس قهرمانی نیم‌فصل برساند؟ جلالی اگر همین روند تیم‌اش را حفظ کند با توجه به مسابقه رو در روی پرسپولیس و پارس‌جنوبی‌جم، هیچ بعید نیست که قهرمان نیم‌فصل هم شود. پیکان در دو هفته پیش‌رو با دو تیم خوزستانی بازی می‌کند که اوضاع و احوال خوبی ندارند. در هفته پایانی هم با سایپایی بازی دارد که فعلا با علی دایی خیال بردن ندارد. تنها دیدار نسبتا دشوار پیکان، در هفته ماقبل پایانی جلوی استقلال رقم می‌خورد. دیداری که شاید شاگردان شفر بتوانند ترمز جلالی را بکشند.

هفته به هفته با سه تیم مدعی (برای مشاهده بازی‌های پرسولیس دایره‌های قرمز، برای پارس‌جنوبی‌جم دایره‌های زرد و برای پیکان هم دایره‌های آبی را تعقیب کنید)

هفته۱۲

پرسپولیس - پدیده

فولاد - پارس‌جنوبی‌جم

پیکان - صنعت نفت آبادان

هفته ۱۳

پارس‌جنوبی‌جم - پرسپولیس

استقلال‌خوزستان -پیکان

هفته۱۴

پرسپولیس - ذوب‌آهن

نفت تهران - پارس‌جنوبی‌جم

پیکان - استقلال

هفته ۱۵

سپیدرود - پرسپولیس

پارس‌جنوبی‌جم - سیاه‌جامگان

سایپا - پیکان

جدول لیگ تا هفته یازدهم

جدول لیگ برتر
منبع: سایت 90

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها