کد خبر: 448177
تاریخ انتشار :

امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و آلبانی/ احتمال استفاده از کیش در جام جهانی 2022

امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و آلبانی/ احتمال استفاده از کیش در جام جهانی 2022
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آرماند دوکا، رئیس فدراسیون فوتبال آلبانی که بامداد امروز (13 آذرماه) به همراه هیات بلندپایه خود وارد ایران شده بود، یک تفاهم‌نامه همکاری را با فدراسیون فوتبال ایران امضا کرد.
به گزارش نامه نیوز، تفاهم‌نامه‌ امضاشده بین مهدی تاج و آرماند دوکا در راستای توسعه همکاری دو کشور در زمینه فوتبال است.
ابتدا تفاهم‌نامه بین دو طرف امضا شد و بعد از آن رؤسای فدراسیون فوتبال ایران و آلبانی به تبادل هدایا پرداختند.
امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و آلبانی/ احتمال استفاده از کیش در جام جهانی 2022
مهدی تاج در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به رئیس فدراسیون فوتبال آلبانی، آرماند دوکا، دبیرکل این فدراسیون و سرمربی تیم ملی‌شان تبریک می‌گویم. ما امروز تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم. هر چقدر ما ارتباط‌مان را با دنیا گسترش بدهیم، برای‌مان خوب است.
وی در ادامه در خصوص مفاد این قرارداد اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه ما موضوع مبادله مربیان را داریم، بحث توسعه و تبادل داوران، انجام بازی‌های دوستانه، استفاده متقابل از کمپ‌های دو کشور، بحث فوتبال پایه و تیم‌های جوانان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، از کارشناسان دو کشور در بحث پزشکی ورزشی و ورزش عمومی نیز استفاده خواهیم کرد. در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز فدراسیون دو کشور با هم همکاری خواهند کرد و این در قرارداد منعقد شده پیش‌بینی شده است.
تاج درباره فوتبال آلبانی تصریح کرد: آلبانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 با اسپانیا در یک گروه بودند. اتفاقاً آنها به ما گفتند یک بار پرتغال را در جام ملت‌های اروپا در کشور خودش شکست داده‌اند. یک بار هم موفق شدند مقابل پرتغال به نتیجه یک - یک برسند، این ما را امیدوار می‌کند که شرایط خوبی مقابل این تیم در جام جهانی داشته باشیم. اروین که سرمربی تیم ملی کشورشان است سه سال در لیگ ما بازی کرده است، همچنین سوکای که در سپاهان عضویت داشت. الان هم علی کریمی ما در لیگ آلبانی بازی می‌کند. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم در بحث بازیکنان هم بین دو کشور شرایط خوبی داشته باشیم.
وی در پاسخ به اینکه فدراسیون فوتبال در این مدت با فدراسیون‌هایی چون هلند، ایتالیا، نروژ، رومانی، ژاپن و ... تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده و به جز یک کمپی که تیم ملی در ایتالیا برگزار کرد، چه دستاوردهای دیگری برای تیم ملی در راه جام جهانی خواهد داشت، گفت: داشتن روابط بهتر از نداشتن آن است و اگر بتوانید روابط خوبی داشته باشید بهتر می‌توانید کار را پیش ببرید و با فضای بهتری آشنا می‌شوید. ما با ژاپن در سیستم مدیریتی و آموزشی ارتباط مقابل داریم و در تفاهم‌نامه‌ای که با ایتالیایی‌ها داشتیم علاوه بر استفاده از کمپ، در بحث‌های آموزشی کارهایی در حال انجام شدن است و تیم فوتسال دختران آنها نیز اخیراً به ایران آمد و دو بازی دوستانه با ما انجام داد.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: ما ارتباط‌های خوبی هم با کره جنوبی گرفته‌ایم که احتمالاً تفاهم‌نامه‌ای را با آنها امضا خواهیم کرد و همکاری متقابل خواهیم داشت. شاخص‌ترین تفاهم‌نامه‌ای هم که احتمالاً تا هفت هشت روز آینده امضا خواهیم کرد با کشور قطر است که احتمالاً تورنمنتی را در این کشور داشته باشیم. البته مطالعاتی هم در حال صورت گرفتن است که شاید قطری‌ها به جزیره کیش بیایند و با سرمایه‌گذاری در آنجا کمپی را ایجاد کنند که در جام جهانی 2022 هم مورد استفاده قرار بگیرد. نوع تفاهم‌نامه با قطر متفاوت با تمام تفاهم‌نامه‌هایی خواهد بود که امضا کرده بودیم. البته با آلبانی قرار نیست بازی دوستانه داشته باشیم، اما سعی خواهیم از سایر تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کرده‌ایم در این زمینه استفاده کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: درست است که فوتبال یک بحث تجاری است اما این تفاهم‌نامه به گسترش روابط دو کشور کمک می‌کند. نقل و انتقال مربیان و داوران، برگزاری بازی دوستانه، همکاری در بخش پایه و استفاده از کارشناسان پزشکی، همکاری در بخش فوتبال ساحلی و فوتسال پیش بینی شده است. آلبانی در مقدماتی جام جهانی با ایتالیا و اسپانیا بازی کرد. آنها با پرتغال هم بازی کردند و توانستند این تیم را یک بار ببرند. این اتفاق خوبی است و می‌توانیم استفاده کنیم. اروین، سرمربی این تیم در این کشور ما بازی کرده و قبلا جواهیر سوکای را داشتیم. علی کریمی بازیکن جوان ما در آلبانی بازی می‌کند. از این تفاهم‌نامه استقبال می‌کنیم.
تاج درباره امکان تبادل بازیکن با آلبانی گفت: همین الان بازیکنانی در هر دو کشور حضور دارند اما باید بیشتر شود.
رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان درباره برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ در فروردین ماه اظهار کرد: یک فیفا دی داریم که پشتیبانی خوبی از تیم ملی انجام می‌دهیم. فکر می‌کنیم گروه ما گروه زندگی است. یک زندگی جدید با تیم‌های بزرگ خواهیم داشت. از پیراهن و پرچم کشورمان دفاع می‌کنیم. تلاش گسترده‌ای برای بهترین نتیجه انجام می‌دهیم. تقریبا بهترین کمپ روسیه را در مسکو گرفتیم. کمپ لوکومتیو را که قبلا برای ایتالیا بود گرفتیم. کمپ مجهزی است. کره‌جنوبی هم دنبال این کمپ بود اما در سفر اخیر قرارداد منعقد شد. حتما دو بازی بسیار قوی و خوب انجام می‌دهیم. دو جلسه خوب با کی‌روش داشتم و جمع بندی خوبی داشتیم. امروز هم با کی‌روش جلسه دارم. درباره بازیکنان تدارکاتی و راه‌های پشتیبانی از تیم ملی بحث خواهیم کرد که تیم ملی خوبی داشته باشیم. وزارت ورزش هم ستاد پشتیبانی تشکیل داد که وزارت خانه‌ها کمک خواهند کرد.
تاج درباره برگزاری بازی دوستانه در آلبانی گفت: در این قرارداد این موضوع را پیش بینی کردیم. ممکن است این اتفاق در کشور دیگری رخ بدهد.
رئیس فدراسیون درباره ادامه‌دار شدن مناقشه فوتبال ایران و عربستان و امکان حضور نیافتن الهلال و الاهلی عربستان در ایران گفت: شرایط نشان می‌دهد که گام‌های خوبی برداشتیم. انتخاب به عنوان بهترین فدراسیون بعد از این که ژاپن در سه سال اخیر این جایزه را برده بود، نشان می‌دهد راهمان درست است. یکی از راه‌ها دفاع از حیثیت و امنیت کشور است. در کشورمان امنیت وجود دارد. اگر صرفا این باشد که در ایران امنیت نیست، قابل قبول نیست. تمام کشورهای عضو کمیته مسابقات در ایران بازی کرده بودند و همه راضی بودند. عراق با ژاپن و استرالیا در ایران بازی کرد. باید برای فوتبال آسیا تلاش کنیم. فوتبال آسیا نباید قبول کند که میانگین تماشاگر از ۳۷ هزار به ۴۰۰۰ برسد. الان کیفیت ما از اروپا عقب افتاده و اگر AFC این اتفاق را بپذیرد، اسپانسرها و کیفیت از بین می‌روند.
تاج درباره موفقیت‌های فوتبال ساحلی هم گفت: موفقیت‌های ما حاصل تلاش باشگاه‌ها و خانم شهریاری است که به خوبی برنامه‌ریزی کردند. ما بهترین لیگ فوتبال ساحلی جهان را داریم. هزینه‌ها سنگین است اما خانم شهریاری با تیم‌ها و اسپانسرها صحبت کردند که حضور موفقی در فوتبال ساحلی داشته باشند.
وی درباره انتقاد پیشکسوتانی مانند علی کریمی و علی دایی از وجود فساد در فوتبال گفت: همه خواهان موفقیت فوتبال هستند. اگر مشکلی وجود دارد، خواهش من این است که مدارک و اسناد خود را به فدراسیون فوتبال و مراجع ذی‌ربط ارجاع دهند. در بخش‌هایی هم شاهد اختلاف سلیقه هستیم. ما می‌خواهیم توضیح بدهیم که سوء‌تفاهم‌ها حل شوند.
رئیس فدراسیون در پایان درباره برگزاری بازی با تیم‌های بزرگ گفت: ما تیم‌ها را پیشنهاد می‌کنیم اما انتخاب تیم ملی با سرمربی است. شاید به خاطر مسائلی تیم‌های بزرگ به ایران نیایند. با این حال می‌خواهیم با یک بودجه خوب موجب پیشرفت تیم ملی شویم.
امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال ایران و آلبانی/ احتمال استفاده از کیش در جام جهانی 2022
آرماند دوکا، رییس فدراسیون فوتبال آلبانی هم با تشکر از فدراسیون فوتبال ایران و تبریک به این فدراسیون به خاطر صعود تیم ملی فوتبال ایران گفت: امیدوارم در جام جهانی موفق شوید. درست است که رقبای قدرتمندی دارید ولی می‌توانید موفق شوید. تیم ملی فوتبال آلبانی تا به حال به جام جهانی صعود نکرده اما در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار به جام ملت‌های اروپا صعود کرد که یک موفقیت بزرگ بود.
وی در ادامه بیان کرد: کشور کوچکی هستیم اما رشد خوبی در فوتبال داشتیم. صعود به جام جهانی برای فوتبال آلبانی یک رویای بزرگ است. همان طور که می‌دانید من و هیات همراهم برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در تهران هستیم و این گام اول در تبادل دانش و اطلاعات و ارتقای فوتبال دو کشور است.
دوکا با بیان این که برگزاری بازی‌های دوستانه، آموزش مربیان و ... از اهداف امضای این تفاهم نامه است، گفت: این گام موثر برای بهبود ارتباط دو کشور است. ما از دو کنفدراسیون متفاوت هستیم. به دلیل تعلق داشتن به دو کنفدراسیون متفاوت شاید به نیازهای متفاوتی نیاز داشته باشیم اما می‌توانیم نیازهای یکدیگر را برآورده کنیم. آمادگی اجرا کردن این تفاهم نامه را داریم. قطعا از تجارب و موفقیت فوتبال ایران درس می‌گیریم. این گام اول است و امیدوارم تفاهم نامه در آینده ادامه داشته شود.
رئیس فدراسیون آلبانی با بیان این که امضای تفاهم درهای گسترش ارتباط را زیاد می‌کند گفت: با توجه به جزئیات تفاهم‌نامه که تمام موارد در آن دیده شده، می‌توانیم تبادل داور، بازیکن و مربی را داشته باشیم. می‌توانیم برای بازی‌های مهم از داوران استفاده کنیم. اگر فدراسیون‌ها موافق باشند، می‌توانیم بازیکنان آلبانی و ایران را جزو بازیکنان محلی محسوب کنیم.
دوکا درباره برگزاری دوستانه با ایران در آلبانی گفت: توافق نامه برای همین کار است. اگر فدراسیون فوتبال نیاز به زمین داشته باشد آمادگی آن را داریم. قبلا ایران و آلبانی بازی دوستانه انجام داده‌اند و ما آنها را یک بر صفر بردیم. ایران باید با حریفی بازی کند که ببرد و روحیه بگیرد.
رییس فدراسیون آلبانی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه همه چیز برای ما مهم است. تبادل اطلاعات بحث اصلی است. کمپ تمرینی مشترک، داوران، تیم‌های ملی در رده های سنی مختلف و همچنین استفاده از تجربیات ایران در فوتبال ساحلی و فوتسال از اهداف ما است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها