کد خبر: 453762
تاریخ انتشار :

معضل پنالتی‌های پرسپولیس؛ ۹ راه شکست خورده

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

معضل پنالتی‌های پرسپولیس با آمدن برانکو هم حل نشده است. برانکو ایوانکوویچ از زمانی که به پرسپولیس آمده، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد که لااقل در رفع مشکلات فنی تیم موفق بود. دیگر لازم به یادآوری نیست که برانکو چه تغییراتی در پرسپولیس به وجود آورده و اقتدار را به این تیم برگردانده است. ولی پروفسور پرسپولیس هنوز راه حلی برای پنالتی‌زدن بازیکنان به دست نیاورده است. پرسپولیس در اولین فصل حضور برانکو، فقط دو تا از ۶ پنالتی‌اش را گل کرده بود. آماری افتضاح که نگرانی برانکو را هم به همراه داشت. در حالی در لیگ پانزدهم فقط ۳۳درصد پنالتی‌های پرسپولیس گل شد که پنج فصل قبل از آن به ترتیب ۷۱، ۷۵، ۴۰، ۵۸، ۵۰درصد در گل کردن پنالتی‌ها موفق بودند. این نگرانی در فصل‌های بعد هم یقه برانکو را رها نکرد. فصل بعد از آن، پرسپولیس در ضربات پنالتی حتی از پس قشقایی هم برنیامد و منجر به حذف از جام حذفی شد. پرسپولیس امسال هم در ضربات پنالتی مغلوب نفت آبادان شد تا رویای دوگانه به باد برود.
به گزارش نامه نیوز ، در این چند فصلی که برانکو به پرسپولیس آمده، ۹ بازیکن مختلف در تیم او پنالتی از دست دادند. از امید عالیشاه به‌عنوان پنالتی‌زن نخست او تا مهدی طارمی آقای گل و حتی نفراتی مانند شهاب زاهدی که بازی کردن‌شان در لباس این تیم در حافظه‌ها نمانده ولی پنالتی‌های ماندگار و سرنوشت‌سازی را از دست داده‌اند. به همین بهانه، اولین پنالتی بازیکنانی که در پرسپولیسِ برانکو گل نشد را مرور می‌کنیم.
بازیکنانی که در پرسپولیسِ برانکو پنالتی خراب کردند
در این جدول فقط اولین پنالتی که هر بازیکن در پرسپولیسِ برانکو از دست داده ذکر شد.
چهره به چهره با پنالتی‌زن‌های ناکام برانکو
امید عالیشاه: پنالتی‌زن اول برانکو در پرسپولیس، خیلی زود سرمربی کروات را ناامید کرد. امید در بازی هفته چهارم مقابل ذوب‌آهن پنالتی خراب کرد و پرسپولیس با اختلاف یک گل، مسابقه را باخت.
رامین رضاییان: یک هفته بعد، نوبت رامین رسید که پنالتی پرسپولیس را مقابل فولاد از دست بدهد.
مهدی طارمی: هت‌تریک پرسپولیس کامل شد و طارمی در بازی هفته ششم مقابل سایپا، سومین بازیکنی بود که در سومین هفته پیاپی ضربه پنالتی پرسپولیس را گل نمی‌کرد. با گل نشدن این پنالتی هم پرسپولیس بازی را باخت.
کمال کامیابی‌نیا: کمال هم مانند عالیشاه موفق نشد پنالتی‌اش مقابل ذوب‌آهن را گل کند. در برگشت همان پنالتی، کامیابی‌نیا یک پنالتی تقدیم ذوبی‌ها کرد تا پرسپولیس به‌جای بیشتر کردن اختلاف، بازی را با تساوی به پایان برساند.
حسین ماهینی: هفته نهم لیگ شانزدهم، استقلال خوزستان خوش شانس بود که پنالتی ماهینی گل نشد.
شهاب زاهدی: پنالتی‌کشی بازی جام حذفی مقابل قشقایی، کار را به جایی رساند که برانکو مجبور شد یکی از پنالتی‌ها را به بازیکن جوان‌ تیم‌اش بدهد. ولی زاهدی پنالتی را خراب کرد.
گادوین منشا: باز هم هفته نهم و باز هم استقلال خوزستان و باز هم خراب شدن پنالتی. این بار گادوین منشا بود که پنالتی را خراب می‌کرد.
علی علیپور: ضربه‌ای که می‌توانست حکم به صعود پرسپولیس دهد، به تیر دروازه برخورد کرد تا در ادامه نفت آبادان موفق شود پرسپولیس را از جام حذفی کنار بزند.
سیامک نعمتی: پنالتی بازی با نفت آبادان در جام حذفی این فصل را از دست داد.
منبع: سایت 90

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها