کد خبر: 459773
تاریخ انتشار :

واکنش‌های منفی به یک شبه لژیونر شدن سعودی‌ها و انتقال به لیگ اسپانیا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین لالیگای ‌اسپانیا و فدراسیون فوتبال عربستان، ۹ بازیکن تیم‌ ‌ملی فوتبال این کشور یعنی نوح الموسی (رئال وایادولید)، جابر مصطفی (ویارئالB)، علی النمر (نومانسیا)، یحیی الشهری (لگانس)سالم الدوساری (ویارئال)، عبدالمجید السلیهم (رایو وایکانو)، فهد المولد (لوانته)، مروان عثمان (لگانسB) وعبدالله الحمدان (‌اسپورتینگ خیخون) به منظور افزایش آمادگی برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به عضویت تیم‌های ‌اسپانیایی در آمدند.
به گزارش نامه نیوز، این اتفاق بی سابقه در فوتبال جهان، بازتاب منفی زیادی در اسپانیا و حتی عربستان داشت.
کمیته بررسی وضعیت بازیکنان اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای اقدام سازمان فوتبال این کشور را محکوم کرد و این اقدام آنها را باعث از بین بردن استعدادهای فوتبالی اسپانیا دانست.
از سوی دیگر برخی رسانه های عربستانی نیز عنوان کردند که این بازیکنان شانسی برای بازی نخواهند داشت و نباید لقب لژیونر بگیرند چراکه تنها برای آشنایی با فضای فوتبال در اروپا به اسپانیا رفته اند.
بسیاری از اروپایی ها نیز در فضای مجازی علیه این ماجرا موضع گیری کرده و نسبت به آینده و باب شدن این مدل از انتقال ابراز نگرانی کرده اند، مدلی که طبق آن باشگاه ها نه تنها پولی برای جذب بازیکن پرداخت نمی کنند بلکه پول نیز می گیرند و بازیکنانی که از تمکن مالی برخوردار نیستند فرصت شکوفا شدن استعدادشان را از دست می دهند تا بازیکنان 26 ساله سعودی در اروپا تمرین کنند!

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها