کد خبر: 468244
تاریخ انتشار :

خادم: صهیونیست‌ها به دنبال فشار بر ایران از طریق IOC هستند/ شورای عالی امنیت ملی باید ورود کند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رسول خادم امروز در گفت و گویی رادیویی درباره تقاضا برای مشخص شدن رویکرد ایران برای مقابله با نمایندگان رژیم صهیونیستی گفت: متاسفانه در روزهای گذشته برخی از نهادها و سازمان‌های مرتبط به جای این که به اصل موضوع توجه کنند مسائل حاشیه‌ای را دنبال می‌کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی به دنبال فشار هر چه‌ بیشتر بر ایران از طریق IOC است.
به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: نمی توانیم خودمان را به خواب بزنیم. صهیونیست‌ها در حال افزایش ورزشکاران خود در رشته هایی مثل کشتی و جودو هستند، ورزشکارانی که خیلی های شان اصلا شهروند اسرائیل نیستند.
رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر این نکته که دیگر مانند گذشته روسیه صاحب نفوذ قبلی نیست گفت: در حال‌ حاضر قدرت غالب در کمیته بین‌المللی المپیک توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت می‌شود و طبیعی است که آنها از این طریق اهداف سیاسی خود را برای فشار بر روی کشورهایی همچون ایران دنبال می‌کنند.
خادم خاطر نشان کرد: ورزش برای مردم ما یک سرگرمی نیست. مردم با وجود تمامی مشکلات، نتایج را با حساسیت ویژه‌ ای دنبال می‌کنند و طبقات متوسط و پایین جامعه دلخوشی‌شان دنبال کردن نتایج قهرمانان ملی است. بنابراین در چنین شرایطی لازم است برنامه‌های اجرایی و استراتژی‌ها در مورد این موضوع بازنگری شود.
وی گفت: مرجعی به نام شورای امنیت ملی در کشور داریم که درباره مسائل کلان کشور تصمیم گیری می‌کند و باید به این مسئله ورود کند. اگر قرار است سیاست عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی کماکان دنبال شود نباید تمامی بار این مسئولیت سنگین بر روی دوش مربی و ورزشکار قرار گیرد. بحث تعلیق و محرومیت ورزش ایران در این باره بسیار جدی است و باید راهکار اساسی در این زمینه اندیشیده شود.
رییس فدراسیون کشتی افزود: شورای عالی امنیت ملی به عنوان مرجع بالا دستی نهادهای مختلف مانند وزارت امور خارجه، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان می‌تواند تیم‌های کارشناسی را با حضور این نهادها تشکیل دهد تا با IOC ، (کمیته‌ بین‌المللی المپیک) وارد صحبت و مذاکره شوند و از ابزارهایشان استفاده کنند تا سیاست کشور را در این خصوص برای آنها تبیین کنند و پای آن هم بایستند. این که ورزشکار را در حالت انفعال قرار دهیم منطقی نیست.
وی تاکید کرد: این که بخواهیم ورزشکارانمان را مجبور به شکست کنیم و یا در درمانگاه‌های خارج از کشور شب تا صبح به دنبال گواهی پزشکی باشیم، موضوع درستی نیست و ضمن این که دیگر این گونه موارد قابل پذیرش نهادهای بین‌المللی ورزش نیست. بعد هم بخواهیم خواهش و التماس کنیم که ما را محروم نکنید. این موضوع نقض غرض است. ما در قرعه‌کشی نمی توانیم سحر و جادو کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در این خصوص با رییس کمیته ملی المپیک صحبت کرده‌ام و او خوشبختانه در سطوح کلان مدیریت کشور کار کرده است و به نوعی در جریان دغدغه‌ ما قرار گرفته است. ورزشکاران و مربیان ما تنها هستند و ما در حالی آنها را به میدان می فرستیم که هیچ ابزاری در اختیار ندارند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها