کد خبر: 486175
تاریخ انتشار :

استیلی و مهدوی کیا در جمع تاریخ‌سازان آسیا در جام جهانی

استیلی و مهدوی کیا در جمع تاریخ‌سازان آسیا در جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار گزارشی 5 گل به یادماندنی تیم های آسیایی در ادوار جام جهانی را معرفی کرد که یکی از آنها گل حمید استیلی به آمریکا است.
به گزارش نامه نیوز، در این گزارش عنوان شده که ایران در تاریخ حضور در جام جهانی تنها یک مسابقه را برده که همان یک بازی جزو به یادماندنی ترین مسابقات تاریخ جام جهانی است. ایران و آمریکا برای پیروزی سرشار از انگیزه بودند. استیلی بلند شد تا یک ضربه سر مواج را وارد دروازه حریف کند و در ادامه در حالی که چهره‌اش مملو از احساس بود، طوری شادی کرد که نشان می‌داد این برد برای تیم ملی ایران به عنوان یک ملت و نه فقط یک تیم چقدر اهمیت دارد.
گل‌های پارک دو یک برای کره شمالی مقابل ایتالیا در جام جهانی 1966، سعید ال‌اویران برای عربستان سعودی مقابل بلژیک در جام جهانی 1994، آن جونگ هوان برای کره جنوبی مقابل ایتالیا در در جام جهانی 2002 و تیم کیهیل مقابل هلند در جام جهانی 2014 نیز در فهرست گل‌های نمادین بازیکنان آسیایی در جام‌های جهانی قرار گرفته‌اند.
استیلی و مهدوی کیا در جمع تاریخ‌سازان آسیا در جام جهانی
سایت AFC در گزارشی دیگر به معرفی 5 بازیکن آسیایی تاثیرگذار در ادوار جام جهانی اشاره کرده که یکی از آنها مهدی مهدوی کیا است که با گل خود به آمریکا زمینه ساز تنها پیروزی ایران در تاریخ جام های جهانی شد و بعد نیز به آلمان رفت تا روند رو به رشد خود را ادامه دهد.
سامی الجابر (عربستان سعودی)، تیم کیهیل (استرالیا)، هونگ میونگ بو(کره جنوبی) و جونیچی اینامیتو (ژاپن) دیگر بازیکنان تأثیرگذار آسیا در جام‌های جهانی معرفی شدند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها