کد خبر: 486885
تاریخ انتشار :

شکست ایران برابر ترکیه در شب اشتباهات بد دفاعی/ ابراهیمی و دژاگه آماده شدند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ملی پوشان فوتبال ایران که به زودی باید در جام جهانی برابر رقبای قدرتمند خود صف آرایی کنند دوشنبه شب در یک بازی دوستانه به مصاف ترکیه رفتند.
به گزارش نامه نیوز، کارلوس کی روش که برای این بازی تمام نفراتش را در اختیار داشت از ترکیب ترکیب ایران: علی‌رضا بیرانوند، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی (وحید امیری، ۵۸)، روزبه چشمی، مسعود شجاعی (امید ابراهیمی، ۶۸)، مرتضی پورعلی گنجی، کریم انصاری‌فرد (اشکان دژاگه، ۷۱)، مهدی طارمی (سامان قدوس، ۵۸)، علی‌رضا جهانبخش (مهدی ترابی، ۷۵)، سردار آزمون (رضا قوچان‌نژاد، ۸۰) و رامین رضاییان استفاده کرد.
از نکات جالب کی روش قرار گرفتن چشمی در دفاع میانی و انصاری فرد در خط میانی بود.
هنوز دو دقیقه از بازی نگذشته بود که بازیکنان ترکیه توپ را از شجاعی گرفتند و در عمق ایران صاحب موقعیت تک به تک شدند که ضربه توسان توسط بیرانوند به خوبی مهار شد.
میزبان در دقیقه 6 بار دیگر مشابه صحنه قبلی را تکرار کرد و این بار توسان توانست به راحتی چشمی را از پیش رو بردارد و دروازه بیرانوند را باز کند تا ترکیه خیلی زود پیش بیفتد.
ترکیه می توانست در دقیقه 17 گل دوم را هم به ثمر برساند اما بار دیگر بیارنوند با واکنش خوب مانع از فروپاشی دروازه ایران شد.
احسان حاج صفی که در دقیقه 21 ضربه اش با اختلاف کم به بیرون رفت در دقیقه 25 با پاس خوب جهانبخش با گلر حریف تک به تک شد اما ضربه اش را به بدون او کوبید تا ایران جدی ترین موقعیت خود را از دست بدهد.
واکنش خوب بیرانوند روی شوت اوندر هافبک آاس رم ایتالیا در دقیقه 34 آخرین صحنه مهم در نیمه اول را رقم زد و بازیکنان با برتری یک بر صفر میزبان به رختکن رفتند.
تزلزل خط دفاعی بویژه چشمی و البته جایگیری بد بیرانوند باعث شد ایران در نیمه دوم نیز خیلی زود دروازه اش باز شود. توسان دوباره در عمق دفاع ایران حرکت کرد و به سادگی از چشمی عبور کرد و ترکیه را به گل دوم رساند.
سردار می توانست در دقیقه 61 روی اشتباه گلر ترکیه یکی از گل ها را جبران کند اما موفق نشد. ثانیه هایی بعد ارسال جهانبخش از راست دوباره آزمون را صاحب موقعیت کرد اما این بار نیز خبری از گلزنی سردار نبود.
در حالی که بازی به خاطر تعویض های پیاپی تا حدی افت کرده بود ایران روی کرنر ارسالی توسط دژاگه صاحب موقعیت شد. ضربه سر قدوس توسط گلر برگشت داده شد و در برگشت قوچان نژاد به توپ ضربه زد که مدافع حریف با دست مانع از گل شدن توپ شد تا داور علاوه بر نشان دادن نقطه پنالتی، بازیکن مذکور را نیز اخراج کند. اشکان که بعد از مدت ها همراه ابراهیمی برای ایران بازی کرد پشت توپ قرار گرفت و برخلاف جهت دروازه بان آن را به گل تبدیل کرد تا ایران در آخرین ثانیه ها اختلاف را به یک گل کاهش دهد.
در نهایت ایران در روزی که چشم نواز بازی نکرد و با اشتباهات در فاز دفاعی همراه بود بازی را به ترکیه واگذار کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها