کد خبر: 586117
تاریخ انتشار :

برانکو رضایت داد؛ بدهی پرسپولیس قسطی پرداخت می‌شود

برانکو رضایت داد؛ بدهی پرسپولیس قسطی پرداخت می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، تلاش پرسپولیسی‌ها برای مختومه کردن پرونده‌های شکایت خارجی‌ها در فیفا ادامه دارد و سرخ‌ها تلاش می‌کنند تا به هر طریق ممکن با طلبکاران خود به یک مصالحه مشترک دست پیدا کند و خطری را که این روزها بیخ‌گوش این باشگاه احساس می‌شود ختم به خیر کنند. مهم‌ترین پرونده‌ها هم به طلب کروات‌ها از سرخ‌ها بر می‌گردد که رقم‌های سنگینی دارد و مبلغ قابل‌توجه‌ای را در بر می‌گیرد که در شرایط کنونی از توان باشگاه خارج است و آورده‌های مالی آنها در حدی نیست که بتوانند این پول‌ها را فراهم کنند. ‍ به همین جهت مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس مدتی است که تلاش خود را برای دستیابی به یک تفاهم جدید با طلبکاران کروات خود آغاز کرده‌اند و امیدوار هستند که به هر شکل ممکن بتوانند مسیر پرونده‌ها را تغییر داده و در قالب یک تفاهم جدید این مبالغ را پرداخت کنند.

کدهایی که وکیل برانکو داد

دیروز وکیل برانکو که در ماجرای پرسپولیس همه‌کاره پروفسور شده در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد که برای مذاکره با پرسپولیس اعلام کرده‌اند که مسئولان باشگاه قالب جدیدی که برای توافق درنظر گرفته‌اند را به‌صورت مکتوب اعلام کنند تا او بتواند به همراه موکلش در این خصوص تصمیم‌گیری کند. این صحبت‌ها برای هواداران پرسپولیس روزنه‌های امیدی را زنده کرد که آنها منتظر باشند تا شاید این بار مذاکرات به‌صورت معقول پیش رفته و باشگاه بالاخره بتواند با مربی محبوب آنها در یک فضای دوستانه به توافقی دلچسب دست پیدا کند.

برانکو یک ریال تخفیف نمی‌دهد!

اینکه پرسپولیسی‌ها در لابه‌لای صحبت‌های خود پروفسور را خیلی غیرمستقیم تهدید کردند که اگر توافقی حاصل نشود مجبور هستند پرونده را به دادگاه CAS ببرند، از سوی برانکو بی‌جواب نماند و او هم تهدید کرد که می‌تواند در این دادگاه مواردی را که از پرسپولیس طلب نکرده را به پرونده اضافه کند و بدهی سرخ‌ها به خودش را سنگین‌تر کند. این حرف‌ها برانکو را مجاب کرده که درخصوص مبلغ طلبش هیچ گذشتی به خرج ندهد و از همین حالا هم به وکیل خود گفته که حتی حاضر نیست یک ریال به پرسپولیس تخفیف بدهد. او همچنین به نزدیکانش در ایران گفته که اگر در استانبول که حاضر بود بخش قابل‌توجه از طلبش را ببخشد و مابقی را هم در چند قسط دریافت کند، مدیران باشگاه پذیرفته بودند و دنبال تاییدیه از مافوق خود نبودند، حالا کار به اینجا کشیده نمی‌شد و حالا که حکم فیفا را در دست دارد و برای این حکم دوندگی کرده حاضر نیست هیچ‌تخفیفی بدهد. گفتنی است در زمان جدایی برانکو از پرسپولیس او حاضر بود نیمی از قراردادش را ببخشد اما مسئولان وقت باشگاه اعلام کردند که فقط حاضر هستند رضایتنامه او را برای الاهلی صادر کنند و هیچ پولی بابت قرارداد این مربی نمی‌پردازند.

پرداخت اقساطی مورد قبول پروفسور

ظاهرا برانکو به وکیل خود اعلام کرده که در جریان مشکلاتی که باشگاه‌های ایرانی و پرسپولیس از جهت مالی دارند، قرار دارد و همچنین به‌خاطر هواداران پرسپولیس که علاقه شدیدی به او دارند، دوست ندارد که جریمه‌ای سنگین شامل حال این تیم شود و به همین دلیل حاضر است که برای کمک به باشگاه طلب خودش را به صورت اقساط دریافت کند البته این بدان معنا نیست که سرخ‌ها می‌توانند این پول را در اقساطی بلندمدت که پیش‌تر به برانکو پیشنهاد داده بودند، بپردازند، بلکه ممکن است که سرمربی اسبق قبول کند که این پول را در ۴ یا ۵ قسط از مدیران پرسپولیس دریافت کند و نمی‌خواهد توافقی عجیب‌و‌غریب با سرخ‌ها داشته باشد.

تضمین پرداخت بزرگ‌ترین شرط برانکو

اگر باشگاه پرسپولیس بپذیرد که کل پول برانکو را در اقساط کوتاه‌مدت پرداخت کند و قرار باشد تفاهمنامه‌ای بین طرفین امضا شود، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بندهای این تفاهمنامه تضمینی است که باشگاه پرسپولیس باید برای پرداخت به‌موقع این قسط‌ها به برانکو بدهد. با توجه به اینکه با ارسال تفاهمنامه به فیفا این پرونده مختومه اعلام می‌شود و این یعنی تمام مسیری که تا به امروز توسط برانکو و وکیلش طی شده، بدون نتیجه به پایان رسیده است، وکیل برانکو تلاش می‌کند که برای جلوگیری از مشکلات آتی سنگین‌ترین ضمانت‌ها را از باشگاه دریافت کند تا از اتفاقاتی قبیل تغییر مدیریت یا بی‌پولی جلوگیری کرده باشد.

فرصت کم پرسپولیس برای توافق

اینکه معاون حقوقی باشگاه اعلام کرده که درصورت عدم توافق پرونده رابه دادگاه CAS می‌برند، نگرانی‌هایی را برای هواداران سرخ ایجاد کرده که اگر این اتفاق در زمان قانونی رخ ندهد و توافقی هم با برانکو صورت نپذیرد، چه اتفاقی انتظار پرسپولیس را می‌کشد. شنیده می‌شود فرصتی که پرسپولیسی‌ها برای توافق با برانکو دارند تا این پرونده مختومه شود بسیار اندک است و اگر در مهلت قانونی این اتفاق صورت نپذیرد ممکن است در اواسط بازی‌های همین فصل(نوزدهم) جرایم سنگینی برای این تیم درنظر گرفته ‌شود که محتمل‌ترین آن کسر ۶ امتیاز از سرخ‌هاست و این می‌تواند پوکر سرخ‌ها را با تهدیدی جدی مواجه کند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها