کد خبر: 603291
تاریخ انتشار :

دخل و خرج فدراسیون کشتی همخوانی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علیرضا دبیر شامگاه پنجشنبه پس از پایان سفر ۲ روزه به گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از اوایل دی ماه، اولین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در رقابت های آسیایی و مسابقات گزینشی قزاقستان آغاز می شود که برگزاری این اردوها با توجه به شیوع کرونا و ضرورت قرنطینه چند هفتگی مربیان و کشتی گیران هزینه زیادی به فدراسیون تحمیل خواهد کرد.

وی بدون اشاره به بودجه فعلی فدراسیون کشتی بیان کرد: اعتبار مورد نیاز این فدراسیون برای برگزاری اردوها و دیگر هزینه های مربوط به توسعه کشتی، اعزام به مسابقات برون مرزی، برگزاری کلاس های آموزشی و دیگر فعالیت ها افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.

دبیر به آمادگی فدراسیون، مربیان و ملی پوشان برای کسب حداکثری سهمیه المپیک و مدال آوری در این رویداد معتبر ورزش جهان اشاره کرد و گفت: با وجود شیوع کرونا و وقفه فراوان و ناگزیر در روند حرکت ورزش دنیا، به حرکت در مسیر پیشرفت ادامه داده و تلاش کردیم از حداقل موجود برای بهبود وضعیت فنی و توان بدنی کشتی گیران استفاده کنیم.

رییس فدراسیون کشتی ادامه داد: برگزاری لیگ آزاد و فرنگی از جمله این برنامه ها بود که با وجود دشواری در کسب مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا و محدودیت های دیگر ناشی از کاهش ساعت تمرین ورزشکاران و بدن های ناآماده، نتایج قابل قبولی برای کشتی به همراه داشت.

دبیر اظهار داشت: تلاش می کنیم در مسابقات گزینشی پیش‌رو، سهمیه های باقیمانده کشتی آزاد و فرنگی را کسب کرده و با ترکیبی کامل راهی رقابت های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شویم.

به گزارش ایرنا؛ با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷خرداد ماه ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار خواهد شد.

تاکنون نیمی از سهمیه های اوزان شش گانه کشتی آزاد و فرنگی ایران برای المپیک توکیو کسب شده و تلاش کشتی گیران برای کسب نیمی دیگر از این سهمیه ها ادامه خواهد داشت.

رضا اطری، حسن یزدانی و یداله محبی در کشتی آزاد و علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و امیر قاسمی منجزی در فرنگی سهمیه های المپیک ۲۰۲۱ را در رقابت های جهانی نورسلطان قزاقستان کسب کردند.

نمایندگان کشتی آزاد در اوزان ۶۵، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و کشتی فرنگی در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم در ۲ رقابت گزینشی قاره آسیا و گزینشی جهانی که سال آینده در قرقیزستان و بلغارستان برگزار می شود برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند.

رییس فدراسیون کشتی در ادامه گفت: با وجود زمان اندک باقیمانده تا اعزام به رقابت های گزینشی قزاقستان و فرصت کم برای افزایش آمادگی کشتی گیران، به کسب بقیه سهمیه های المپیک امیداوریم و تلاش می کنیم با ترکیبی کامل در این رویداد معتبر ورزش جهان حاضر شویم.

نشست جداگانه با استاندار، نماینده ولی فقیه در گلستان، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل آموزش و پرورش، برگزاری جلسه با مسوولان شهرستان بندرگز و هم اندیشی با روسای هیات های شهرستانی از جمله برنامه های سفر ۲ روزه رییس فدراسیون کشتی به گلستان بود.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها