کد خبر: 609680
تاریخ انتشار :

مدیر تیم ملی: مدعی قهرمانی مسابقات فوتوالی جهان هستیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عارف حمزه‌پور روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی فوتوالی در مهریز یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به این هدف و کسب افتخار، طبق برنامه با هماهنگی و تلاش کادرفنی و بازیکنان، تمرین تیم مستمر و منظم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در این خصوص مشکلی وجود نداشته و همکاری خوبی با تیم ملی صورت گرفته ادامه داد: از سال آینده برای نخستین بار لیگ فوتوالی کشور راه‌اندازی می‌شود که نقش مهمی در توسعه این رشته و شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد دارد.

این مسوول اظهار کرد: مسابقات فوتوالی ستارگان ایران در رده سنی بزرگسالان از ۲۲ بهمن‌ماه جاری به مدت سه روز در شهر اهواز با حضور بازیکنان مطرح از سراسر کشور برگزار می‌شود که این رویداد خود موجب توسعه و تقویت این رشته و شکوفایی استعدادها دارد.

حمزه‌پور یادآور شد: تاکنون ۶ اردوی تدارکاتی و تمرینی تیم ملی فوتوالی در استان‌ها برگزار شده و تداوم آن و برگزاری دوره‌های آموزشی برای داوران و مربیان جزو برنامه‌های مهمی است که توسط فدراسیون با همکاری انجمن فوتوالی در مناطق مختلف پیگیری می‌شود.

تیم ملی فوتوالی ایران در جام جهانی ۲۰۲۰ میلادی تایلند با درخش در این مسابقات برای اولین بار نایب قهرمان جهان شد.

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شد که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل شد و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد و حدود ۴۰۰ نفر در رشته فوتوالی استان فعالیت دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها