کد خبر: 623817
تاریخ انتشار :

کنفرانس خبری رونمایی از لباس تیم ملی بسکتبال جوانان در جام جهانی

در طی سالیان گذشته، فضا برای حمایت کسب‌وکارها از تیم‌های ورزشی مهیا شده است. در این میان گروه صنایع غذایی سولیکو - کاله نیز به عنوان یک برند حامی ورزش در رشته‌های مختلف ورزشی ایران به خصوص بسکتبال نقش موثری ایفا کرده است.

کنفرانس خبری رونمایی از لباس تیم ملی بسکتبال جوانان در جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در همین راستا، از سال 1393 با حمایت و هدایت باشگاه ورزشی کاله، تعداد 600 نفر از بسکتبال‌دوستان زیر 12 سال در سراسر کشور شناسایی و طی 6 سال سرمایه گذاری، تمرین تحت آموزش مربیان مطرح داخلی و خارجی و شرکت در مسابقات داخلی و خارجی، به تعداد نهایی 15 نفر بازیکن تیم ملی جوانان 2020 نائل شده‌اند، که تحت نام کاله در مسابقات جهانی تیر ماه سال 1400 در کشور لاتویا به میدان خواهند رفت.
تیم ملی بسکتبال جوانان ایران متشکل از نصرت الله یازرلو، امیرحسین یازرلو، محمدهادی لکزائی‌فرد، محمدمهدی لکزائی‌فرد، پارسا فلاح، محمدامین دهقان‌زاده، علی شهریاری، پیتر گریگوریان، سورنا علیزاده، رضا نظری‌کیا، بهنام جمعه‌زاده و محمدمهدی رحیمی  روز سه‌شنبه 8 تیرماه راهی لاتویا شده و در روزهای 12، 13 و 15 تیر ماه به ترتیب به مصاف تیم‌های صربستان، لاتویا و پورتوریکو خواهد رفت که صعود تیم به نتیجه این بازی‌ها بستگی دارد.
به همین مناسبت، کنفرانس خبری رونمایی از لباس تیم ملی بسکتبال جوانان ایران در جام جهانی در روز یکشنبه 6 تیرماه ساعت ۱۰ صبح در فدراسیون بسکتبال برگزار شد. رامین طباطبائی، رئیس فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا صالحیان سرپرست دبیر فدراسیون بسکتبال، سرمربی آقای رضا نوری، سرپرست تیم آقا کرمعلی ناظر، محمد جواد فانی قائم مقام باشگاه ورزشی کاله، بیژن خیابانی مدیرکل مارکتینگ کاله و سهام‌الدین بهرامی مدیرعامل هلدینگ مات در این کنفرانس حضور داشتند.
شرکت کاله به عنوان حامی تیم ملی بسکتبال جوانان ایران و هلدینگ مات به عنوان اسپانسر فدراسیون بسکتبال نیز در این مراسم شرکت خواهند کردند و در کنار اعضای محترم فدراسیون بسکتبال و اصحاب رسانه با آرزوی موفقیت برای تیم ملی بسکتبال جوانان ایران، آن‌ها را از فدراسیون به فرو‌گاه امام خمینی (ره) بدرقه خواهند کرد.

بهترین تیم در تاریخ بسکتبال جوانان هستیم!

eP0pJFKByrDu

محمدرضا نوری، سرمربی تیم بسکتبال جوانان ایران درباره شرایط ملی‌پوشان گفت: ۶ سال قبل بود که این جوانان بعد از مسابقات قهرمانی مینی بسکتبال کنار هم جمع شدند و حتی مربی خارجی هم با آن‌ها کار کرد. بنده سه سال است در خدمت این تیم هستم و سال اول در دسته یک تیم دوم شدیم که از فدراسیون خواستیم وارد لیگ شویم، اما در آن سال این خواسته عملی نشد چون بازیکنان ما در اختیار ‌ باشگاه‌ها بودند. امسال این تیم را در قالب تیم‌ کوچین جمع کرده و در لیگ شرکت کردیم که خدا را شکر نتایج خوبی هم کسب شد، هرچند که در ابتدای کار یک‌ مقدار مشکلات روحی و روانی به‌خاطر تجربه کم‌تر داشتیم.
او افزود: الان هم من فکر می‌کنم اگر یکی دو بازی برون مرزی بود بهتر شرایط تیم بهتر می‌شد، هرچند که الان هم وضعیت کلی تیم خوب است. از نظر روحی و روانی فکر می‌کنم در تاریخ بسکتبال جوانان بهترین تیم هستیم که قادر به شرکت در جام جهانی است. این تیم در عین ‌جوانی باتجربه است و نباید گفت این تیم جوانان است. با مسابقاتی که این نفرات داشتند شرایط مسابقه را درک‌ می‌کنند و همدیگر ‌را خوب‌ می‌شناسند چون شش سال است با  هم‌ کار می‌کنند. قطعا در آینده به درد تیم بزرگسالان می‌خورند و باید بعد از جام‌جهانی به فکر این نسل باشیم تا تیم رها نشود. چندین سال است ما تیم امید نداریم و خیلی از ستاره‌های تیم‌ جوانان در سال ۲۰۱۶ از بین رفتند چون به آن‌ها توجه نکردیم. از مسوولان‌ خواهش‌ میکنم این استعدادها را زیر نظر بگیرند تا به نتیجه برسیم.
سرمربی تیم جوانان درباره تاثیر منفی نبود بازی تدارکاتی نیز گفت: صد درصد همان‌طور که گفتید ما در هر میدانی که شرکت داشتیم انگار از راهنمایی به دانشگاه وارد شدیم ‌و یک مقدار از نظر روحی افت کردیم. در شروع بازی‌های جام‌جهانی امیدوارم ‌این اتفاق رخ‌ ندهد چون بازی با تیم‌های خارجی نداشته‌ایم. اگر کرونا نبود می‌شد با تیم‌های دیگری که در گروه ما نبودند بازی کنیم که خیلی به درد تیم می‌خورد. الان تیم لتونی که میزبان و هم‌گروه ‌ما است چند بازی داشته و الان‌ هم یک‌ تورنمنت در اسپانیا است که چند کشور دیگر با هم در آن بازی می‌کنند.
او تاکید کرد: شاید این نبود بازی تدارکاتی تاثیر منفی داشته باشد، اما ما در شرایط سخت دو بازی‌ خوب با تیم بزرگسالان داشتبم ‌و ای‌ کاش بیش‌تر در ایران بودند و بیش‌تر با آن‌ها بازی می‌کردیم. به‌خاطر کرونا نشد تیم‌های دیگر را دعوت کنیم و برخی باشگاه‌ها هم می‌خواستند با ما بازی کنند، اما به خاطر مشکلات موجود نشد. امیدوارم در جام‌جهانی خوب شروع کنیم و به نظرم با این آمادگی ذهنی و جسمی بتوانیم از ابتدا مسابقات خوب بازی ‌کنیم. تنها مشکل ما سایز جسمانی است که امیدوارم با دوندگی این ‌مشکل برطرف شود.

نوری درباره اصلی‌ترین حریف ایران در مسابقات جام جهانی نیز گفت: رده جوانان در هر دوره شرایط متفاوتی دارد. ‌این موضوع هم بستگی به این دارد که حریفان‌ در چه سطحی باشند، اما ما کاملا آماده هستیم و باید برویم تا آنجا حریفان را ببینیم. به هر حال همه رقیبان بهترین‌های جوانان دنیا هستند و تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه تیم ‌جوانان را بگیریم و این امید را دارم.
وی درباره شرایط تیم جوانان ایران در نبود جلال آقامیری و متین آقاجانپور نیز گفت؟ این نفرات ما در لیگ بازیکنان قابلی بودند، اما نفراتی که داشتیم به نظر من جای آن‌ها را پر کردند.
نوری درباره خداحافظی‌اش از دنیای مربیگری نیز گفت: من در سال ۲۰۱۶ هم خداحافظی کرده بودم، اما چون وجود ما برای کاله لازم بود حضور در این دوره را هم قبول کردم. در ایران فشار روی‌ مربی زیاد است، وقتی تیم ببازد مربی‌ می‌بازد و وقتی تیم ببرد بازیکنان برده‌اند. در ابتدای فصل گذشته لیگ هم خیلی وقت‌ها که صحبت میکردم ‌می‌گفتم‌ کمی‌ تحمل‌ کنید تا این‌ جوانان راه بیفتند. در ابتدای لیگ‌ کارشان سخت بود، اما  رفته رفته شرایط بهتر شد.
او درباره تاکتیک تیم جوانان برای این دوره از رقابت‌های جام‌جهاتی نیز اظهار کرد: ما بازیکنان پیرامونی خوبی در تیم‌ جوانان داریم و بچه‌های ما یکی از تیم‌های شوتیست این‌ دوره‌ مسابقات لیگ بودند. خیلی روی این‌ موضوع کار کرده‌ایم ‌و با تجربه‌ای‌ که‌ دارم‌ تنها راهی که به ما کمک خواهد کرد بازی پیرامونی است چون سایز تیم‌های دیگر درشت‌تر از تیم ایران است و ورود به زیر سبد سخت خواهد بود.
نوری درباره پیشنهادش برای حفظ بازیکنان رده جوانان در سال‌های آینده نیز گفت: من معتقدم در این فاصله زمانی بازیکنان صدمه می‌بینند و اعتقاد دارم که اگر آسیا هم مسابقات رده امیدها را برگزار نکرد باید در کشور خودمان مسابقات امیدها را برگزار کنیم. امیدوارم حداقل در دسته یک مسابقات زیر ۲۳ سال را برگزار کنیم، هرچند که بازیکنان این تیم جوانان می‌توانند در لیگ برتر بازی‌ کنند، اتفاقی که در دوره‌های قبل رخ نداد. فدراسیون باید از باشگاه‌های لیگ برتر تعهد بگیرد که‌ وقتی جوانان را جذب می‌کنند به آن‌ها بازی دهند.
پارسا فلاح، کاپیتان تیم جوانان بسکتبال نیز در این نشست گفت: به نمایندگی کل بچه‌های تیم از فدراسیون و باشگاه کاله تشکر می‌کنم که خیلی برای‌ ما زحمت کشیده‌اند. دلم می‌خواهد با این زحماتی که کشیده شد بتوانیم به جمع هشت تیم صعود کنیم و با قدرت برای این مهم تلاش خواهیم ‌کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها