کد خبر: 638586
تاریخ انتشار :

در گفتگوی گسترش ‌نیوز با نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح شد:

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای برجامی

اخبار مثبت از نشسته‌ای اولیه برجام تأثیر مثبت بر بازار طلا و دلار خواهد داشت. فعلاً روند بازار قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به اخبار مثبت پیش‌بینی می‌شود که شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

پیش‌بینی قیمت طلا در روزهای برجامی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بازارهای مالی در روزهای اخیر به واسطه آغاز مذاکرات برجامی در دولت سیزدهم روزهای پر نوسانی را تجربه می‌کنند و در میان این بازارها طلا و دلار برای مردم و سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است. پیرامون نوسانات احتمالی بازار طلا در روزهای برگزاری نشسته‌ای برجامی و بعد از مذاکرات محمد کشتی آرای نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: انس جهانی طلا روند کاهش قیمت را پیش گرفته است و در هفته گذشته حدود ۵۴ دلار کاهش را ثبت کرده است. قیمت ارز نیز در چند روز گذشته بین ۲۸ هزار تا ۲۹ هزار تومان بود و با توجه به اخبار مربوط به نشسته‌ای برجامی در نوسان به سر می‌برد. در نتیجه باید منتظر نتیجه این نشست ها در روزهای آینده باشیم.

محمد_کشتی_آرای

کشتی آرای اظهار کرد: اخبار مثبت از نشسته‌ای اولیه برجام تأثیر مثبت بر بازار طلا و دلار خواهد داشت. فعلاً روند بازار قابل پیش‌بینی نیست اما با توجه به اخبار مثبت پیش‌بینی می‌شود که شاهد کاهش قیمت طلا باشیم.

وی افزود: تحلیل کارشناسان در خصوص افزایش انس جهانی طلا به واسطه عقب ماندن از سایر بازارهای مالی تحلیل درستی است اما ورود رمز ارزها به بازارهای مالی و روندی که ارزهای دیجیتال دارند، منجر به عقب ماندن قیمت طلا شده است. خیلی از سرمایه‌گذاران رمز ارزها را جایگزین طلا در سرمایه خود کرده‌اند. اگر رمز ارزها با همین شکل و اقبال روند خود را ادامه دهند، جایگزین سرمایه‌گذاری بر روی طلا خواهند شد.

رمز ارزها مانع افزایش قیمت طلا شدند

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شد، قیمت انس جهانی طلا قبل از سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰ دلار برسد اما بر خلاف انتظارها در کانال ۱۷۰۰ دلار ماند و یکی از عوامل عقب ماندن قیمت انس جهانی طلا وجود رمز ارزها است. بسیاری از فعالین اقتصادی ترجیح می‌دهند، بر روی رمز ارزها به جای طلا سرمایه‌گذاری کنند.

کشتی آرای خاطرنشان کرد: به صورت کلی قیمت طلا و سکه در همه جای دنیا از دو شاخص اقتصادی پیروی می‌کند. یک مورد قیمت انس جهانی طلا است و دیگری قیمت ارز است. در ایران دلار بر قیمت طلا اثرگذار است.

وی ضمن اشاره به قیمت طلا در روزهای بعد از نشسته‌ای برجامی گفت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم، سقف یا کف قیمت برای طلا مشخص کنیم. عوامل دیگری وجود دارد اما تمامی عوامل به صورت غیرمستقیم بر قیمت انس جهانی طلا و قیمت ارز تأثیر می‌گذارند. به طور مثال در امریکا افزایش نرخ بیکاری و ارزش سهام بر قیمت انس جهانی طلا تأثیر می‌گزارد. در نهایت دو عامل ذکر شده، تعیین‌کننده قیمت خواهند بود.

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان اظهار کرد: مردم همه اقتصاددان شده‌اند و به نوعی دانش و اطلاعات کافی را دارند. در نتیجه توصیه به مردم کار آسانی نیست و معمولاً اشخاص با داده‌های فکری و تجربیات شخصی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

کرونای آفریقایی بلای جان بازارهای مالی خواهد شد؟

روز گذشته خبر شیوع کرونای آفریقایی موسوم به «اومیکرون» نه تنها منجر به نگرانی مردم شد، بلکه بازارهای مالی را حسابی مضطرب کرد. بازار ارزهای دیجیتال یک پارچه قرمز شدند و نوسانات در بازار دلار و طلا نیز افزایش پیدا کرد. دیروز قیمت طلای جهانی ۲۲ دلار گران شد و به ۱۸۱۲ دلار رسید. همچنین قیمت اونس جهانی به دلیل افزایش نرخ دلار جهانی به ۱۷۹۲ دلار کاهش پیدا کرد. در ایران قیمت دلار به ۲۹ هزار و ۳۰۰ تومان رسید و به طبع آن قیمت طلا و سکه اندکی افزایشی شد. در نتیجه قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار با قیمت یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها