کد خبر: 640022
تاریخ انتشار :

فاجعه مدیران تیم پرسپولیس|پرسپولیس محکوم شد

تیم پرسپولیس به پرداخت ۸۰ هزار دلار به آنتونی استوکس، مهاجم سابق خود محکوم شد.

فاجعه مدیران تیم پرسپولیس|پرسپولیس محکوم شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تیم پرسپولیس مطابق معمول در یک پرونده قضایی دیگر شکست خورد. انتونی استوکس بازیکن سابق تیم پرسپولیسکه 150 هزار دلار نقدا از تیم پرسپولیس گرفته بود، با شکایت به فیفا، 80 هزار دلار هم غرامت دریافت خواهد کرد تا در مجموع حسابی به تیم پرسپولیس ضربه بزند. این 230 هزار دلار به قیمت امروز ارز چیزی حدود 7 میلیارد تومان می‌شود که تیم پرسپولیس بابت هیچ باید به این بازیکن منشوری پرداخت کند. این درحالی است که استوکس فقط 63 دقیقه برای تیم پرسپولیس بازی کرد و به عبارتی هر دقیقه بیشتر از 100 میلیون تومان از این باشگاه دریافت خواهد کرد!

آنتونی استوکس مهاجم مورد علاقه محمدحسن انصاری فرد که انتقالش به پرسپولیس با یک پروسه عجیب و غریب انجام گرفت و تنها پس از چند دقیقه حضور در میدان از ایران رفت، نه تنها محکوم نشد بلکه پرسپولیس را محکوم کرد.

استوکس پس از دو هفته استقرار نماینده های باشگاه پرسپولیس در دبی، درنهایت با دریافت ۱۵۰ هزار دلار به صورت نقدی پرسپولیسی شد. همین موضوع باعث شد محمدحسن انصاری فرد در یک برنامه تلویزیونی که میهمان علی ضیا بود، به شکلی کاملا عجیب و غریب تلفن خود را جواب داده و اعلام کند این مهاجم پرسپولیسی شده است.

موضوع زمانی عجیب شد که این مهاجم کلا چند دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و درنهایت از ایران رفتنی شد. در حالی که او بابت عدم حضور در تمرینات و مسابقات پرسپولیس نه تنها جریمه و محکوم نشد بلکه درنهایت روز قبل پرسپولیس را به پرداخت ۸۰ هزار دلار محکوم کرد.

البته شکایت او از پرسپولیس ۱۳۰ هزار دلار بود که با دفاعیه وکیل باشگاه در زمان مدیریت سمیعی حالا این رقم به ۸۰ هزار دلار رسیده است. پرسپولیس باید این پرونده را برای اعتراض به CAS ببرد تا درنهایت دادگاه جهانی ورزش در این خصوص تصمیم گیری کند.

جالب اینجاست که مدیران باشگاه پرسپولیس در آن زمان معتقد بودند بهترین قرارداد تاریخ باشگاه را با بازیکنان خارجی منعقد کرده اند. دو بازیکن خارجی که کالدرون زیر بار جذب آن ها نرفت و یکی از دلایل آغاز مشکلاتش با انصاری فرد همین موضوع بود.

گفتنی است با وجود تمام اتفاقاتی که رخ داده و این همه شبهه مالی در زمان مدیریت انصاری فرد، مراجع نظارتی هنوز به این اتفاق ها و رخدادهایی که تنها در ۷ ماه صورت گرفته، ورود نکرده اند.

پشت پرده شکایت استوکس از پرسپولیس

اقدام عجیب و غریب باشگاه پرسپولیس باعث و بانی شکایت استوکس از باشگاه پرسپولیس شده است. همان طور که در خبرها داشتیم شکایت آنتونی استوکس از باشگاه پرسپولیس از سوی FIFA تائید و باشگاه با حکم FIFA محکوم به پرداخت 80 هزار دلار شده است. اما نکته ای که در این میان باید مورد بررسی قرار گیرد این است که باشگاه پرسپولیس پس از جدایی این بازیکن و حاضر نشدن استوکس در تمرینات نه تنها از این بازیکن شکایت نکرد بلکه ITC او را نیز برای باشگاه مقصد صادر کرد. داستان از این قرار است که پس از جدایی استوکس باشگاه پرسپولیس نه تنها دیگر پیگیر بازگشت این بازیکن نشد و هیچ شکایت را از این بازیکن انجام نداد، بلکه قراردادی که با این بازیکن داشت را فسخ کرد. مهدی خواجه وند، مدیر امور حقوقی باشگاه پرسپولیس در گفت‌گویی که در تاریخ 10 خرداد 1399 (چند ماه پس از جدایی انصاری فرد و حضور رسول پناه در باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیرعامل) با تارنمای رسمی باشگاه پرسپولیس داشت در خصوص آخرین وضعیت آنتونی استوکس گفت:پس از بررسی‌هایی که انجام شد و در پی نامه‌نگاری‌هایی که پیش از این انجام داده بودیم، امروز (شنبه) نامه فسخ قرارداد آنتونی استوکس و درخواست غرامت از وی برای وکیل و مدیربرنامه‌های این بازیکن ارسال شد تا فسخ قرارداد با توجه به غیبت غیر موجه این بازیکن، فعال شود. همین موضوع باعث شد تا استوکس پس از اطلاع از این موضوع که باشگاه پرسپولیس نه تنها بابت غیبت هایش شکایتی انجام نداده بلکه فسخ قرار داد یک طرفه کرده تصمیم به شکایت از باشگاه گرفت. اما واقعیت این است که داستان به همین جا ختم نشد و باشگاه پرسپولیس حرکت دیگری را انجام داد که به شدت عجیب بود و آن این است که ITC این بازیکن را نیز صادر کرد.

ابراهیم شکوری در مصاحبه ای که در تاریخ 3 فروردین ماه سال 1400 با ایسنا داشت با اشاره به این موضوع گفت: متاسفانه بعد از جدایی استوکس از پرسپولیس برایش ITC صادر کردند و این مشکلی بود که در این پرونده با آن موجه بودیم. در این زمینه با کمک تیم حقوقی باشگاه، دفاعیه خوبی را ارسال کردیم و از طرف دیگر بابت تخلفت استوکس از او شکایت کردیم و امیدواریم رای را به سود باشگاه پرسپولیس برگردانیم. شکوری در این بخش از گفتگو با انتقاد از صادر شدن ITC این بازیکن در زمان مدیریت رسول پناه از شکایت باشگاه علیه این بازیکن خبر می دهد. شکایتی که اگرچه برای پرسپولیس به بازگرداندن رای نیانجامید اما باعث شد تا شکیات 130 هزاردلاری او به 80 هزار دلار تقلیل پیدا کند. همه این مسائل و با توجه به این ابهامات که باشگاه چرا تا زمان مدیریت جعفر سمیعی علیه استوکس شکایت و اقدامی انجام نداد و چرا در زمان مدیریت رسول پناه به جای شکایت از این بازیکن با او فسخ قراداد کرد و حتی ITC او را صادر کرد به ابهامات این پرونده اضافه می کند.

استوکس چگونه علیه پرسپولیس حکم گرفت؟

کمیته وضعیت فیفا حدود یک ماه قبل باشگاه پرسپولیس را در پرونده شکایت آنتونی استوکس از این باشگاه به پرداخت 83300 دلار محکوم کرد.

این بازیکن که در دوره مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد به جمع سرخ‌‍ پوشان پایتخت پیوست، با وجود دریافت حدود 150 هزار دلار و به میدان رفتن فقط در سه بازی برای این تیم، پس از دیدار دور رفت مرحله گروهی فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه در دبی ماندگار شد و دیگر به کشورمان بازنگشت.

نکته عجیب این است که پس از جدایی جنجالی این بازیکن، باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت مهدی رسول‌‍ پناه دیگر به جای پیگیری بازگشت استوکس به کشورمان یا شکایت از وی به فیفا، قرارداد با مهاجم ایرلندی را فسخ کرد.

در تاریخ 10 خرداد 1399 مهدی خواجه‌وند، مدیر حقوقی پرسپولیس در گفت و گو با سایت این باشگاه ادعا کرد «پس از بررسی‌ها در پی نامه‌نگاری‌هایی که پیش از این انجام داده بودیم، امروز (شنبه) نامه فسخ قرارداد آنتونی استوکس و درخواست غرامت از وی برای وکیل و مدیربرنامه‌های این بازیکن ارسال شد تا فسخ قرارداد با توجه به غیبت غیر موجه این بازیکن، فعال شود»
پس از اقدام پرسپولیس برای فسخ قرارداد استوکس، این باشگاه در اقدامی عجیب‌تر برای بازیکنی که بدون اجازه باشگاه و کادرفنی تمرینات را ترک کرده و در بازی‌ها هم شرکت نمی‌کرد، به صدور ITC اقدام کرد.

حرکات عجیب رسول‌پناه سبب شد دست جعفر سمیعی، مدیرعامل سابق پرسپولیس برای شکایت از استوکس بسته‌ شود و در طرف مقابل این بازیکن با بهره‌مندی از غفلت‌های مدیران پرسپولیس علیه این باشگاه در فیفا طرح شکایت کند. هرچند با دفاع وکلای باشگاه در زمان مدیریت سمیعی، مبلغ محکومیت پرسپولیس در این پرونده تا حدی کاهش یافت.

ابراهیم شکوری، معاون سابق پرسپولیس هم در گفت و گویی اذعان کرد با توجه به فسخ یک طرفه قرارداد و صدور غیرحرفه‌ای ITC استوکس، باشگاه در این پرونده با مشکلات عجیبی مواجه شده است. هرچند طبق اظهار نظر وی، پرسپولیس در دوره مدیریت سمیعی علیه این بازیکن طرح شکایت کرد اما با توجه به اتفاقات پرونده قبل از حضور این مدیرعامل در پرسپولیس، شانس سرخ پوشان برای برتری در این پرونده به شکل قابل تاملی کاهش یافت‌.

پرسپولیس اکنون از فیفا درخواست کرده شرح تفصیلی رای مربوط به این پرونده را به این باشگاه ارائه بدهد تا پس از دریافت گراندز رای، پرونده را از طریق دادگاه CAS پیگیری کند. پرونده ای که مانند پرونده کالدرون، بودیمیر، اوساگونا و ... از دوره مدیران قبلی در این باشگاه باقی‌مانده و شرایط سختی را برای پرسپولیس ایجاد کرده است.

داستان فیلم غیراخلاقی آنتونی استوکس

عده ای به اشتباه تصور کردند، چون این فیلم غیراخلاقی از استوکس پخش شد، او با خانواده اش به مشکل خورد و ناچار شد از تبریز برود، اما اصل ماجرا چیز دیگری است.

مدیرعامل تراکتورسازی در این خصوص چنین توضیح می دهد : «استوکس حد فاصل سال های 2007 تا 2009 عضو تیم فوتبال ساندرلند انگلیس بوده است ، در بین این سال ها یعنی چیزی حدود 10 سال پیش انتشار ویدیوی خصوصی با همسرش، وی را دچار مشکل می کند و این اتفاق باعث می شود که پرونده ای در دادگاه تشکیل شده و در پایان، دادگاه رای به تبرئه استوکس و صدور قرار مجرمیت برای متخلفین منتشر کننده تصاویر می کند.»

روزنامه بریتانیایی sun در گزارشی در 21 آوریل سال 2017 اعلام کرد که هکرهایی با دسترسی به حساب iCloud (سرویس ابری گوشی های شرکت اپل) تلفن همراه دختری 25 ساله به نام ایلدی اسکات ، بیش از 200 عکس و فیلم خصوصی او را منتشر کرده اند. ایلدی اسکات ، اما کیست؟

در میان 240 عکس و فیلمی که از ایلدی منتشر شد ، نام یک چهره به خصوص در میان آن ها دیده می شد؛ آنتونی استوکس!

نسخه ایرلندی روزنامه سان در همان تاریخ عنوان کرد که آنتونی استوکس و نامزد دوم او مورد تجاوز غیر قانونی هکرها قرار گرفته اند. استوکس نام شناخته شده ای در فوتبال بریتانیا به حساب می آید چرا که او سابقه بازی در تیم هایی نظیر آرسنال ، ساندرلند ، سلتیک و بلکبرن را در کارنامه خود داشته و از این رو بی جهت نبود که خوراک نشریات و سایت های بریتانیایی قرار گیرد.

ایلدی اسکات ، نامزد دوم آنتونی استوکس

جالب است بدانید این دومین باری بود که ایلدی اسکات مورد هدف هکرها قرار گرفته بود. در اکتبر سال قبل نیز حساب کاربری وی هک شد و در میان آن ها عکسی دو نفره از او و استوکس دیده می شد. انتشار عکس های عاطفی آنتونی استوکس با ایلدی اسکات سبب شد تا رابطه او با همسرش دِبی لاولور نیز قطع شود. دِبی در آن زمان فرزند دوم استوکس را به دنیا آورده بود و همین موضوع سبب شد تا زندگی شخصی این بازیکن ایرلندی با بحران جدی روبرو شود. وقوع این اتفاقات باعث شد تا تمرکز روانی این بازیکن به هم خورده و حتی حدود یک ماه نیز وی در تمرینات تیم بلکبرن در فصل 17-2016 حاضر نشود. هرچند که مدیریت باشگاه در آن زمان بیشترین همکاری را با این بازیکن به عمل آورد و استوکس پس از مدتی به تمرینات بلکبرن بازگشت.

ایلدی اسکات پس از این واقعه اظهار داشت که با انتشار فایل های خصوصیش زندگی شخصی او به طور کلی نابود گشته و به فعالیت های شغلی وی نیز آسیب جدی وارد گشته است. بعدها مشخص شد در منطقه Lanarkshire که این اتفاق صورت گرفته به غیر از ایلدی ، 20 زن دیگر نیز مورد حمله سایبری قرار گرفته اند.

در 7 فوریه 2018، استوکس به تیم آپولون سیمیرنی آتن پیوست و تنها 4 بازی برای این تیم انجام داد. در همان زمان لاولور به دلیل خیانت از استوکس جدا شد. یک منبع مطلع نیز در گفتگو با سان در مورد وضعیت استوکس بیان کرده بود: رابطه استوکس با همسر سابقش بسیار عاشقانه بود. آنتونی بسیار علاقه داشت تا به همسر سابقش رجوع کرده و ماجرای ایلدی را فراموش کند.

حال اولویت استوکس، نوا است. نوا فرزند اول استوکس از همسر سابقش بوده است. نوا پسر استوکس به اولویت اول او تبدیل شده و استوکس قصد دارد رابطه ی خود با همسر سابقش را دوباره از سر بگیرد. عده ای معتقدند یکی از دلایل خروج این بازیکن از تراکتور و ایران همین مسئله بوده است؛ چرا که او نتوانسته بود دوری از فرزندش را تاب آورده و همچنین قادر نبود تا شرایط ایده آلی برای حضور پسرش در ایران فراهم سازد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها