کد خبر: 640455
تاریخ انتشار :

چرا معلمان هنوز از رتبه بندی راضی نیستند؟

رتبه بندی معلمان همچنان یکی از بحث های مهم است که هنوز درباره آن اختلاف نظر وجود دارد.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پس از نزدیک به یک ماه از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به یوسف نوری به عنوان وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم اولین نشست خبری وی با خبرنگاران برگزار شد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: روش های توانبخشی مرسوم ارزشیابی جوابگوی ارتقا معلمان نیست بلکه مدرسه را از مرحله‌ای به مرحله دیگر سوق بدهند.

​نوری گفت: نظام رتبه بندی با آنچه در مجلس مصوب شده تغییرات چشمگیری داشته است.

وی گفت: واقعیت این است که مدرسه محوری شعار است.

۶۰ درصد معلمان زیر خط فقر

رامین کریمی‌نیا، نماینده سازمان معلمان و دبیر کارگروه صنفی معلمان ایران نکاتی پیرامون طرح مصوب رتبه بندی معلمان بیان کرد و گفت: بسیار به جا بود که ابتدا سازمان نظام معلمی مانند سازمان نظام مهندسی و پزشکی تصویب شود و شکل بگیرد و سپس به کمک آن تعیین صلاحیت ها و شایستگی ها به صورت علمی و کاربردی انجام شود.

وی درباره اینکه آیا آنچه تصویب شده می تواند انتظارات و اهداف مدنظر این طرح را پاسخ دهد؟ گفت: خیر. اگر قرار باشد رتبه بندی پاسخگوی اهداف مندرج در راهکارهای ۱۲-۱۰، ۱-۱۲و ۳-۱۲ از فصل ششم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد می بایست به مهندسی نیروی انسانی، عملکرد رقابتی، افزایش کیفیت تعلیم و تربیت، ارتقای منزلت معلمان، تقویت انگیزه و رضایتمندی شغلی آنان منجر شود؛ در حالی‌که با این لایحه تصویب شده به نظر می رسد وصول چنین مواردی نامعلوم و بعید باشد.

کریمی‌نیا ادامه داد: زمانی یک طرح می تواند موجب رضایتمندی، ارتقای انگیزه و عملکرد باشد که حداقل‌های لازم برای یک زندگی متوسط طبق هرم معروف مازلو فراهم شده باشد. با توجه به اینکه با افزایش درصدهای ناچیز ارائه شده در این لایحه هنوز هم بیش از ۶۰ درصد معلمان زیر خط فقر خواهند بود لذا امکان رضایت و ارتقای انگیزه و عملکرد عملاً خواسته‌ای ناممکن است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها