کد خبر: 170652
تاریخ انتشار :

افراد با کدام گروه خونی، بیشتر دچار زوال مغزی می شوند؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، آکادمی نورولوژی ایالات متحده به تازگی نتایج پژوهش های خود را در ژورنال آکادمی منتشر کرده است . بر اساس یافته‌های به دست آمده از یکی از این پژوهش‌ها که به رابطه بین گروه خونی و حافظه افراد پرداخته، آمده است:
افراد با گروه خونی آ-ب (AB) در مقایسه با سایر گروه‌های خونی 82 درصد احتمال بیشتری دارد که در سنین بالا دچار فقدان حافظه و زوال مغزی شوند.
گروه خونی آ-ب کمترین گروه خونی در میان جمعیت است به طوری که در ایالات متحده تنها 4% افراد دارای این گروه خونی هستند.
نتایج این تحقیق بخشی از نتایج یک مطالعه وسیع تری است که در آن به بررسی علل جغرافیایی و نژادی سکته مغزی پرداخته بود. مطالعه ای که بر روی نزدیک به 30 هزار نفر طی 3سال و نیم صورت گرفت.
در این بررسی افرادی که از شروع مطالعه هیچ گونه اختلال حافظه ای نداشتند انتخاب شدند که در پایان مطالعه 495 نفر از آنها با اختلالات شناختی و فقدان حافظه شناسایی و با گروه 587 نفری که مشکلی نداشتند مقایسه شدند.
مقایسه این دو گروه از نظر گروه خونی نشان داد که 6% از افراد مبتلا به اختلال شناختی و حافظه دارای گروه خونی آ-ب هستند، این در حالی است که این گروه خونی تنها در 4% جمعیت آمریکا دیده می شود.
به گفته دکتر کوشمن استاد کالج پزشکی ورمونت: "پژوهش ما ارتباط بین گروه خونی و بروز اختلالات شناختی و حافظه را بررسی می کند. از طرفی چندین مطالعه دیگر نیز وجود دارد که نشان می دهد عوامل دیگری مثل فشار خون بالا، کلسترول بالا و دیابت نیز ریسک ابتلا به اختلالات شناختی و زوال مغزی را افزایش می دهند. "
گفتنی است گروه خونی با سایر اختلالات عروقی مغز مثل سکته مغزی نیز مرتبط است بنابراین با استفاده از این یافته ها می توان بین درگیری های عروق مغز و سلامت عملکرد شناختی مغز نیز ارتباط برقرار کرد. با این حال تایید این نتایج هنوز نیاز به بررسی های بیشتری دارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها