«آجیل» خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :
به گزارش نامه نیوز، اگرچه آجیلها چربی بالایی دارند، اما حاوی چربیهای خوب، فیبر، پتاسیم و آنتیاکسیدان هستند. بنابراین با قبول اینکه افراد مبتلا به دیابت ممکن است با بیماری قلبی مواجه باشند، آجیل میتواند مولفه مهمی در رژیم غذایی سالم برای قلب این دسته از افراد باشد.
دادههای حاصل از آزمایشهای محققان نشان داد که پسته فعالیت عصب واگ را که بخش مهمی در سیستم عصبی پاراسمپاتیک است و به دلیل دیابت آسیب میبیند، افزایش میدهد. به گفته محققان در صورت ادامه مصرف پسته در طولانی مدت میتوان به بهبودهای حاصل شده در فشارخون زمان خواب، واکنش عروق به اضطراب و کنترل فشار قلب امیدوار بود تا به این ترتیب ریسک بیماری قلبی در این گروه کاهش یابد.
منبع: ایسنا
دیدگاه تان را بنویسید