کد خبر: 216941
تاریخ انتشار :

قلب سالم، با کاهش کلسترول خون

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عبدالله دیدبان، فوق تخصص غدد کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: غذاهای پُرفیبر شامل سبوس و بلغور جوی دوسر، دارای فیبر محلول است که به کاهش کلسترول بد کمک می‌کند؛ فیبر محلول، در خوراکی‌های دیگری از جمله جو، لوبیا قرمز، سیب، گلابی و آلو نیز یافت می‌شود.

وی افزود: خوردن ماهی‌های چرب به سلامت قلب کمک می‌کند، زیرا مقدار زیادی امگا3 دارند که فشار خون و خطر لخته شدن آن را کم می‌کند.

این فوق تخصص غدد کودکان و نوجوانان خاطرنشان کرد: مجامع علمی صاحب‌نظر پیشنهاد می‌کنند، حداقل هفته‌ای دو وعده ماهی بخورید. ماهی‌هایی که بیشترین میزان امگا 3 را دارند شامل خال‌مخالی، شاه‌ماهی، قزل‌آلا، ساردین و سالمون هستند و فقط یادتان باشد برای استفاده از فواید ضد کلسترول ماهی، نباید آن را سرخ کنید و بهتر است آن را تنوری یا بخارپز مصرف کنید.

وی تصریح کرد: گردو، بادام و سایر مغزها می‌توانند کلسترول خون را کاهش دهند، خوردن روزانه یک مشت آجیل شامل بادام، فندق، بادام ‌زمینی، گردو و پسته، به سلامت قلب کمک می‌کند اما از آجیل‌های شور نباید برای این منظور استفاده کنید.

دیدبان توضیح داد: این ماده غذایی، حاوی ترکیب قدرتمندی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد و خوردن روزانه دو قاشق غذاخوری از آن، فواید بسیاری برای سلامت قلب و عروق دارد، برای افزودن این ماده غذایی به رژیم غذایی خود، به جای سُس سالاد از روغن‌زیتون و سرکه یا آب لیموی تُرش تازه استفاده کنید. خاصیت آنتی‌اکسیدانی روغن‌زیتون فرابکر و بکر از انواع فرآوری شده، بیشتر است.

این فوق تخصص غدد کودکان و نوجوانان توصیه کرد: اگر می‌خواهید از کاهش کلسترول خون خود مطمئن باشید، بهتر است مقدار کل چربی مصرفی روزانه‌تان، به ویژه چربی‌های اشباع و ترانس را که در گوشت قرمز، لبنیات پُرچرب، کیک، شیرینی و بیسکویت‌های بسته‌بندی شده موجودند، به حداقل برسانید.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها