کد خبر: 234110
تاریخ انتشار :

مواد غذایی که کلسترول خون را تنظیم می کند/ از بادام تا گندم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز مطالعات نشان داده است که برخی مواد خوراکی مشخص موجب تنظیم درست سطح کلسترول خون می شود. این مواد خوراکی که به عنوان خوراکی های دوستدار کلسترول شناخته می شوند عبارت از موارد زیر هستند:
بادام
مواد موجود در پوست بادام به جلوگیری از اکسیدشدن LDL، که کلسترول بد نامیده می شود، کمک می کند، چراکه فرایند اکسیداسیون می تواند به عروق خون آسیب زده و موجب افزایش خطر بیماری قلبی-عروقی شود. پس بهتر است در وعده صبحانه خود و بر روی سالاد از پودر بادام استفاده نمایید.
آووکادو
چربی های اشباع نشده موجود در میوه آووکادو موجب پایین آمدن LDL به عنوان کلسترول بد و افزایش HDL به عنوان کلسترول خوب می شود، مخصوصاً در افرادی که سطح کلسترول شان به آرامی در حال افزایش است. می توانید از برش های این میوه در ساندویچ و سالاد استفاده کنید.
جو
هنگامیکه به رژیم غذایی استاندارد داوطلبان حاضر در مطالعه وزارت کشاورزی ایالات متحده، جو اضافه شد، سطح کلسترول بد LDL بیش از دو برابر پایین آمد.
جو می تواند جایگزین مناسبی به جای برنج باشد، به سوپ اضافه شود و با میوه های خشک شده، مغزیجات و با کمی روغن و سرکه ترکیب شده و تبدیل به سالادی سالم شود.
لوبیا و عدس
طبق مطالعه اخیر، کلسترول بد LDL در آن دسته از داوطلبانی که دارای رژیم غذایی با چربی پایین به همراه افزودن عدس و لوبیا به منوی غذایی شان بودند، تا حدود دو برابر پایین آمده بود.
بلوبری
میوه بلوبری سرشار از آنتی اکسیدان قدرتمندی موسوم به «تروستیلبن» است که به کاهش کلسترول LDL کمک می کند.
برای تهیه یک نوشیدنی سالم حاوی بلوبری، یک پیمانه بلوبری یخ زده را به همراه نصف پیمانه آب پرتقال و ماست با طعم وانیل در مخلوط کن مخلوط کرده و سپس میل نمایید.
گندم
زمانی که به رژیم غذایی زنان تحت مطالعه دانشگاه تورنتو، سبوس گندم اضافه شد سطح کلسترول HDL تا بیش از ۱۱ درصد افزایش یافت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها