کد خبر: 362852
تاریخ انتشار :

کدام سرطان در ایران صدرنشین است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، دکتر اسماعیل اکبری با اشاره به اینکه سرطان دستگاه گوارش در مردان شایع تر از زنان است، اظهار کرد که سرطان معده شایع ترین سرطان در مردان و کشنده ترین سرطان در بین مردان و زنان ایرانی است.

اکبری ادامه داد که سرطان کولون و رکتوم (سرطان روده بزرگ) در زنان و مردان تقریبا مساوی و مقداری در مردان بیشتر است.

وی اظهار کرد که هنوز تعداد سرطان در ایران نسبت به کشورهای غربی بسیار پایین تر است و تعداد مبتلایان در ایران حدود یک چهارم تا یک پنجم، سرطان های کشورهای غربی است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان ادامه داد: هرچند تعداد سرطان ما کمتر از کشورهای غربی است اما سرعت رشد آن متاسفانه زیاد بوده و به تدریج این بیماران در حال افزایش هستند.

اکبری با اشاره به اینکه سرطان ها در ایران مانند اغلب مناطق دنیا خودنمایی بیشتری می کنند، گفت: اگرچه سرطان سومین علت مرگ و میر در کشور است اما در برخی استان ها مرگ و میر ناشی از سرطان ها از حوادث جلو زدنده اند.

** سن عامل فاکتور افزایش سرطان در کشور

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سن را مهمترین فاکتور افزایش سرطان اعلام کرد و گفت: حدود 70 درصد رشد سرطان در کشور ما به دلیل افزایش سن است.

اکبری ادامه داد که بعد از عامل افزایش سن، سایر عوامل خطر مانند استعمال مواد دخانی، چاقی و مصرف غذاهای آماده، موجب افزایش این بیماری در کشور می شوند.

وی با اشاره به اینکه امید به زندگی در کشور حدود 73 تا 74.5 سال در مردان و زنان است، افزود: طبیعتا وارد سن ابتلا به سرطان شدیم و هر سال هم سالمند تر می شویم و به همین نسبت، تعداد مبتلابان سرطان افزایش می یابد.

** استقبال مناسب محققان داخلی و خارجی از کنگره

وی به استقبال مناسب محققان داخلی و خارجی از سومین کنگره بین المللی سرطان دستگاه گوارش اشاره کرد و گفت: بیشترین تعداد مقالات پذیرفته شده از کشورهای خارجی مربوط به آمریکا است و مقالاتی از کشورهایی مانند انگلیس، ایتالیا، آلمان، سوئد، نیوزیلند و هند برای ارائه در کنگره مورد پذیرش قرار گرفته است.

اکبری اظهار کرد: شناخت سرطان ها اهمیت زیادی دارد و سعی می کنیم هرساله کنگره هایی در این زمینه داشته باشیم که آموزش های لازم به همکاران ارائه شود .

وی افزود: سومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش به همین منظور برگزار می شود و سعی می شود آخرین دستاوردهای علمی و تازه ترین یافته های علمی برای کنترل سرطان های دستگاه گوارش به همکاران در رشته های جراحی، آنکولوژی و رادیوتراپی منتقل شود.

سومین کنگره بین المللی سرطان های دستگاه گوارش از 3 تا 5 آذر ماه با حضور صاحب نظران و محققان داخلی و خارجی درسالن همایش دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها