کد خبر: 430324
تاریخ انتشار :

سرطان های شایع در کودکان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکترامیرعباس هدایتی اصل روزشنبه در گفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود:تعداد مبتلایان به سرطان خون 3 تا 5 مورد درهر 100 هزار کودک است که نسبت به سایرسرطان ها شیوع بیشتری دارد. شیوع این بیماری در ایران مشابه میانگین دنیا است.
به گزارش نامه نیوز، وی با اشاره به اینکه ابتلا کودکان به برخی از سرطان ها مانند چشم (رتینوبلاستوم) به دلیل اختلالات ژنتیکی بروزمی کند، اظهار کرد: معمولا این نوع سرطان در خانواده هایی که والدین یا بستگان نزدیک کودک، مبتلا به این بیماری هستند شایع تر است.
فوق تخصص خون و سرطان و پیوند سلول های بنیادی کودکان بیان کرد که حدود 75 درصد کودکان بر اثر سابقه خانوادگی به سرطان چشم مبتلا می شوند و بقیه براثر سایر عوامل دچار این بیماری می شوند.
وی با اشاره به اینکه مواد آلاینده مانند بنزن، اشعه های مختلف، حشره کش های مختلف، مواد سمی و کودهای شیمیایی، می تواند خطر ابتلا به سرطان ها را در این افراد افزایش دهد، اظهار کرد: برخی از سرطان های کودکان در اثر عوامل محیطی ناسالم و تماس با محیط ایجاد می شود.
هدایتی اصل، سلول های کودکان را بسیار حساس به مواد آلاینده و مضر دانست و گفت: بروز سرطان ها در کودکان بیشتر به موضوعات ارثی و ژنتیکی مرتبط است و در کنار آنها عوامل محیطی هم در ایجاد سرطان ها نقش دارند.
وی ادامه داد که معمولا سرطان بزرگسالان بیشتر از اینکه ژنتیکی باشد، محیطی است و تغذیه ناسالم، چاقی، استفاده از سیگار و الکل از جمله عوامل شناخته شده در بروز سرطان در این افراد هستند.
فوق تخصص خون و سرطان و پیوند سلول های بنیادی کودکان گفت: سالانه سه هزار مورد کودک مبتلا به سرطان در مراکز مختلف کشور ثبت می شوند.
عضو کمیته علمی بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان گفت: تاکنون 26 هزار مورد سرطان کودکان در کشور ثبت شده است.
بیست و دومین کنگره آسیا و اقیانوسیه پیوند خون و مغز استخوان نیز روزهای 6 تا 8 آبان ماه با حضور محققان داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها