کد خبر: 430974
تاریخ انتشار :

مسمومیت های شیمیایی و دارویی در کمین کودکان و سالمندان

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به دکتر پژومن، متخصص مسمومیت های شیمیایی و دارویی در برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه خطر مسمومیت برای کودکان و سالمندان، بیشتر است. افزود: موضوع مسمومیت یکی از موضوعاتی است که در بسیاری از خانواده ها اتفاق می افتد.
به گزارش نامه نیوز، وی ادامه داد: از آنجایی که کودکان به ویژه کودکان نوپا و زیر 5 سال از روی غریزه دست به دهان می شوند و برای پاسخگویی به حس کنجاویشان هر شیئی را در دهانشان می گذارند بیشتر دچار مسمومیت های اتفاقی می شوند، این نوع مسمومیت در کودکان، بسیار شایع است.
پژومن تصریح کرد: بعضی اوقات رنگ ها و اشکال، باعث جذب کودک می شوند. مثل رنگ های صورتی در قرص های قلب، که باعث می شود کودک به سوی دارو کشیده شود و آن را به دهان بگذارد .
وی در ادامه تاکید کرد: در سالمندان نیز به دلیل اشکالاتی که در حس بویایی، چشایی، بینایی و گاهی مشکلات فکری و روانی دارند گاهی داروهای اشتباهی مصرف می کنند. این نوع مسمومیت ها بسیار شایع هستند و بیشتر در خانه ها اتفاق می افتند.
این متخصص مسمومیت های شیمیایی و دارویی در پایان اظهارداشت: بنابراین، ما این قسمت از مسمومیت ها را بسیار با اهمیت می دانیم و باید مراقب آن ها باشیم .
منبع: ایسکانیوز

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها