کد خبر: 432311
تاریخ انتشار :

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران:

۷۰درصد خون های اهدایی صرف افراد سالمند بالای ۶۰ سال می شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر علی اکبر پورفتح الله به مناسبت هفته سالمند با اشاره به بروز موج سالمندی طی دهه های آینده در کشورمان گفت: اطلاعات موجود نشان دهنده بروز پدیده سالمندی در جهان است و با فرهنگسازی مناسب باید جوانان را با اهدای خون آشنا کرد.
به گزارش نامه نیوز، وی در این باره گفت: براساس اطلاعات سازمان جهانی بهداشت، ۷۰درصد خون های اهدایی صرف افراد سالمند بالای ۶۰ سال می شود واین زنگ خطری است برای مراکز اهدای خون در جهان که با پدیده سالمندی، چالشی برای تامین خون در آینده خواهند داشت.
پور فتح الله تاکید کرد: ایران نیز همچون سایر کشورها در آینده با بحران سالمندی روبرو خواهد شد و چون بیشتر بدخیمی ها و مشکلات ناشی از اختلالات کارکرد مغز استخوان از پنجاه سالگی به بعد بروز می کند، این امر مصرف خون را در کشور افزایش خواهد داد.
در شرایط گفته شده نقش جوانان و رسالت آنان دارای اهمیت بسیار است، به ویژه جوانان ایرانی که از سال ۱۳۷۳ با واکسیناسیون علیه هپاتیت، در برابر این بیماری ایمن هستند و می توانند اهدا کننده سالم باشند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون همچنین از پیشکسوتان این عرصه خواست تا تجربیات خود را با جوانان در میان بگذارند و نسل پس از خود را با فرهنگ اهدای خون آشنا کنند.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها