کد خبر: 488173
تاریخ انتشار :

با دارچین به جنگ سرطان و افسردگی بروید

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، از جمله فواید مصرف دارچین می توانیم به کاهش اضطراب و افسردگی اشاره کنیم. عصاره این گیاه بهترین انتخاب برای کاهش دردهای عصبی و فشار خون بالا است. همچنین میتواند اثرات منفی سرب را از بدن دفع کند. پژوهشگران ایرانی در بررسیهای جدید خود در این زمینه به یافتههای تازهای دست پیدا کردند.
محققان کشورمان دریافتند که دارچین می‌تواند از افسردگی و اضطراب موش‌هایی که در معرض سرب بودند، جلوگیری کند.
سرب یکی از فلزات پر مصرف در صنایع مختلف به خصوص تولید رنگ‌ و لوازم آرایشی است. سابقه‌ استفاده از این ماده به ۶ هزار سال پیش می‌رسد و به عنوان یکی از مواد آلاینده‌های محیط زیست شناخته می‌شود. سرب به طور عمده از طریق لوله‌ گوارشی و به مقدار کمتر از طریق سیستم تنفسی به بدن وارد می‌شود، این ماده از سد خونی-مغزی عبور می‌کند و پس از ورود به سیستم عصبی مرکزی موجب آسیب نواحی مختلف مغز به خصوص هیپوکامپ می‌شود. بررسی‌ها نشان داده که این ماده می‌تواند باعث بروز اختلالاتی نظیر افسردگی و اضطراب در حیوانات و انسان شود.
دارچین گیاهی درختی از خانواده‌ برگ بو است که پودر پوست داخلی آن به عنوان ادویه مصرف می‌شود. دارچین غنی از ترکیبات فنلی و فلاونوئیدها است. اثرات ضد دیابتی، آنتی‌اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد دردی، محافظت‌کنندگی عصبی و کاهنده‌ فشار خون دارچین به اثبات رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها