کد خبر: 511222
تاریخ انتشار :

از بین بردن استرس و خستگی فقط با یک حرکت ساده!

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اگر شما هم جز اغلب افرادی هستید که در مقابله با مسائل روزمره ی زندگی احساس استرس و خستگی به شما دست می دهد لازم است که که با یک حرک در یوگا آشنا شوید. نام این حرکت، حرکت بچه است که شما می توانید به از بین بردن استرس و خستگی فقط با یک حرکت ساده امیدوار باشید.
تمرین قرار گرفتن در وضعیت کودک یک تمرین آرامش بخش یوگا (بالاسانا) است که به از بین رفتن استرس و خستگی کمک و در عین حال ذهن را آرام می کند.
برای انجام حرکت کودک یا حرکت بچه (child pose) به این ترتیب عمل کنید:
1. در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید، سپس عمل بازدم را انجام دهید و همزمان ران ها را به سمت پاشنه ها پایین ببرید و پیشانی را روی زمین قرار دهید. زانوها به هم چسبیده باشد یا اگر احساس راحتی می کنید می توانید کمی زانوها را از هم فاصله بدهید.
2. بازوها بالای سر قرار گیرد و کف دست ها روی زمین، یا مشت ها می تواند زیر پیشانی قرار داده شود یا این که بازوها در راستای بدن و در کنار بدن قرار گیرد در حالی که کف دست ها به سمت بالا قرار دارد.
3. به آرامی و عمیق تنفس کنید، شکم را به سمت ران ها فشار دهید و عمل دم را انجام دهید.
4. نفس را کمی حبس کنید. بین 4 تا 12 شماره.
5. برای رها کردن: کف دست ها را زیر شانه ها قرار دهید و به آرامی عمل بازدم را انجام دهید در همین حین به حالت نشسته در آیید.
حرکت کودک (مشابه به سجده) بدن، ذهن و روح را آرام می کند. این حرکت به آرامی پایین تنه را در حالت کشش قرار می دهد، اندام های تحتانی شکمی را ماساژ می هد و عمل هضم را تحریک می کند.
تذکر: اگر دچار درد مزمن در ناحیه زانوها هستید یا اخیرا زانوهای شما دچار آسیبی شده است، از انجام این تمرین خودداری کنید.
این حرکت حرکتی آرامش بخش است که می تواند در هر زمانی انجام گیرد به ویژه اگر قبل از آن تمرینات چالشی انجام داده باشید. با این حرکت می توانید به از بین بردن استرس و خستگی امیدوار باشید.
منبع: الودکتر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها