کد خبر: 523939
تاریخ انتشار :

گیاه شفابخشی که عقل را زیاد و خون را پاک می‌سازد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: حماد بن مهران بلخی می‌گوید: در خراسان روزی جوانی از شیعیان از زردی خود خدمت امام رضا (ع) شکایت کرد. حضرت فرمودند: "خیار را پوست بکن و بعد پوستش را با آب بپز و بعد از پختن به مدت سه روز مقداری از آن را در حال ناشتا مصرف کن. "

خیار ساده‌ترین معالجه برای یرقان (زردی) است، خصوصا اگر آب آن مصرف شود؛ تخم خیار نیز در این مورد خیلی مفید است، همچنین تب‌های صفراوی را معالجه می‌کند، کلیه را به کار می‌اندازد و ادرار را زیاد می‌کند.

امام هشتم شیعیان در مورد فواید چغندر فرموده اند: چغندر، عقل را زیاد و خون را پاک می‌سازد؛ به بیمارانتان چغندر، مخصوصا برگ آن را بدهید که شفابخش است و هیچ بیماری و عارضه‌ای را به همراه ندارد، چغندر باعث راحتی خواب بیمار می‌شود، ولی از زیاده روی در خوردن چغنر پرهیز کنید که سودا را تحریک می‌کند.

احمد بن محمد ابن ابی نصر، از عالمان متقدم امامیه در کوفه گفت: امام رضا (ع) به من فرمود:‌ای احمد، علاقه تو به سبزیجات چگونه است؟ من هم جواب دادم: تمام سبزیجات را دوست دارم.

ثامن الحجج (ع) فرمود: اگر این گونه است مصرف چغندر را فراموش نکن که در ساحل بهشت می‌روید و در آن شفای هر دردی است، چغنر استخوان‌ها را درشت و عضله‌های بدن را قدرتمند می‌کند.

در جواب امام رضا (ع) گفتم: چغندر نزد من از دوست داشتنی‌ترین سبزیجات است، حضرت فرمود: خداوند را برای این آشنایی به خواص چغندر سپاسگزار باش.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها