کد خبر: 544586
تاریخ انتشار :

افزودن انواع روانگردان‌ها به تنباکوهای موجود در بازار

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مهرداد شریفی در مراسم معدوم سازی ۶ هزار قلیان که امروز (۱۲ تیرماه) در پارک ساحلی کیانپارس برگزار شد، با اشاره به مضرات قلیان برای سلامتی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مردم گمان می‌کنند که استعمال قلیان هیچ تأثیری در سلامتی ندارد، در صورتی که این تفکر اشتباه بزرگی است. یک بار قلیان کشیدن معادل مصرف ۵۰ تا ۷۰ نخ سیگار است.

وی افزود: اعتیادآوری نیکوتین‌های موجود در تنباکوها ۱۰ درصد نسبت به هروئین بالاتر است. انواع روانگردان‌ها به اکثر تنباکوهای موجود در بازار افزوده شده و قلیان دروازه‌ای برای مواد مخدر شده است.

شریفی با تشکر از اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی برای جمع آوری قلیان‌ها ادامه داد: امیدوارم مسئولین متوجه شوند که این نیروهای خدوم برای جمع آوری هر کدام از این قلیان‌ها چه توهین‌ها و سختی‌هایی را به جان خریدند.

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با ابراز تأسف از دسترسی آسان به قلیان در سطح شهر ادامه داد: متأسفانه این معضل در حال فراگیر شدن است و شهرداری و مرکز بهداشت به تنهایی قادر به مقابله با آن نیستند. نیازمند عزمی راسخ از سوی کلیه دستگاه‌ها اعم از سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف، دستگاه قضائی، روحانیت معظم، دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای مقابله با این معضل هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها