کد خبر: 547640
تاریخ انتشار :

پیشگیری از دیابت بارداری با رژیم غذایی مدیترانه‌ای سرشار از روغن زیتون

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رژیم غذایی غنی از چربی‌های سالم و کم قند و گوشت فرآوری شده، از اضافه وزن و دیابت بارداری جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این بر اساس گزارش‌ها، زنان بارداری که آجیل و روغن زیتون در وعده‌های غذایی خود استفاده می‌کنند احساس سرزندگی و شادابی بیشتری دارند.

پژوهشگران انگلیسی در مطالعه اخیر خود 1252 زن را مورد بررسی قرار دادند. پژوهشگران آنها را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول رژیم غذایی که مرکز سلامت انگلیس برای تمام زنان باردار اعلام کرده را پیروی کردند و گروه دوم نیز رژیم غذایی مدیترانه‌ای را آغاز کردند. پژوهشگران در گروه اول بیشتر بر مراقبت‌های قبل از زایمان عمومی تمرکز داشتند و در گروه دوم نیز بر روی رژیم غذایی آنها متمرکز بودند. زنانی که رژیم غذایی مدیترانه را پیروی می‌کردند آجیل بسیاری مصرف می‌کردند و هر دو هفته یک بار نیز می‌بایست غذاهای خود را با روغن زیتون می‌خوردند. علاوه بر نکات ذکر شده آنها تنها می‌توانستند در حد بسیار متوسط از گوشت قرمز ، شکر و فست فود استفاده کنند.

پژوهشگران پس از مدتی این دو گروه را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند مادرانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کرده بودند احتمال ابتلا به دیابت بارداری 35 درصد در آنها پایین‌تر از مادران گروه اول بود. علاوه بر این وزن آنها نیز نسبت به گروه اول به طور متوسط 1.25 کیلوگرم کمتر بود.

دیابت بارداری به شرایطی گفته می‌شود که افزایش قند خون برای اولین بار، در دوران بارداری دیده شود. دیابت بارداری، تقریباً در چهار درصد از بارداری‌ها بروز می‌کند. علت دقیق دیابت باردای مشخص نیست ولی وجود برخی از سر نخ‌ها، در تشخیص زودرس این بیماری مؤثر است. با توجه به عوارضی که دیابت برای جنین و مادر باردار می‌تواند داشته باشد، پیشگیری و کنترل دیابت در دوران بارداری ضروری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها