کد خبر: 556487
تاریخ انتشار :

عادت هایی که کاملاً کیفیت خواب شما را خراب می کنند

عادت هایی که کاملاً کیفیت خواب شما را خراب می کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

عادت هایی که کاملاً کیفیت خواب شما را خراب می کنند

شما در طول آخر هفته می خوابید

کریستوفر وینتر ، دکتر ، رئیس کلینیک مغز و اعصاب و شارلوتزویل می گوید: "خواب آخر هفته می تواند بخشی از خواب از دست رفته را تأمین کند ، اما بیش از حد می تواند چرخه خواب بدن شما را به هم بخورد. اگر آخر هفته تا ظهر در رختخواب بمانید ، هنگام رفتن به رختخواب آن شب ، شما دچار بی خوابی می شوید و می چرخید.

شما درست قبل از خواب اینستاگرام را چک می کنید

بدن شما ریتم شبانه روزی دارد که تعیین می کند چه موقع بخوابید و بیدار شوید. این چرخه به طور طبیعی حدود 24 ساعت طول می کشد و مغز از نور استفاده می کند تا بفهمد آیا شما باید بیدار باشید. دکتر کلین می گوید: "نور روشن به عنوان یک نشانه زمانی بسیار قدرتمند برای تأثیرگذاری بر مغز در اعتقاد داشتن زمان خاص روز استفاده می شود." نور کم بعد از غروب آفتاب، بدن را به تولید ملاتونین ناشی از خواب مجبور می کند. اما دکتر كلین می گوید ، مغز شما تفاوت بین نور خورشید و نور را از طریق تلفن ، تلویزیون و حتی لامپ های شما نمی داند ، بنابراین اگر از آن فن آوری نزدیک به زمان خواب استفاده كنید ، ممکن است دچار بی خوابی شوید. متخصصان دو ساعت قبل از خواب خاموش کردن لوازم الکترونیکی را توصیه می کنند ، اما اگر این واقع بینانه نیست ، سعی کنید که جایی که می توانید قطع کنید. به همین دلیل است که رسانه های اجتماعی خواب شما را خراب می کنند.

شما در رختخواب کتاب می خوانید تا بخوابید

انجام فعالیتهایی مانند خواندن یا تماشای تلویزیون در رختخواب می تواند بدن شما را از تحقق زمان خوابیدن باز دارد. دکتر كلین می گوید: "شما نمی خواهید تختخواب را با فعالیتهای مربوط به بیداری مرتبط کنید." دکتر وینتر می گوید ، استفاده از eReader بسیار جدی است. مانند صفحه نمایش تلفن ، نور ناشی از eReader می تواند بدن شما را در فکر این که هنوز روز است ، فریب دهد ، بنابراین به جای آن از یک کتاب واقعی استفاده کنید.

دندان های خود را درست قبل از خواب مسواک می زنید

همه ما این شرایط را تجربه کرده ایم؛ شما به سختی می توانید چشمان خود را روی مبل باز کنید ، بنابراین برای رختخواب آماده می شوید. اما تا زمانی که دندان های خود را مسواک زده اید ، از یک چیز ، آن چراغ های روشن دستشویی که برای انجام آرایش بسیار عالی هستند می توانند مغز شما را بیدار کند. بعلاوه ، طعم پرانرژی نعناع نیز می تواند شما را سرحال کند. این بهانه ای نیست که بتوانید هنگام مسواک زدن در شب از مسواک زدن خود صرف نظر کنید. دکتر وینتر می گوید: "اگر با این مسئله مشکل دارید ، زود تر مسواک بزنید."

کنترل دمای هوای اتاق خواب

نور تنها چیزی نیست که به بدن شما نشان می دهد که زمان خواب است. دکتر کلین می گوید: "بدن ما به درجه حرارت و دمای مغز ریتم دارد." بدن شما شب ها خنک می شود ، بنابراین سالم نگه داشتن اتاق خواب شما می تواند آن را اشتباه کند تا فکر کند هنوز زود است. طبق گفته بیشتر متخصصان توصیه می کنند اتاق خواب خود را در حدود 65 درجه فارنهایت نگه دارید. این دما ممکن است برای همه مؤثر نباشد ، اما به طور کلی ، وقتی می خواهید بخوابید ، درجه حرارت خنک تر را انتخاب کنید.

شما شب ها ورزش می کنید

فعالیت بدنی اگر در زمان دزست انجام شود می تواند به شما در بهتر خوابیدن در شب کمک کند. حتی اگر ورزش به طور کلی به تقویت خواب عمیق کمک می کند ، ورزش کردن قبل از فرا رسیدن ساعت خواب، شما را دچار بی خوابی شدید خواهد کرد. دکتر کلین می گوید: "ورزش شدید قبل از خواب می تواند نتیجه بدی برای خواب داشته باشد زیرا این اندروفین ها در سیستم باقی می مانند." در صورت امکان ، صبح یا بعد از ظهر ورزش کنید.

درست قبل از خواب غذا می خورید

خوابیدن با معده خالی می تواند خوابیدن را سخت کند ، اما از خوردن غذای سنگین قبل از خواب خودداری کنید. زیرا خواب شما را شدیدا تحت تاثیر خواهد گذاشت. بعلاوه ، خوردن در اواخر شب می تواند منجر به افزایش وزن شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها