کد خبر: 556636
تاریخ انتشار :

دلایل پشت درد مچ پا

دلایل پشت درد مچ پا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دلایل پشت درد مچ پا

درد مچ پا می تواند دشوار باشد در اینجا به بررسی دلایل درد مچ پا خواهیم پرداخت.

این که آیا شما در یک ورزش شرکت می کنید یا هر روز فقط به ورزش خود می پردازید ، به احتمال زیاد غیر از این ، از درد مچ پا رنج خواهید برد. براساس اعلام انجمن ملی مربیان دو و میدانی ، هر روز حدود 28000 آسیب دیدگی مچ پا در ایالات متحده وجود دارد. اکنون همه به مراقبت پزشک احتیاج ندارند ، اما اگر از درد مچ پا ناراحت هستید ، آنچه در مورد دلایل مختلف و چگونگی بازگشت به پاهای خود می دانید در اینجا آورده شده است.

پیچ خوردگی

به گفته مجله طبیعت ، پیچ خوردگی مچ پا آسیب شماره یک ورزشی است. وقتی رباط در مچ پا پاره می شود ، این حالت پیچ خوردگی است. اگر این حالت پیچ خوردگی است ، ممکن است متوجه کبودی و تورم شوید و لکه لمس آن لمس شود. آکادمی جراحان ارتوپدی (AAOS) آمریکا توضیح می دهد که پیچ خوردگی از میزان خفیف تا قابل توجهی متغیر است. درمان شامل (استراحت ، یخ ، فشرده سازی ، ارتفاع) و در موارد شدیدتر ، فیزیوتراپی است.

کشیدگی

ممکن است کشیدگی ها و پیچ خوردگی ها به نظر یکسان باشند ، اما آنها صدمات مختلفی دارند. در حالی که یک پیچ خوردگی ممکن است بر رباط تأثیر بگذارد ، فشار عضله در هنگام پارگی عضله وجود دارد. (طبق گفته AAOS ممکن است کشش در عضله یا تاندون باشد.) گفتن یک فشار جدا از یک پیچ خوردگی می تواند سخت باشد. در نظر بگیرید که چه علائمی را احساس می کنید. AAOS می گوید ، در کنار درد مچ پا ، ممکن است احساس اسپاسم عضلانی ، ضعف ، تورم و گرفتگی عضلات نیز داشته باشید.

این جراحتی در جای دیگری است

اگرچه معمول است که درد مچ پا به معنای آسیب دیدگی مچ پا باشد ، در حقیقت ممکن است باعث ایجاد مشکل در زنجیره شود. به عنوان مثال ، عصبی تحریک شده در ناحیه پشت و زانو شما می تواند به صورت درد با بی حسی و سوزن شدن در مچ پا ظاهر شود. اگر با کمردرد سر و کار دارید.

مشکل پایتان است

از آنجا که مچ پا شما دقیقاً بالای پای شما قرار دارد ، این حس را می دهد که می تواند منبع درد مچ پا باشد. یک مثال؟ دکتر پارکه می گوید: "داشتن قوس های واقعاً زیاد ممکن است مکانیک پا را تغییر دهد و منجر به تغییر مکانیک در مچ پا شود." طبق گفته های کلینیک مایو ، در صورت صاف بودن کف پا نیز می تواند این مسئله نیز اتفاق بیفتد. و در این حالت ممکن است متوجه تورم در قسمت داخلی مچ پا نیز شوید..

نقرس

نقرس نوعی آرتروز التهابی است: ایجاد اسید اوریک در خون منجر به تشکیل کریستال در مفاصل شما می شود. این بلورها می توانند "حملات" دردناکی را به همراه آورند (اغلب در انگشتان پا شروع می شوند). با پیشرفت نقرس ، ممکن است از حمله در مفاصل دیگر ، از جمله مچ پا نیز رنج ببرید. غذاهای سرشار از - الکل ، ماهی ، صدف و گوشت - می توانند حملات نقرس را بیشتر کنند. دکتر پارکه می گوید: "اگر متوجه شدید هر بار که گوشت قرمز را می خورید و یا الکل می نوشید ، این درد را احساس می کنید ، به پزشک خود بگویید ، زیرا این اطلاعات مهمی است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا شما برای نقرس ارزیابی می شوید. داروها می توانند به درمان و جلوگیری از بروز حملات شدیدتر کمک کنند.

شکستگی

هیچ کس نمی خواهد این خبر را بشنود که مچ پایش را شکسته است. اما اگر درد شما بعد از سقوط وارد شود یا چیزی به مچ پای شما برخورد کند. - و تورم و ناراحتی دارید که برطرف نمی شود - می توانید استراحت کنید. به پزشک خود مراجعه کنید - ممکن است به پرتونگاری احتیاج داشته باشید. در بعضی موارد ، شما ممکن است برای محافظت از استخوان ها از آتل استفاده کنید.

آرتروز

اگر به مچ پا آسیب وارد کنید ، می توانید به نقطه ای که صدمه دیده است اشاره کنید. ، با وجود شرایط مزمن مانند آرتروز ، تمام مفصل درد خواهد داشت. آرتروز معمولاً مفاصل پا و مچ پا را تحت تأثیر قرار می دهد و در کنار درد ، ممکن است دچار سفتی نیز شوید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها