کد خبر: 556944
تاریخ انتشار :

9 دردی که هرگز نباید، نادیده بگیرید

9 دردی که هرگز نباید، نادیده بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

9 دردی که هرگز نباید، نادیده بگیرید

درد که علامت یک وضعیت تهدید کننده زندگی را نشان می دهد ، معمولاً شدید است ، به طور ناگهانی شروع می شود و با تعدادی از علائم و نشانه های دیگر همراه است. در اینجا علائم درد وجود دارد که نیاز به توجه فوری دارند.

سردرد سریع

اگر درد در سر شما به طور ناگهانی رخ داده است و به طرز غیرقابل تحمل بسیار بد است ، می توانید آنوریسم مغزی ، برآمدگی در دیواره شریان داشته باشید. رگ خونی که بدون درمان مانده ، می تواند پشت سر بگذارد و منجر به سکته مغزی بالقوه کشنده یا خونریزی مغز شود. بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید. اما در بیشتر موارد ، این فقط سردرد است.

درد دندان هنگام نوشیدن چیزی سرد

اگر مینای دندان (لایه بیرونی دندان شما) آسیب دیده یا در حال پوسیدگی باشد ، می تواند عصب داخل دندان شما را در معرض دید خود قرار دهد ، در صورت تماس با آن با هر ماده سرد یا گرم ، درد غیرقابل تحمل را برای شما به همراه خواهد داشت. علاوه بر حساسیت ، عصبی در معرض نیز شما را در معرض عفونت باکتریایی قرار می دهد که می تواند در سایر قسمت های بدن شما گسترش یابد. اگر شروع به حساسیت شدید دندان کردید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

درد در دست ، مچ و ساعد

اگر احساس درد یا بی حسی روی انگشتان (خصوصاً انگشت شست ، انگشت اشاره و انگشت میانی) ، کف دست و مچ دست داشته باشد و به ساعد پخش شود ، می توانید سندرم تونل کارپ را داشته باشید. در صورت عدم درمان ، عضلات دست ممکن است کوچک شود و حتی ممکن است عملکرد دست خود را از دست دهید. برای انتخاب گزینه های درمانی در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید.

دردی که در سینه شما پخش می شود

درد قفسه سینه یک نشانه کلاسیک از حمله قلبی است که در اثر کمبود اکسیژن در قلب شما ایجاد می شود. درد ممکن است به سمت فک ، شانه یا گردن شما نیز حرکت کند. بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.

درد و گرفتگی در ناحیه پشت

اگر درد به تدریج بدتر شود و همراه با تب و حالت تهوع باشد ، می توانید به عفونت کلیه مبتلا شوید. در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. این عفونت می تواند باعث آسیب دائمی کلیه ها ، مسمومیت با خون یا خاموش شدن کامل کلیه شود.

دردی که از قسمت تحتانی کمر شروع می شود و پاها را تحت تأثیر قرار می دهد

این نوع درد معمولاً نشانه سیاتیک است که در اثر آسیب یا فشار بر عصب سیاتیک ایجاد می شود. در مورد گزینه های مدیریت درد و درمان با پزشک خود صحبت کنید. اگر ضعف در پاهای شما ، از دست دادن احساس مثانه یا بی اختیاری ادرار نیز وجود داشته باشد ، می توانید سندرم cauda equina داشته باشید ، یک اختلال نادر که می تواند باعث فلج دائمی شود.

درد در قسمت پایین سمت راست روده

اگر شما نیز دچار تب ، حالت تهوع و یا استفراغ هستید ، می توانید به آپاندیسیت مبتلا شوید. ضایعه پشت سر هم می تواند به یک عفونت بالقوه تهدید کننده زندگی منجر شود. به پزشک خود مراجعه کنید که ممکن است شما را برای جراحی به بیمارستان بفرستد.

درد در لگن یا شکم

گرفتگی قاعدگی برای بسیاری از خانم ها طبیعی است. اگر دردها دائماً بدتر شوند یا از بین نروند ، می توانید آندومتریوز داشته باشید ، شرایطی که بافتی که قرار است در داخل رحم رشد کند ، در خارج از رحم شروع به رشد می کند.

درد در پا

اگر درد همراه با قرمزی ، گرما و تورم باشد ، می توانید لخته خون به نام ترومبوز ورید عمقی (DVT) داشته باشید. به پزشک خود مراجعه کنید که شما را برای انجام سونوگرافی آماده می کند. منطقه دردناک را ماساژ ندهید ، زیرا این ممکن است باعث شود لخته خون به قلب یا ریه های شما حرکت کند.

درد سوزن سوزن شدن در پاهایتان

اگر پاهای شما بی حسی ، سوزش یا سوزن شدن حس می کند، می توانید آسیب عصبی ناشی از دیابت داشته باشید. حتی ممکن است تمام احساسات خود را در پایتان از دست بدهید. به پزشک خود مراجعه کنید ، که شما را برای آزمایش قند خون انجام دهد. اگر آسیب به اندازه کافی شدید باشد ممکن است اندام آسیب دیده به قطع عضو برسد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها