کد خبر: 556946
تاریخ انتشار :

آنچه در مورد فشار خون پایین باید بدانید

آنچه در مورد فشار خون پایین باید بدانید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آنچه در مورد فشار خون پایین باید بدانید

آیا فشار خون شما خیلی پایین است؟ در اینجا لازم است که درباره فشار خون پایین بدانید.

فشار خون پایین چیست؟

فشار خون چگونگی حرکت اجباری خون در شریانهای ما را اندازه گیری می کند. فشار سیستولیک فشار خون را هنگام ضربان قلب اندازه گیری می کند ، و فشار خون را در حالی که قلب بین ضربان است ، فشار می دهد و در نتیجه استراحت می کند و بنابراین با خون پر می شود.

فشار خون پایین به عنوان خواندن فشار سیستولیک و دیاستولیک 90/60 (یا "90 بالای 60") یا کمتر تعریف شده است. در مقابل ، فشار خون "طبیعی" در حدود 120/80 است.

در بزرگسالان سالم ، فشار خون پایین عموماً جای نگرانی نیست. دکتر سونیا آناند ، استادیار قلب و عروق در همیلتون ، دانشگاه مک مستر و مدیر کلینیک داروهای عروقی در علوم بهداشتی همیلتون می گوید: این در واقع بین ورزشکاران بسیار زیاد است و نشانه ای از کارآیی قلبی عروقی است.

با این حال ، برخی از موقعیت ها وجود دارد ، که فشار خون پایین می تواند یک نگرانی باشد.

چه موقع افت فشار خون مشکل دارد؟

دکتر آناند می گوید ، اگر فرد بالغ با سلامتی باشد که علائم منفی را تجربه نکند ، فشار خون منظم مسئله ای نیست. اما اگر فشار خون پایین غیر منتظره و ناگهانی باشد (به عنوان مثال در نتیجه آسیب ، ریزش خون ، آنافیلاکسی یا هر بیماری حاد دیگر) یا در هر یک از موارد زیر ، مراجعه به پزشک ضروری است:

شما احساس سرگیجه، غش یا سردرگمی می کنید.

چرا باید به پزشک خود مراجعه کنید: "علائمی مانند سرگیجه ، سبکی سر و یا غش باعث نگرانی می شود زیرا ممکن است در صورت آسیب دیدن فرد در هنگام انجام یک کار مهم مانند رانندگی با ماشین ، کار با ماشین آلات یا مراقبت از کودک خردسال ، نگران کننده باشد." دکتر آناند می گوید. پزشک شما می تواند بررسی کند که فشار خون پایین شما نشانه ای از شرایط دیگر نیست ، و همچنین می تواند برای تغییر در شیوه زندگی که ممکن است علائم را کاهش دهد ، ارائه دهد. برخی از پیشنهادات ممکن است شامل ، ایستادن آرامتر بعد از نشستن ، نوشیدن آب بیشتر ، اجتناب از الکل یا کافئین و پوشیدن جوراب های فشرده سازی باشد.

چرا باید به پزشک خود مراجعه کنید: تنظیم فشار خون می تواند با افزایش سن ، یا داروهای دیگری که در آن استفاده می کنید کاهش یابد ، بنابراین مهم است که پزشک شما رژیم کلی سلامتی ، رژیم و رژیم های دارویی شما را ارزیابی کند.

باردار بودن

چرا باید به پزشک مراجعه کنید: افت فشار خون در 24 هفته اول بارداری شایع است. همانطور که در مورد فشار خون علامت دار وجود دارد ، نگرانی اصلی آسیب هایی است که در صورت ضعف و یا سقوط ، ممکن است به خودتان وارد شود و احتمالاً به کودک شما آسیب برساند. در صورت ظاهر شدن علائم ، علائم خود را در هنگام معاینه قبل از تولد با پزشک خود در میان بگذارید.

شما انواع خاصی از داروها را مصرف می کنید.

چرا باید به پزشک مراجعه کنید: برخی داروهای خاص با افت فشار خون موضعی همراه هستند. این داروها شامل داروهای مورد استفاده در درمان فشار خون بالا ، بیماری پارکینسون و همچنین داروهای ضد افسردگی Viagra و tricylic هستند. پزشک می تواند مجدداً رژیم دارویی شما را دوباره ارزیابی کند یا تغییرات دیگری را که ممکن است عوارض جانبی فشار خون شما را کاهش دهد ، پیشنهاد دهد.

زندگی با فشار خون پایین مزمن

خط پایین: اگر فشار خون پایین هیچ علامتی منفی برای شما ایجاد نکرد ، آرام باشید. به همین دلیل خوب است که فشار خون بالا توجه و تلاش های آگاهی عمومی را به خود جلب می کند. این یک عامل اصلی خطر برای حمله قلبی و سکته مغزی است.

بهترین راه برای حفظ سلامت کلی شما ، داشتن یک رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم و جلوگیری از استعمال سیگار و مصرف الکل است. همچنین ، هیدراته بمانید ، زیرا فشار خون سالم را حفظ می کند.

اگرچه هیدراتاسیون مناسب برای هرکسی مهم است ، "افراد مستعد فشار خون پایین با علائم ، باید از میزان مصرف مایعات آنها آگاه باشند." "به عنوان مثال ، در هوای گرم آفتابی یا هنگام ورزش ، حفظ تعادل مایعات معمولی ، با نوشیدن مقدار زیادی آب یا نوشیدن سدیم مانند نوشیدنی های ورزشی، مهم است."

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها