کد خبر: 556948
تاریخ انتشار :

6 اشتباه که کلیه های شما را با مشکل مواجه می کنند

6 اشتباه که کلیه های شما را با مشکل مواجه می کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

6 اشتباه که کلیه های شما را با مشکل مواجه می کنند

اگر کلیه های شما به درستی کار نمی کنند ، می توانید خطر حمله قلبی یا سکته مغزی را نیز افزایش دهید.

شما طرفدار غذاهای بسته بندی شده هستید

بیشتر مواد غذایی فرآوری شده سرشار از سدیم است ، که فقط برای قلب شما خراب نیست - همچنین می تواند منجر به مشکلات کلیوی شود. هنگامی که نمک زیادی خورده اید علائمی را نشان می دهید ، بدن شما باید هنگام سوزش سدیم را بیرون بیاورد و کلسیم را به همراه دارد. جیمز سایمون ، پزشک متخصص نفرولوژیک کلینیک کلیولند می گوید ، داشتن کلسیم زیاد در ادرار ، خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. بهداشت کانادا توصیه می کند که سدیم را به میزان 2300 میلی گرم در روز استفاده کنید ، اما به طور متوسط کانادایی روزانه بیش از 3400 میلی گرم دارد و بعضی از افراد نیز دو برابر آن را می خورند. به برچسب تغذیه خود نگاهی بیندازید و ممکن است تعجب کنید که سدیم به چه سرعت می تواند اضافه شود. دکتر سیمون می گوید: "مردم به کربوهیدرات ها ، چربی ها و کالری ها نگاه می کنند ، اما به سدیم توجه نمی کنند."

فشار خون شما از کنترل خارج است

فشار خون بالا روی کل بدن از جمله کلیه ها بسیار مشکل ساز است. دکتر سیمون می گوید: "کلیه ها اساساً مجموعه بزرگی از رگ های خونی با ادرار هستند." اگر فشار خون در رگ های خونی بزرگ وجود داشته باشد ، فشار خون زیادی در رگ های خونی کوچکتر وجود دارد. سعی کنید از این نکات برای جلوگیری از فشار خون بالا استفاده کنید تا مطمئن شوید که شما سالم می ماند.

عادت به سیگار کشیدن

یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که ترک سیگار به مدت 16 سال یا بیشتر ، 40 درصد خطر ابتلا به سرطان سلول کلیوی (شایع ترین شکل سرطان کلیه در بزرگسالان) را کاهش می دهد. بعلاوه ، سیگار کشیدن می تواند به رگ های خونی صدمه بزند و خطر فشار خون بالا را افزایش دهد. او می گوید: "دلیل دیگری است که سیگار کشیدن روی بدن بد است." در اینجا چقدر طول می کشد تا سنگ کلیه منتقل شود.

فقط در هنگام تشنگی آب می نوشید

برخلاف تصور عامه مردم ، شما لازم نیست که هشت لیوان آب کامل را کم کنید تا کلیه ها به خوبی کار کنند. دکتر سیمون می گوید ، حتی با فقط چهار تا شش لیوان آب در روز ، کلیه های شما احتمالاً خوب خواهد بود.

دکتر سیمون می گوید: "کلیه به جریان خون بسیار حساس است." اگر شما آنقدر کم آب باشید که فشار خون شما پایین بیاید و جریان خون به کلیه های شما کاهش یابد ، با مشکل مواجه خواهید شد. "شما احتمالاً نیازی نیست که هر روز نگران میزان آن از کمبود آب بدن باشید ، اما مطمئن باشید که به اندازه کافی آب می نوشید. او می گوید اگر در یک روز گرم زیاد ورزش می کنید یا در خارج از خانه هستید. به همین دلیل بدن شما به 8 لیوان آب در روز نیاز دارد.

شما مرتباً مسکن ها مصرف می کنید

اگر از داروهای مسکن بخاطر دردهای مزمن استفاده می کنید ، مراقب باشید. دکتر سیمون می گوید ، داروهای ضد التهابی به نام NSAIDs ، که شامل ایبوپروفن و آسپیرین است ، جریان خون به کلیه ها را کاهش می دهد و باعث ایجاد زخم می شود زیرا مستقیماً برای بدن سمی هستند. هیچ کس نمی گوید شما باید دچار سردرد شدید شوید ، اما مصرف بیش از حد NSAID اغلب می تواند خطر ابتلا به مشکلات کلیوی را افزایش دهد.

به نظر شما مکمل ها بی خطر هستند

فقط به این دلیل که کالایی به عنوان "طبیعی" به بازار عرضه می شود ، به معنای خوبی برای شما نیست. دکتر سیمون می گوید: "داروهای گیاهی زیادی در آنجا وجود دارد که مضر هستند." نکته در مورد: یک ماده گیاهی به نام آریستولوشیک اسید را می توان در "داروهای سنتی" یافت ، اما باعث ایجاد زخم در کلیه ها می شود. FDA به مصرف کنندگان هشدار می دهد از لیست کالاهای Aristolochia ، Asarum یا Bragantia روی برچسب خودداری کنند ، زیرا آنها احتمالاً حاوی ماده مضر هستند. دکتر سیمون هشدار می دهد ، مگر اینکه مولتی ویتامین به طور منظم مصرف کنید ، همیشه قبل از شروع مصرف مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها