کد خبر: 557096
تاریخ انتشار :

مضرات گاز گرفتن ناخن ها

مضرات گاز گرفتن ناخن ها
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مضرات گاز گرفتن ناخن ها

در صورتی که ناخن های خود را گاز بگیرید چه می تواند رخ دهد - و چرا باید این عادت بد را ترک کنید.

گاز زدن ناخن یک عادت بسیار رایج است و تقریباً 20 تا 30 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. اگرچه گاز گرفتن ناخن - که می تواند ناشی از استرس ، اضطراب ، اختلال وسواس فکری یا فقط بی حوصله و خیال باشد - ممکن است کاملاً بی ضرر به نظر برسد ، می تواند باکتریها یا عفونتهای قارچی را برای ورود به بدن و جریان خون دعوت کند و شانس سرماخوردگی یا آنفولانزا شما را افزایش می دهد.

گار گرفتن ناخن چقدر بد است؟

به گفته رامان مادان ، دکتر ، مدیر پوست و مو زیبایی بینی در نورثول و یک استادیار بالینی در دانشکده پزشکی زوکر در هافسترا / نورثول ، ممکن است گاز گرفتن ناخن های شما یک عمل موقتی به نظر برسد ، اما می تواند عواقب طولانی مدت داشته باشد. مسئله اصلی این است که میکروب های زیادی در زیر ناخن های شما وجود دارد. دکتر مادان می گوید: "یک مطالعه نشان داد که کسانی که ناخن های خود را گاز می گیرند دارای E. Coli هستند ، یک باکتری است که می تواند باعث مشکلات معده و موارد دیگر شود. در بزاق آنها سه برابر میزان افراد دیگر وجود دارد."

اگر تا به حال مانیکور کرده اید ، بدون شک متوجه نخاله هایی که مانیکورست از زیر ناخن های شما برداشته می شود. این همان چیزی است که می توانید با چشم غیر مسلح ببینید - بنابراین تمام باکتری هایی را که نمی توانید ببینید تصور کنید. متداول ترین پاتوژن هایی که در زیر ناخن های ما وجود دارد ، استافیلوکوک ، استرپ و باکتری Coryneform هستند که می توانند از طریق شکاف در پوست ما یا از مصرف آنها بعد از گاز گرفتن ناخن خود وارد بدن شوند. اگر این ماده به عنوان یک عامل بازدارنده کافی نیست ، کافی است وقتی احساس نیاز به گاز گرفتن دارید قارچ های پوستی را که به عنوان کرم حلقه ای نیز شناخته می شود را تصور کنید.

گاز گرفتن ناخن می تواند منجر به سرماخوردگی یا آنفولانزا شود

بیش از 200 ویروس سرماخوردگی در هر زمان معین شناور هستند. حتی اگر عوامل خطر برای دستیابی به یک فرد شامل یک سیستم ایمنی ضعیف و / یا قرار گرفتن در معرض شخص بیمار باشد ، می توانید با دور نگه داشتن دستان خود از دهان ، احتمال ابتلا به ویروس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. ویروس های ایجاد کننده آنفولانزا نیز روی پوست شما وجود دارند، بنابراین مرتباً دستان خود را با آب و صابون بشویید (یا از یک ضدعفونی کننده الکلی دست استفاده کنید) و با جویدن آدامس از گاز گرفتن ناخن خودداری کنید.

گاز گرفتن ناخن به دندان شما آسیب می رساند

گاز گرفتن ناخن همچنین می تواند به دندان ها و لثه ها آسیب برساند. آکادمی دندانپزشکی عمومی دریافته است که گاز گرفتن ناخن می تواند دندان های جلویی را خراب، یا از بین ببرد و همچنین به طور بالقوه منجر به ایجاد آسیب بافت لثه شود. اگر دندانپزشک می تواند به شما کمک کند جلوی گاز گرفتن ناخن های خود را بگیرید- یا حداقل برخی از آسیب های ناشی از آن را به حداقل برسانید با دندانپزشک خود بررسی کنید.

گاز گرفتن ناخن ها باعث می شود انگشتان شما بیشتر در معرض عفونت قرار بگیرند

مطمئناً گاز گرفتن ناخن های شما می تواند باکتری ها را از دستان به دهان شما منتقل کند ، اما اگر ناخن های خود را گاز بگیرید تا جایی که ترک و پارگی روی ناخن های شما به وجود بیاورد ، می تواند مشکلات بیشتری به وجود آورد. دکتر مادان می گوید: "شرایطی به نام پریونشی مزمن وجود دارد که نوعی عفونت است و در صورت وجود ترک و باز شدن ناخن ها روی ناخن ها ایجاد می شود. دکتر مادان می افزاید: این امر به پزشكان اجازه می دهد باكتریها و قارچها را وارد كنند كه در صورت نیاز به پزشك برای جراحی مجبور به تخلیه آنها ، بسیار دردناک می باشند.

علاوه بر این ، اگر شما بیش از حد گاز بگیرید و به ناخن صدمه بزنید ، گاز گرفتن ناخن های شما می تواند آسیب دائمی ایجاد کند. این مانع از رشد صحیح ناخن می شود و می تواند منجر زخم به ناخن ها شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها