کد خبر: 558180
تاریخ انتشار :

یبوست و راه های درمان آن

یبوست و راه های درمان آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یبوست و راه های درمان آن

یبوست را بهتر بشناسید

یبوست چیست؟

یبوست شرایطی است که در آن نمی توانید روده خود را به طور منظم حرکت دهید ، در نتیجه مدفوع خشک و سخت می شود که عبور آن دشوار است ، می باشد. عادت روده معمولی در بین افراد سالم متفاوت است. بعضی از افراد روزانه یک یا چند حرکات روده دارند ، در حالی که برخی دیگر فقط هفته ای دو تا سه می توانند انجام دهند. گفته می شود وقتی الگوی طبیعی شما بطور چشمگیری کند می شود ، یبوست می شود.

چه کسی در معرض یبوست است؟

هرگونه تغییر در رژیم غذایی منظم ممکن است باعث شود مدفوع شما از بین برود و خشک شود زیرا در روده بزرگ (روده بزرگ) حرکت می کند. سایر محرک های یبوست شامل تغییر در عادات ورزش یا شیوه زندگی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، استرس غیرقابل اعتماد و به تعویق انداختن اجابت مزاج به دلیل راحتی می باشد.

اگر به مدت چند روز به طور عادی غذا نخورید ، ممکن است دستگاه گوارش شما زمان بازگشت به مسیر را پیدا کند و ممکن است فوراً حرکت روده ای نداشته باشید. نگران نباش هنگامی که سیستم شما مواد مغذی از دست رفته را جذب می کند ، مقدار بیشتری از آن عبور می کند.

برخی داروها از جمله مکمل های آهن ، مسدود کننده های کانال کلسیم ، مسکن های ضد مواد مخدر ، آنتی اسیدها حاوی آلومینیوم و داروهای فشار خون می توانند با ریختن رطوبت از روده بزرگ شما یبوست ایجاد کنند. اختلالات غدد درون ریز مانند دیابت یا بیماری تیروئید نیز ممکن است روی عادت روده تأثیر بگذارد.

درمان یبوست

اگر با پزشک خود مشورت کنید ، وی سؤال خواهد کرد که کی دچار یبوست شده اید، آخرین باری که روده خود را جابجا کرده اید ، قوام مدفوع شما چیست و آیا درون آن خون است؟ از آنجا که عادت های غذایی اغلب برای یبوست مقصر هستند ، اضافه کردن فیبر به رژیم غذایی شما اولین قدم خوب است. متوسط ​​آمریکای شمالی فقط 10 تا 20 گرم فیبر در روز می خورد. شما باید روزانه 25 تا 35 گرم هدف داشته باشید. و همیشه سعی کنید ابتدا از مواد غذایی فیبر دریافت کنید. سبوس منبع عالی است.

افزودن ملین های طبیعی ملایم به رژیم غذایی ممکن است تمام مواردی باشد که شما برای رفع مشکل نیاز دارید. آلوها ، سوسیس ، ریواس یا جوانه های سبز را امتحان کنید.

یک ورم ​​شیاف یا ملایم می تواند باعث تسکین فوری یبوست شود. اگر به دنبال داروی بدون نسخه هستید ، ابتدا ملایم ترین کالایی را که می توانید پیدا کنید امتحان کنید و عادت نکنید که از آن استفاده کنید.

پزشک شما ممکن است یک نرم کننده مدفوع تجویز کند. اگر یبوست یک عارضه دارویی است که شما مصرف می کنید ، ممکن است تغییر در دوز یا داروی جایگزین را پیشنهاد کند.

پیشگیری از یبوست

فیبر قسمت غیر قابل هضم مواد غذایی گیاهان است. با کمک به مدفوع برای نگه داشتن آب ، فله می افزاید. این امر باعث انقباض طبیعی روده ها و تحریک روده می شود. فیبر نامحلول از غلات کامل می تواند باعث عبور سریع مدفوع از روده بزرگ روده شود. میوه ها ، سبزیجات ، لوبیا و غلات کامل منبع عالی فیبر هستند. سبوس نیز هست. به یک سبوس سبوس دار سوئیچ کنید ، یا فرم غیر فرآوری شده (موجود در فروشگاه های مواد غذایی بهداشتی) را خریداری کنید و کمی به غذای سس و کالاهای پخته اضافه کنید. همچنین سعی کنید برنج قهوه ای را برای سفید جایگزین کنید ، سه برابر فیبر دارد. مصرف فیبر خود را به تدریج تقویت کنید یا ممکن است گاز ، نفخ و درد شکم را تجربه کنید.

آن را بشویید. روزانه مقدار کافی مایعات و حداقل هشت لیوان 8 اونسی آب بنوشید تا مدفوع نرم شود. اگر اشتباه در مصرف فیبر خود را بدون نوشیدن کافی اشتباه کنید ، بخش عمده ای ممکن است عملکرد روده را کند یا مسدود کند.

حرکت کنید. ورزش منظم عملکرد مناسب روده را تقویت می کند. مطالعات نشان داده است که ورزش زمان ترشح مدفوع را از طریق روده بزرگ تسریع می کند. زمان حمل و نقل سریع تر به معنای زمان کمتری برای از بین رفتن مدفوع آب است و در نتیجه مدفوع راحت تر می شود.

خودت را تقویت کن تا زمانی که عادات غذایی خود را تغییر ندهید تا فیبر بیشتری مصرف شود ، ممکن است یک مکمل فیبر مانند Metamucil در نظر بگیرید. آن را با بهترین وعده های غذایی میل کنید. این محصولات برای یبوست مفید هستند اما برخلاف فیبر طبیعی که از غذاهای کامل دریافت می کنید ، هیچ ماده مغذی ندارند.

هدف از سازگاری. سعی کنید روال معمول را تا حد ممکن حفظ کنید. تغییر ناگهانی سطح فعالیت یا عادات غذا خوردن ، همانطور که ممکن است در طول بیماری یا در تعطیلات آرامش بخش رخ دهد ، می تواند منجر به یبوست شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها