کد خبر: 558565
تاریخ انتشار :

 انسان های باهوش متفاوت فکر می کنند

 انسان های باهوش متفاوت فکر می کنند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

انسان های باهوش متفاوت فکر می کنند

بیشتر ما بدون در نظر گرفتن منشا ، حرفه یا وضعیت اجتماعی ما ، همان ترس ها را تجربه می کنیم. عدم قطعیت ، رد و قضاوت چیزهایی است که همه ما در زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنیم ، بدون استثنا. به این ترتیب ، ما بسیار شبیه یکدیگر هستیم. با این حال ، آنچه افراد متفکر را از هم جدا می کند ، نحوه تصمیم گیری برای هدایت این ترس ها است.

افراد باهوش اول به پیش می روند

از شروع گفتگوی ساده با شخصی که دوست داریم ابتکار عمل جدیدی را در محل کار خود پیشنهاد دهد ، ما اغلب شخص دیگری را ترجیح می دهیم که اولین قدم را بگذارد. دلیل عدم تمایل به انتظار چراغ سبز از طرف دیگر ساده است، ترس از رد شدن می باشد.

افراد باهوش امکان رد کردن را می پذیرند و از عدم قطعیتی که برای آنها پیش می آید استقبال می کنند. این هزینه طبیعی است که به دنبال عدم دسترسی به مجوز برای عمل به منافع خود بپردازید.

افراد با ذهنیت قوی تجربه گرا هستند

بیشتر زندگی ما ، ترجیح می دهیم در طی مسیری که دیگران در چندین بار موفق شده اند ، آن راه را تجربه کنیم. تحصیلات و شغل مثال های خوبی هستند. ترجیح می دهیم از تجربیات جدید خودداری کنیم ، از ترس از آسیب های جبران ناپذیر نتایج نامشخصی که یک تجربه می تواند داشته باشد. ترک کار برای کشف خود ممکن است جذاب به نظر برسد ، اما اگر پول ما تمام شود و نتوانیم آن کار را برگردانیم ، چه می شود؟ بنابراین ما هرگز این کار را نمی کنیم.

افراد باهوش از شکست نمی ترسند

از طریق تربیت و آموزش ، اکثر ما به سختی شرط شده ایم که فکر کنیم شکست ها بد است. مجازات اشتباهات در مدرسه ، ما آنها را به هر قیمتی در زندگی بزرگسال خود پنهان می کنیم. فکر می کنیم شکست یک داوری از شخصیت ماست. بنابراین ، پس از شروع ، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا به عقب برگشتیم و به سمت کار بعدی برویم.

افراد با اعتماد به نفس از احساس درد ناشی از شکست مصون نیستند. با این حال ، آنها از ناراحت بودن در همان فضا را با احساسات منفی که تجزیه یک شکست را به همراه می آورد ، منتقل می کنند.

افراد باهوش به فرصت ها فکر می کنند ، نه محدودیت ها

ما تمایل به یافتن مشکلات در همه چیز داریم. مکانیسم محافظت از خود که ما ایجاد کرده ایم ، شگفت آور است تا زمانی که به ما امکان دهد خطرات پنهان را هنگام پیشروی متوجه شویم. با این حال ، پیدا کردن مشکلات به سادگی مانع از رفتار کلی ما می شود.

افراد متفکر به فرصت های پیش آمده فکر می کنند. بنابراین ، وقتی آنها به چیز جدیدی می پردازند ، می فهمند که محدودیت ها قریب الوقوع است ، اما آنها را به مرکزیت توجه خود تبدیل نمی کند. فرصت هایی که به دلیل محدودیت وجود دارد ، چیزی است که آنها را به جلو سوق می دهد.

افراد باهوش با دیگران با روشی انعطاف پذیر برخورد می کنند

وقتی برای برقراری اهمیت خود با افراد دیگر سر و کار داریم ، غالباً تصمیم می گیریم موضع غیر سازشگرانه بگیریم و بجنگیم تا آخرین پیروز باشیم. این در مذاکرات ، کار تیمی و روابط ما نشان می دهد. ما فکر می کنیم این ما را نیرومند می کند ، اما متوجه نیستیم که چگونه این تمایل به پیروزی همیشه ما را خفه می کند.

افراد با فکر و ذکاوت در برخورد با دیگران انعطاف پذیر بودن نسبت به غیر معقول بودن را انتخاب می کنند. آنها می دانند که سفت بودن فرصتهای زیادی را برای آنها می بندد. علاوه بر این ، آنها به فرصت ها باز می شوند ، آنها از نظر بازی با جمع صفر فکر نمی کنند ، جایی که باید یکی دیگر برای پیروزی کسب کند. آنها سازش می کنند که به دنبال راه هایی برای پیشرفت همه در دراز مدت هستند.

افراد باهوش درمورد ارزش های خود پایبند هستند

ارزشهای ما راهنمای تصمیم گیری های ما هستند. اما اغلب اوقات ، در شرایطی قرار می گیریم که این ارزش ها به خطر بیفتد. افراد باهوش سعی دارند در همه حال به ارزش های خود پایبند و مقید بمانند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها