کد خبر: 558713
تاریخ انتشار :

فواید چرت زدن و راه های بهبود آن

فواید چرت زدن و راه های بهبود آن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

فواید چرت زدن و راه های بهبود آن

استراحت کنید و چرت بزنید. تقریباً 54 درصد انرژی بیشتری در طول روز کسب خواهید کرد.

زمان چرت زدن را محدود کنید

متخصصان خواب دریافته اند که طول چرت زدن شما تأثیر زیادی در میزان احساس هوشیاری بعد از آن دارد. این همه مربوط به چرخه خواب است. چرت زدن سریع باید بین 10 تا 26 دقیقه طول بکشد (این به یک دلیل خاص می شود: دانشمندان ناسا دریافتند که یک چرت زدن 26 دقیقه عملکرد را 34 درصد و هوشیاری 54 درصد بهبود می بخشد). دانشمندان گفتند ، خوابیدن به مدت چند ساعت باعث حرکت سریع چشم (REM) می شود ، که به بهبود حافظه کمک می کند و یک تعویق 90 دقیقه ای شما را با یک چرخه کامل خواب ، که می تواند باعث افزایش خلاقیت و حافظه عاطفی شود ، انجام می دهد. بیش از 90 دقیقه از خواب خودداری کنید. شما وارد "عدم تحرک خواب" می شوید و وارد یک چرخه خواب جدید می شوید و مزایای دیگری دریافت نمی کنید. به علاوه ، شما می توانید روی خواب شبانه خود تأثیر منفی بگذارید.

زمان چرت زدن را با زمانی که از خواب بیدار شده اید ، هماهنگ کنید

برای اکثر افراد بهترین زمان برای چرت زدن بین 1 و 3 بعد از ظهر است. اما اگر در یک برنامه غیر معمول خواب دارید ، بهتر است زمان چرت زدن خود را با زمانی که از خواب بیدار هستید هماهنگ کنید.

مکانی آرام و تاریک برای خوابیدن پیدا کنید

هرکسی که سعی در هواپیما یا قطار یک چرتی بزند و بعضی ها ممکن هست حتی به خواب بروند. اگرچه ممکن است بتوانید بخوابید ، اما این خواب خیلی آرام نیست. براساس مطالعه ای که در مجله علوم اعصاب منتشر شده است ، یکی از دلایل احتمالی این امر این است که وضعیت خواب شما بر چگونگی آرام شدن ذهن شما می باشد. آنها دریافتند که برای عملکرد حداکثر مغز باید برای استراحت کردن دراز بکشید. بنابراین در مقابل به صورت قائم خوابیدن مقاومت نکنید و مکانی را پیدا کنید که بتوانید دراز بکشید ، ترجیحاً در یک اتاق تاریک و ساکت. طبق گفته بنیاد ملی خواب ، درجه حرارت اتاق اتاق خواب شما تأثیر زیادی در کیفیت چرت شما خواهد داشت. آنها درجه حرارت خواب بین 60 تا 67 درجه فارنهایت - نه خیلی گرم اما نه خیلی سرد - برای خوابیدن ایده آل پیشنهاد می کنند.

به نور آفتاب توجه کنید

با توجه به مطالعه‌ ای که در آفتاب سلامت منتشر شده است ، صرف وقت در آفتاب به تنظیم مجدد ساعتهای بیولوژیکی ما کمک می کند تا به خواب و بیدار شدن در مواقعی که احساس طبیعی برای بدن دارند ، کمک کنیم. نور آفتاب همچنین می تواند به شما در داشتن انرژی فوری کمک کند و به شما در غلبه بر شرایط پس از چرت زدن کمک می کند.

بدن خود را کش بیاورید

وقت کافی برای چرت زدن واقعی ندارید؟ حداقل یک یا دو دقیقه از کشش و تنفس عمدی روز خود را دوباره شروع کنید. اگر فقط برای یک تمرین وقت دارید ، دستان خود را در پشت خود قرار دهید و به مدت 30 ثانیه نفس عمیق بکشید. کشش قفسه سینه شما را باز خواهد کرد و به شما امکان می دهد تا در طول بعد از ظهر نفس های عمیق تر و نیرومندتری بکشید. به علاوه ، ممکن است بخواهید این میان وعده های سالم را برای نگه داشتن در کشوی میز خود بررسی کنید.

مراقبه

متیو فاریس، نویسنده کتاب قدرت استراحت: چرا خواب تنها کافی نیست ، استدلال می کند که استراحت - به لحاظ معنوی (یعنی مراقبه یا دعا) ، اشکال ذهنی ، جسمی و اجتماعی - به همان اندازه خواب آرام است. یک تمرین که او توصیه می کند یک شکل ساده از غلظت کنترل شده است. چشمان خود را به بالای سر خود بچرخانید گویی که به سقف خیره شده اید. با نگاه کردن به چشم ، پلک های خود را ببندید. روی تمرکز نگه داشتن چشم خود تمرکز کنید و حداقل یک نفس عمیق داخل و بیرون بکشید. روی پاک کردن ذهن خود تمرکز کنید.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها