کد خبر: 559570
تاریخ انتشار :

7 نشانه عفونت ادراری که همه باید بدانند

7 نشانه عفونت ادراری که همه باید بدانند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

7 نشانه عفونت ادراری که همه باید بدانند

علائم عفونت ادراری می تواند آشکار باشد - اما همچنین نمی تواند خیلی آشکار باشد. در اینجا مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

برخورد با عفونت ادراری

هرکسی که در اثر عفونت ادراری (UTI) رنج می برد ، به شما می گوید که آنها هر کاری می کنند که هرگز یکبار دیگر آن را تجربه نکنند. عفونت ادراری هنگامی رخ می دهد که باکتری ها به ادرار شما وارد شوند ، مجرای ادرار و سپس به مثانه شما حرکت می کند. براساس بنیاد مراقبت ارولوژی ، حدود 60 درصد از زنان و 12 درصد از مردان حداقل یک UTI در طول عمر خود ایجاد می کنند. بهداشت مناسب مانند پاک کردن جلو به عقب بعد از حرکات روده ، دراز کشیدن درست بعد از رابطه جنسی ، شستن پوست به طور مداوم و مراقبت از پوست چند روش برای جلوگیری از بروز UTI است.

ادرار با درد شدید یا احساس سوزش همراه است

احساس سوزش ناراحت کننده در هنگام ادرار یکی از علائم عفونت ادراری است. درد همراه با ادرار ، به نام دیسوریا ، در مجرای ادرار یا پرینه ، که ناحیه اطراف دستگاه تناسلی شما است ، قابل احساس است. لیزا هاوز ، پزشک متخصص ادرار ، می گوید: "اغلب اوقات ، سوزش ناشی از ادرار اسیدی است که مثانه و مجرای ادرار را تحریک می کند." باکتری ها به آستانه مثانه و مجرای ادرار آسیب می رسانند و سپس اسید ادرار مانند الکل به طور قطع عمل می کند و باعث سوختگی می شود.

تکرر ادرار

براساس گزارش بنیاد مراقبت های اورولوژی ، عفونت ادراری می توانند باعث دفع ادرار شوند که به مثانه بیش فعالی ، تحریک پذیر یا بیش فعال نیز شناخته می شود. رفتن به دستشویی بیش از هشت بار در 24 ساعت ، از جمله چند بار در طول شب ، می تواند یکی از علائم عفونت ادراری باشد.

عدم کنترل بر ادرار

: دکتر ، استفانی جی. کیلب می گوید: به طور معمول ، ما می توانیم ادرار خود را به اندازه کافی طولانی داشته باشیم تا به دستشویی برسیم ، اما اگر عفونی وجود داشته باشد ، می تواند کنترل غیرقابل کنترل داشته باشد زیرا عضله اطراف مثانه قبل از پر شدن مثانه منقبض می شود و این نشانگر این است که زمان آن رسیده است. به خاطر داشته باشید ، یکی از این موارد پزشکی دیگر می تواند دلیل تکرر ادرار شما باشد.

ادرار شما تیره به نظر می رسد

اگر ادرار شما رایج و به رنگ روشن تر نیست ، ممکن است چیزی نادیده گرفته شود. ادرار از مواد زائد و فرآورده های جانبی است که به دور از مواد غذایی ، نوشیدنی ها و داروهایی که مصرف کرده اید به همراه آب ، باکتری ها ، سموم محیطی و سایر عناصر پاک شده است. رنگ ابری می تواند یکی از علائم UTI باشد. دکتر هاوز می گوید: "بسیاری از موارد رنگ ادرار را تغییر می دهد ، از جمله چیزهایی که می خوریم ، داروهایی که مصرف می کنیم و غلظت ادرار است." "غالباً با عفونت ادراری ، ادرار تیره همراه با آوارهای کوچک و سفیدی رنگ ممکن است."

ادرار شما بوی قوی دارد

و برخی از داروها یا غذاهایی مانند مارچوبه می توانند مقصر برخی از رایحه های قوی و نامطبوع باشند ، اما اگر در رژیم غذایی تغییری ایجاد نکرده اید ، تغییر خاصی در بو بو دیده می شود. یا دارو ، ممکن است یکی از علائم UTI باشد. در حالی که ادرار بوی شیرین می تواند نشان دهنده دیابت کنترل نشده و افزایش سطح قند خون باشد ، اما بوی شدید و تند می تواند نشانگر وجود باکتری در مجاری ادراری یا عفونت در مثانه باشد.

شما در ناحیه تحتانی شکم ، پشت یا طرفین درد دارید

نوع دردی که احساس می کنید می تواند نشانگر محل وقوع عفونت باشد. درد در ناحیه پشت و پهلو می تواند یک عفونت کلیوی یا پیولونفریت باشد. دکتر کیبل توضیح می دهد: فشار در ناحیه لگن یا شکم تحتانی علائم عفونت مثانه است که به عنوان سیستیت نیز شناخته می شود. در اینجا دلایل بیشتری برای درد پایین شکم شما آورده شده است.

ادرار رنگی قرمز یا صورتی است

اگر توجه داشته باشید که ادرار شما با رنگ صورتی شده است ، می تواند نشانگر وجود خون باشد که می تواند یکی از علائم UTI یا سنگ کلیه باشد. توجه داشته باشید که این مسئله همچنین می تواند یک مسئله جدی برای سلامتی (مثلاً نادر) مانند مثانه را نشان دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها