کد خبر: 559893
تاریخ انتشار :

 5 روش تقویت ایمنی بدن

 5 روش تقویت ایمنی بدن
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

5 روش تقویت ایمنی بدن

خود را در فصل سرما سیستم ایمنی بدن خود را با این عادت های سالم تقویت کنید

در زمستان امسال از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید

محققان دانشکده پزشکی دانشکده پزشکی Mount Sinai در نیویورک کشف کردند که چرا ما در طی ماه های سرد مستعد ابتلا به ویروس های آنفولانزا هستیم. ارگانیسم های میکروسکوپی در شرایط سرد و خشک بیشتر عمر می کنند و باعث می شود در جریان قطرات ریز آب در هوا از آنها عکس گرفته شود. و با وجود بیش از 200 ویروس که باعث سرماخوردگی می شوند ، احتمالاً حداقل در برخی از آنها در زمستان امسال حداقل تعداد کمی از آنها ویروس خواهیم داشت.

  1. مثبت فکر کنید

چشم انداز مثبت ممکن است به معنای تفاوت بین ابتلا به سرماخوردگی یا نبودن باشد. شلدون کوهن ، استاد روانشناسی دانشگاه کارنگی ملون ، می گوید: "افراد شاداب در معرض ویروس های سرماخوردگی کمتر دچار سرماخوردگی می شوند." در تحقیقات خود ، افرادی که خود را کمتر خوشبخت ، سرزنده و آرام توصیف می کردند ، تقریباً سه برابر بیشتر بیمار شدند زیرا افرادی که خود را در آن دسته بندی ها بالاتر قرار دادند. کوهن توضیح می دهد ، افرادی که نمرات احساسی مثبت زیادی دارند ، به اندازه کافی سیتوکین (پروتئین) تولید می کنند تا به استخدام سایر سلول های ایمنی بدن برای مقابله با عفونت ها کمک کنند.

  1. به طور مرتب ورزش کنید

گذر از ورزش ممکن است خطر ابتلا به شما را افزایش دهد طبق یک مطالعه اخیر در مجله پزشکی آمریکایی ، در مورد ابتلا به سرماخوردگی . دانشمندان در تحقیقات سرطان فرد هوچینسون مرکز در سیاتل شیوع سرماخوردگی را در 115 زن مقایسه کرد که برخی از آنها پنج روز در هفته به مدت 45 دقیقه کار می کردند ، سایرین که یک بار در هفته شرکت می کردند، نسبت بیمار شدن آن ها به مراتب کمتر از کسانی بوده است که کمتر ورزش کرده اند.

  1. دستان خود را بشویید
  • انتشار دادن
  • تماس
  • آلودگی

بررسی 2008 در BMJ (مجله پزشکی بریتانیا) اشاره کرد که شستشوی دست در کاهش خطر نسبت به داروهای ضد ویروسی بسیار مؤثر است. اما این کار را به درستی انجام دهید: به مدت 20 ثانیه بشویید

با استفاده از صابون و آب گرم

کارشناسان توصیه می کنند شستشوی مکرر دست ها را در تمام طول انجام دهید

روز - قبل و بعد از غذا ، بعد از استفاده از حمام و بعد از سرفه ، عطسه یا لمس کردن سطحی که ممکن است توسط افراد بیمار لمس شده باشد. و از صابون های ضد باکتریایی ، شستشوی دست و ژل ها دوری کنید - این کار را آسان تر می کند برای مقاومت در برابر باکتریها به جای استفاده از ژل های الکلی ، توصیه می شود.

4- میان وعده ماست

دکتر اریک گرشوین ، رئیس روماتولوژی ، آلرژی و ایمونولوژی بالینی در دانشگاه کالیفرنیا در دیویس می گوید: "هنوز زود است که مطمئناً بگوییم که آنها از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کنند ، اما پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی سالم تری را تقویت کنند." پروبیوتیک ها مکمل های میکروارگانیسم های زنده ای هستند که به غذاهایی مانند ماست اضافه می شوند و به شکل کپسول نیز در دسترس هستند.

در مطالعه‌ای که در مجله پزشکی ورزشی ورزشی انگلیس منتشر شده است ، ورزشکارانی که یک مکمل پروبیوتیک مصرف کرده بودند ، نیمی از روز با علائم تنفسی نسبت به گروه دارونما داشتند. به منظور بهره مندی ، فرد باید روزانه بین یک تا 10 میلیارد واحد تشکیل کلونی (CFU) پروبیوتیک فعال مصرف کند ، می افزاید: کارولان نلسون ، استاد گروه خانواده و علوم تغذیه ای در جزیره پرنس ادوارد است. به دنبال محصولات لبنی باشید که تعداد CFU های موجود در آنها را بیان کند.

5- کلم بروکلی بخورید

تحقیقات نشان می دهد که سبزیجات و میوه های سبز دارای ایمنی بهتر از اکثر مکمل ها هستند. خوردن حداقل هشت وعده در روز به حفظ سیستم ایمنی بدن کمک می کند و مانع از واکنش بیش از حد آن می شود - علت بسیاری از بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی بدن.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها