کد خبر: 574791
تاریخ انتشار :

شیوع و ماندگاری، دو خطر ویروس کرونا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دکتر حاتم بوستانی در نشست خبری امروز دوشنبه (۵ اسفندماه) که با موضوع کروناویروس در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، در خصوص قطعی آب و نبود مایع دستشویی در برخی مدارس خوزستان اظهار کرد: آن چیزی که امروز جامعه ما به آن نیاز دارد، ماسک یا حتی مایع دستشویی نیست؛ بلکه مهم‌ترین نیاز جامعه امروز ما آرامش است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکل ما در خوزستان کرونا نیست، بلکه امنیت روانی است. اگر جامعه اعتماد خود را به دستگاه‌های دولتی از دست بدهند، این آرامش ایجاد نخواهد شد و ما ابزاری برای احیای اعتماد عمومی نداریم.

بوستانی گفت: اینکه مدارس آب ندارند یا مایع دستشویی ندارند، دانشگاه علوم پزشکی باید پاسخگو باشد؟ دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هم در دوره ریاست قبلی و هم ریاست فعلی، چندین پرونده برای مسئولین آبفا تشکیل داده است و تحت فشارهای سنگین عقب‌نشینی نکرده است.

وی بیان کرد: کروناویروس در کودکان زیر ۱۰ سال به میزان ۲ درصد وجود دارد و شیوع این ویروس در این گروه سنی بسیار کم است.

معاون توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اکنون مشکل کرونا در خوزستان مطلقا وجود این ویروس نیست زیرا هنوز مورد مثبتی در خوزستان گزارش نشده است بلکه مشکل ما امنیت روانی است.

وی گفت: در حال حاضر تنها تعدادی بیمار، مشکوک به ابتلا به کروناویروس بوده‌اند که در بیمارستان هستند.

بوستانی افزود: ۲ درصد افراد مبتلا به کروناویروس که بیماری زمینه‌ای یا سن بالایی داشته باشند، فوت می‌کنند. تنها خطر ویروس کرونا این است که شیوع آن بالا است و در مدت زمان کوتاهی افراد زیادی را مبتلا می‌کند و ماندگاری نیز آن روی سطوح زیاد است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها