کد خبر: 575776
تاریخ انتشار :

آخرین اخبار از کرونا در ایران

آیا طب سنتی، کرونا را درمان می‌کند؟/ از پشت پرده کرونا چه می‌دانیم؟

آیا طب سنتی، کرونا را درمان می‌کند؟/ از پشت پرده کرونا چه می‌دانیم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : آیا طب سنتی، کرونا را درمان می‌کند؟/ از پشت پرده کرونا چه می‌دانیم؟ نسخه روازاده چیست؟

پس از عباس تبریزیان از چهره‌های سرشناس "طب اسلامی" که درباره بیماری کرونا اظهار نظر کرده و دیدگاه پزشکان و وزارت بهداشت را در این باره به چالش کشیده بود، حسین روازاده از دیگر چهره‌های سرشناس طب اسلامی به انتقاد شدید از فضای ایجاد شده درباره کرونا پرداخت.

به گزارش فرارو، ویدئویی در شبکه‌هایی اجتماعی از سخنرانی حسین روازاده در مسجد حضرت زینب شهر قم منتشر شده است. در این سخنرانی روازاده به دیدگاه غالب پیرامون بیماری کرونا حمله کرد.

روازاده با بیان این که "من به قم آماده، هم در مسجد و جلسات خصوصی با همه روبوسی می‌کنم، هم مرقد می‌رم"، گفت: «این‌ها داستان است، این‌ها می‌خواهند دین ما را از ما بگیرند و به ما صدمه بزنند. کاری که دارند انجام می‌دهند هیچ معنایی ندارد. ضمنا این چه بیماری است که شما اینقدر گنده اش کردید؟ مگه درمانش کاری دارد؟ من اعلام آمادگی می‌کنم، شخصا ورود می‌کنم به آنجایی که این بیماران هستند، درمانشان را شروع می‌کنیم تا ببینید چقدر سریع درمان می‌شوند. هنوز ثابت نکردند که علت مرگ و میر کروناست. طرف می‌خواهد بمیرد سرماخوردگی به نام کرونا می‌گیرد و می‌میرد. من پرسیدم، اینا مدت هاست مریضند، هی دارو و درمان می‌کنند و روزی یک کیلو دارو شیمیایی می‌خورند."

آیا طب سنتی، کرونا را درمان می‌کند؟/ از پشت پرده کرونا چه می‌دانیم؟ عباس تبریزیان و نسخه عجیبش

پیشتر عباس تبریزیان روحانی که به عنوان بنیانگذار طب اسلامی شناخته می‌شود، اعلام کرده بود که درمان کرونا سخت نیست، اما بشر سواد آن را ندارد. او گفته بود که بهترین پیشگیری و درمان کرونا "همان داروی امام کاظم و داروی جامع امام رضا با عسل و سیاه دانه است."

طبیبان اسلامی تلاش می‌کند که راهکار‌های علمی مقابله با کرونا را زیر سوال ببرند. در حالی که وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا توصیه کرده مردم در خانه بمانند و خواستار کنترل عبور و مرور به اماکن مقدس شده اند، اما در کانال عباس تبریزیان به شدت از این تصمیمات انتقاد شده و آمده است: «واقعا جای تاسف دارد که حرم‌های امن الهی که به عنوان دارالشفای مومنین و گره گشای مشکلات در روز‌های عادی معرفی می‌شدند، و بیماران زیادی جهت شفا به این حرم‌ها توسل می‌جستند توسط عوامل وزارت بهداشت با وقاحت تمام، یکی از اماکنی معرفی می‌گردد که به علت تجمع سبب انتشار بیماری می‌شود، ما در قبال این هتک حرمت نمی‌توانیم ساکت بنشینیم، در واکنش به این اقدام به زودی برنامه زیارت همگانی در یک روز مشخص را در حرم رضوی اعلام خواهیم کرد. اهل بیت ع. را تنها نخواهیم گذاشت.»

در کانال تبریزیان تاکید شده بود که دلیل شیوع کرونا این است که "قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف‌های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد!"

همچنین از قم خبر می‌رسد که جزوه‌ای در این شهر دست به دست می‌شود که در آن مردم را توصیه به صله‌رحم و دید و بازدید کرده است. در این جزوه از مردم خواسته شده که فامیل را جمع کنند، زیارت عاشورا بخوانند و به حرم حضرت معصومه پناه ببرند.

عباس تبریزیان همان روحانی است که چندی پیش در حرکتی جنجالی کتاب پزشکی هاریسون را به آتش کشید و باعث موجی از محکومیت از سوی علما، مراجع و صاحبنظران دینی و فرهنگی شد.

عباس تبریزیان پیش‌تر دفتر و دستک طبابت در قم داشت، اما مدتی است که با پیگیری قضایی وزارت بهداشت دفاتر او بسته شدند. وزارت بهداشت تابستان سال جاری از مردم خواست هوشیار باشند و با انتخاب شیوه‌های صحیح درمان سلامت خود را تضمین کنند. گفته می‌شود تبریزیان در نجف به سر می برد و به خاطر حکمهای قضایی که علیه او صادر شده به ایران نمی آید.

وزارت بهداشت چه می‌گوید؟

سالهاست که وزارت بهداشت درباره "طب اسلامی" و برخی مدعیان طب سنتی هشدار می‌دهد، اما این طیف قدرتمند با تبلیغات وسیع خود نفوذ زیادی در افکار عمومی پیدا کرده‌اند.

طبیبان اسلامی با برنامه‌های واکسیناسیون، درمان و دارو، عمل‌های جراحی و... به شدت مخالفند. طبیبان اسلامی می‌گویند تجوز دارو‌های شیمیایی برای کاسبی و فروش شرکت‌های دارویی است.

آن‌ها مدعی هستند که روششان در برخورد با بیماری‌ها "اسلامی" است، این در حالی است که وزارت بهداشت و درمان این دیدگاه را قبول ندارد. وزارت بهداشت دو سال پیش اعلام کرد، "طب اسلامی" نداریم.

موضع رسمی وزارت بهداشت این است "در سیاست‌های کلی سلامت طب سنتی با عنوان «طب سنتی ایرانی» آورده شده و کلمه اسلامی وجود ندارد. "

موضع مراجع تقلید در خصوص طب اسلامی

برخی مراجع تقلید از جمله آیت الله مکارم شیرازی نیز در این باره تاکید کرده اند که "طب اسلامی" نداریم. یا آیت الله جوادی آملی درباره مدعیان طب اسلامی که به روایات روجوع می‌کنند گفته است: «از ۶هزار حدیث مربوط به طب اسلامی فقط ۵ درصد سند دارد و همین ۵ درصد هم شرایط و لوازم خاص خود را دارند؛ باید به دیدگاه‌های تجربی رجوع کرد.»

به هر صورت با اوج گرفتن بیماری کرونا در کشور و شیوع آن در قم، طیف طبیبان اسلامی نیز برای به کرسی نشاندن حرف خود فعالیت هایشان را افزایش دادند. این گروه برای رد تحلیل‌های علمی درباره شیوع کرونا دست به استدلال‌های سیاسی هم زده اند. در روز‌های ابتدایی شیوع بیماری این دسته به انتخابات دخیل بسته بودند ومدعی شدند که دشمن برای تحت شعاع قرار دادن انتخابات و کاهش حضور مردم پای صندوق‌های رای این بیماری را در ایران شایع کرده و دولت نیز در مدار اقدامات دشمن آن را در بوق کرنا می‌کند. با گذشت چند روز مشخص شد که این ادعا‌ها پوچ است و خطر کرونا بسیار جدی است.

چرا نباید گول توصیه‌های غیرواقعی سنتی درباره کرونا را بخویم؟

اکنون که در سراسر دنیا، کرونا، نگرانی بزرگی شده است و جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، مقالات علمی و غیرعلمی زیادی در فضای مجازی دست به دست می‌شود و اطلاعات زیادی روانه مردم می‌شوند. کدام یک از این اطلاعات درست و کدام یک غلط هستند؟

آیا خوردن سیر به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند؟

طبق اطلاعاتی که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده است، سیر یک ماده غذایی سالم است که خاصیت ضد میکروب دارد. با این حال طبق نظر این سازمان، هیچ شواهدی از شیوع این بیماری در دست نیست که خوردن سیر، مردم را از کرونا ویروس جدید محافظت کرده باشد.

آیا شستن بینی با آب نمک از بروز کرونا جلوگیری می‌کند؟

هیج مدرکی مبنی بر شستشوی منظم بینی با نمک وجود ندارد که مردم را از ویروس کرونا محافظت کرده باشد. شستشوی منظم بینی و حلق با آب نمک می‌تواند در بهبودی سریع‌ افراد در سرماخوردگی موثر باشد اما شستشوی بینی در جلوگیری از عفونت‌های تنفسی اعلام نشده است.

آیا روغن کنجد باعث جلوگیری از ورود کرونا به بدن می‌شود؟

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی روغن کنجد اثری روی کرونا ویروس جدید ندارد. در زمینه استفاده از ضدعفونی کننده‌های شیمیایی نیز این سازمان هشدار می‌دهد که مراقب خطر برخی از مواد شیمیایی که از آن‌ها برای ضدعفونی کردن دست خود استفاده می‌کنید باشید و برخی از این مواد برای استفاده روی دست و بدن شما خطرناک هستند.

چند توصیه از سازمان بهداشت جهانی

طبق نظر سازمان بهداشت جهانی توصیه‌های خوراکی در مورد ویروس کرونای جدید، اساس علمی ندارد. اطلاعات دقیق علمی در مورد ویروس جدید کرونا در دست نیست که صحت توصیه‌های سنتی را تأیید کنند. طب سنتی اما تجویزهایی در این زمینه اعلام کرده است که با توجه به شیوع گسترده این ویروس، امکان راستی‌آزمایی آن هم در جامعه چندان وجود ندارد. توجه به اصول بهداشتی که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده است یکی از بهترین اقداماتی است که در این زمان می‌توان انجام داد. شستن مداوم دست‌ها یکی از این نکات است که هر یک از افراد باید به آن توجه کنند. در توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی، نسبت به استفاده از هر ضدعفونی کننده‌ای برای دست و بدن هشدار داده شده است. بسیاری از این ضدعفونی کننده‌ها برای سطوح قابل استفاده هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند افراد را با خطر مواجه کند.

اعلام آخرین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در کشور

دکتر علیرضا رییسی - معاون بهداشت وزارت بهداشت، ضمن اعلام افزایش موارد قطعی ابتلا به کروناویروس جدید در کشور گفت: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تا کنون، ۸۳۵ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که متاسفانه از این موارد جدید، ۱۱ تن جان باختند.

وی گفت: بر این اساس کل موارد ابتلای قطعی کروناویروس جدید در کشور ۲۳۳۶ و متاسفانه مجموع موارد فوتی آن ۷۷ تن گزارش شده است.

وی با اشاره به افزایش آمار بهبودیافتگان بیماری، گفت: در مجموع ۴۳۵ تن از بیماران نیز بهبود یافتند.

آیا طب سنتی، کرونا را درمان می‌کند؟/ از پشت پرده کرونا چه می‌دانیم؟

سفیر چین پشت پرده ویروس کرونا را مشخص کرد

چانگ هووا سفیر جمهوری خلق چین و جمعی از متخصصین این کشور در حاشیه نشست با مسئولین هلال احمر کشور در پاسخ درباره اینکه آیا ویروس کرونا ساخته کشور آمریکا است یا خیر، گفت: در ابتدای شیوع این ویروس، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه کرونا از آزمایشگاه‌های چینی یا کشور آمریکا انتقال یافته است وجود داشت اما طبق آزمایش‌های ما و بررسی متخصصین خارجی و چینی، فکر می‌کنیم که این ویروس ساختگی نباشد و از طبیعت آمده باشد.

یکی از متخصصین چینی در پاسخ به این سوال که دولت چین تا جه میزان فرضیه ساختگی بودن و جنگ بیولوژیک ویروس کرونا را قبول دارد، اظهار داشت: در حال حاضر کشورهای مختلفی ازجمله آمریکا هم با این ویروس درگیر شده اند در نتیجه نمی‌توانیم بگوییم که کرونا صرفاً برای ایران یا چین ساخته شده است.

وی افزود: طبق بررسی‌های متخصصان غربی و چینی، ویروس کرونا قبلاً نیز در طبیعت و بعضی حیوانات وجود داشته و نمی‌توان با قطعیت گفت که توسط کشور خاصی ساخته شده است به همین دلیل پزشکان به مردم توصیه کرده اند که تا حد ممکن از حیوانات فاصله بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها