کد خبر: 581571
تاریخ انتشار :

علائم جدید کرونا ویروس چیست؟ / جوش ها و خارش را جدی بگیرید

علائم جدید کرونا ویروس چیست؟ / جوش ها و خارش را جدی بگیرید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، اولین علائم بیماری کرونا تب بود و تب سنجی در ایران و کشورهای دیگر به سرعت رایج شد اما با گذشت زمان رفتار این ویروس تغییر کرد و حالا تب و گلو درد یا سرفه های خشک تنها علائمی نیستند که نشانگر کروناویروس است. بیماران کرونا در ایتالیا با مشکلات پوستی پیدا کرده اند و علائم آنها از جوش های ریز شروع شده و این جوش ها به کهیر و از کهیر به زخم تبدیل شده است. علیرضا رئیسی، معاون بعداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی رکنا در مورد علائم کرونا تاکید کرد: ابتدا علائم کرونا ویروس مانند آنفولانزا، بدن درد، آبریزش بینی، گلو درد، گرفتن بینی، سرفه و عطسه بود.

وی با اشاره به داشتن تب در بیماران مبتلا به کرونا، افزود: در 44درصد افراد در شروع بیماری با تب روبرو نمی شوند. در طول بیماری بیش از 90درصد افراد تب پیدا می کنند. بیماران مبتلا به کرونا ممکن است در دو، سه روز اول تب نداشته باشند اما در طول بیماری حتما تب می کنند. اگر فکر می کنیم که با تب سنجی بیماران کرونایی را تشخیص بدهیم، 44درصد بیماران را از دست می دهیم. بستگی دارد که تب سنجی در چه مرحله ای از بیماری انجام می شود.

سکته های قلبی و عروقی براثر کرونا

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به این که بیماری کرونا علائم گوارشی دارد، گفت: از دست رفتن حس چشایی و اختلال در شنوایی نیز از علائم بیماری کروناست. البته بیماران بسیاری بودند که فقط سردرد داشته اند. برخی از علائم را پزشک تشخیص می دهد. طبق مطالعات اخیر، کرونا ویروس با بسته شدن عروق در مغز، ریه، کلیه و قلب خود را نشان می دهد. علائم آن همچنان ادامه دارد. تشخیص این بیماری با علائمی که اعلام شده سخت نیست.

بیماری پوستی از علائم کروناست

رئیسی با بیان این که تغییرات پوستی نیز از علائم بیماری کروناست، تاکید کرد: از تغییر رنگ پوست تا اگزما، پوسته پوسته شدن و حتی تغییر رنگ نقطه ای پوست آخرین بررسی ها انجام شده به خاطر درگیری مویرگ ها و لخته شدن خون در مویرگ ها رخ می دهد. البته کیس هایی هم بوده که تغییر رنگ پوستی بسیار زیادی داشتند که در دست تحقیق است. تغییر رنگ و مشکلات پوستی از علائم بیماری کرونا محسوب می شود، اما موارد آن کم است.

منبع:رکنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها