کد خبر: 589270
تاریخ انتشار :

چرا هرگز نباید با موی خیس خوابید؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

۱- ممکن است پوست سر را اذیت کند

تا به حال تجربه ی ناخوشایند خارش و تحریک پوست سر را داشته اید؟ معمولاً تقصیر را به گردن شامپو می اندازیم ، اما ممکن است علت این حس ناخوشایند عادت خوابیدن با موی خیس باشد. خوابیدن روی یک روبالشی خیس هم می تواند دلیل بیماری های پوست سر مثل شوره باشد. وقتی با موی خیس می خوابیم، محیط گرم و مرطوبی که در این حالت به وجود می آید می تواند رشد باکتری ها را بیشتر کند.

۲- باعث گره خوردن موها می شود

موی خیس شکننده است. وقتی بدون خشک کردن موهایتان به رختخواب می روید، این مسأله می تواند باعث گره خوردن موها در زمان خواب شود. به این ترتیب صبح روز بعد موهایتان دیگر به هیچ صراطی مستقیم نیستند و باز کردن گره هایشان سخت می شود. این مسأله می تواند اضطراب بیشتری به برنامه ی صبحگاهی شما وارد کند.

۳- باعث سردرد می شود

اگر با موی خیس به رختخواب بروید، این احتمال وجود دارد که صبح با سردرد از خواب بیدار شوید. برخی کارشناسان مراقبت مو می گویند خوابیدن با موی خیس باعث پایین آمدن دمای بدن می شود و این مسأله موجب سردرد می شود چون بدن سعی می کند خود را گرم کند. متخصصان دیگر هم معتقدند اگر با موی خیس و حوله به سر بخوابید، این مسأله نه تنها باعث سردرد می شود، بلکه می تواند خواب شما را مختل کند.

۴- موهایتان وز می شود

خوابیدن با موی خیس پیامدهای جدی ای بر سلامت ندارد اما روی ظاهر موها تأثیر می گذارد. رطوبت موها، سایش آن ها با روبالشی را بیشتر می کند، مسأله ای که باعث وز شدن موها می شود. کمی صرف وقت برای خشک کردن موها قبل از خواب می تواند در پولی که صرف خرید محصولات ضد وز می کنید صرفه جویی کند.

۵- باعث می شود موهای نازک نتوانند پرپشت به نظر آیند

موهای نازک، آسیب پذیرند و حجم ندارند. خوابیدن با موی خیس به ویژه برای این نوع مو مضر است. موها دیگر به آن راحتی حجم پیدا نمی کنند، به همین دلیل اگر همیشه با موی خیس بخوابید، این کار باعاث می شود موهایتان حتی کم پشت تر به نظر برسد.

۶- یکی از علل اصلی موخوره است

چند وقت یک بار برای زدن موخوره هایتان به آرایشگاه می روید؟ یکی از دلایل اینکه باید زود به زود موهایتان را کوتاه کنید، عادت خوابیدن با موی خیس است. چون موی خیس در برابر شکنندگی آسیب پذیر است و غلت زدن های در حین خواب ممکن است باعث ایجاد موخوره شود.

۷- پوست را تحریک می کند

خوابیدن با موی خیس نه تنها روی پوست سر بلکه روی پوست صورت هم تأثیر می گذارد. وقتی در خواب غلت می زنید، ممکن است موهایتان روی صورت تان قرار بگیرد. ترکیب موی خیس و دمای اتاق می تواند محیط عالی ای برای رشد باکتری هایی فراهم کند که پوست را تحریک می کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها