کد خبر: 599249
تاریخ انتشار :

تشخیص کرونا در ۱۲ دقیقه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دانشمندان انگلیسی با ارائه تست سوآب جدید بینی توانستند حدود ۵۰۰ فرد مبتلا به کرونا در انگلیس را کمتر از ۱۲ دقیقه شناسایی کنند و اعلام کردند که این تست موفقیتی ۹۷ درصدی داشته است.این تست سوآپ بینی جدید که حدود ۱۲۰ یورو قیمت دارد در انگلیس با ارائه در ۵۰ مغازه به صور آزمایشی توانسته افراد مبتلا به کرونا به خصوص افراد ناقل بدون علائم را شناسایی کند.این تست که با تکنولوژی جدید همراه است توسط مقامات آمریکایی و اروپایی تایید شده است.

تست سوآب جدید توسط شرکت انگلیسی LumiraDx که تولید کننده تجهیزات پزشکی است، ابداع شد.این تست با مکانیزم شناسایی آنتی ژن پروتئینی ویروس کرونا عمل می‌کند و بسیار سریعتر از تست‌های کنونی و کمتر از ۱۲ دقیقه ناقلان این بیماری را شناسایی می‌کند. بهترین تست‌های کنونی به طور میانگین می‌توانند در ۹۰ دقیقه افراد ناقل را شناسایی کنند.این تجهیزات به یک سیستم ابری متصل می‌شوند که می‌تواند به طور بالقوه امکان پیگیری سریع شیوع بیماری توسط مقامات بهداشتی را فراهم کند.

پاتریک والانس، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس بیان کرد: این تست تغییرات چشمگیری را در خدمات بهداشتی ملی انگلیس ایجاد می‌کند.تست تشخیصی سریع و جامع در تلاش برای مهار ویروس در حالی که دنیا منتظر یک واکسن موثر است، بسیار حیاتی است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها