کد خبر: 599447
تاریخ انتشار :

پوست شاداب و موی سالم با مصرف ماهی و میگو

پوست شاداب و موی سالم با مصرف ماهی و میگو
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

بنابراعلام ماهی خان، با افزایش سن کم کم چین و چروک های ریز نمایان شده و اگر به آن ها رسیدگی نشود ، روز به روز عمیق تر می شوند. در این صورت اعتماد به نفس فرد کاهش یافته و ممکن است دچار بیماری های روحی نظیر افسردگی گردد.

حل کردن این مشکل تا حدودی به دستان خود شماست! با مصرف غذاهای سالم می توانید از پیری زودرس جلوگیری کنید. پوستی جوان و شاداب داشته باشید و از موهای بی نقص خود لذت ببرید.

آبزیان دریایی با ترکیبات و عناصر شفابخش خود می توانند سلامتی پوست و موی شما را تضمین کنند!

در این مطلب به بررسی خواص ماهی جنوب می پردازیم و شما را با مواد مغذی آن آشنا می نماییم.

خواص اثبات شده ماهی روی سلامتی پوست و مو

در جوامعی نظیر ژاپن و کره که مصرف سرانه آبزیان دریایی بسیار بالا می باشد، بیماری های پوست و مو بسیار کمتر از جوامع دیگر، مردمان آن کشورها را درگیر خود نموده و همواره از پوستی لطیف، شاداب و موهایی پُرپشت و زیبا بهره مند هستند.

بنا به توصیه کارشناسان، مصرف دو مرتبه ماهی، میگو و سایر آبزیان دریایی در هفته حتی برای افرادی که دارای اضافه وزن نیز هستند، بسیار مفید می باشد.

ماهی جنوب پُرخاصیت

ماهی جنوب به دلیل خواص بالا و طعم بی نظیر آن، مورد پسند همه افراد می باشد و با روش های صحیح طبخ آن، می توان کودکان را نیز به خوردن این طعام پُرفایده عادت داد.

ماهی های جنوب به دلیل رشد و نمو در آب های آزاد، دارای انواع ویتامین، مواد معدنی، کلسیم و امگا ۳ می باشند. در ذیل به بررسی تأثیرات هریک از این ویتامین ها در سلامت پوست و مو می پردازیم.

اسیدهای چرب امگا ۳

ماهی جنوب دارای امگا ۳ فراوان می باشد. امگا ۳ در حفظ رطوبت پوست بسیار موثر است. مادامی که پوست یک منبع آبرسان داشته باشد، به چین و چروک های سطحی اجازه رشد نداده و پوست جوان و شاداب خواهد ماند.

همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ مانند یک کرم ضد آفتاب عمل نموده و پوست را از مضرات اشعه ماورابنفش خورشید (که ممکن است به سرطان پوست بیانجامد) محافظت می نماید.

امگا ۳ موجب تغذیه فولیکول های مو شده ، در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می نماید. هم چنین به تراکم مو کمک کرده، لذا باعث پُرپشتی موها می گردد.

ویتامین E

ویتامین E به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان قوی، تحریک کننده کلاژن سازی، رطوبت بخش و تأمین کننده مواد مغذی مورد نیاز پوست صورت، می تواند به عنوان یک گزینه عالی برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد. هم چنین حضور این ویتامین به موها شفافیت بخشیده و از آن ها در برابر عوامل محیطی خطرساز مراقبت می کند.

ویتامین C

امروزه سرم های حاوی ویتامین C وارد بازار شده که اثرات کلاژن سازی، ضد پیری و ضدلک آن ثابت شده است. البته باید هزینه زیادی را صرف خرید آن کنید!

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که با جلوگیری از فعالیت رادیکال های آزاد از بروز لک های پوستی ممانعت به عمل می آورد.

با مصرف ماهی و میگو به طور طبیعی از خواص این ویتامین مهم در بدن بهره مند شوید. ویتامین D

یکی از بیماری های پوستی مزمن خود ایمنی، پسوریازیس یا صدفک نام دارد. ویتامین D اثر درمانی روی این بیماری دارد. ماهی دارای مقدار قابل توجه و مطلوبی ویتامین D می باشد.

از دیگر خواص این ویتامین جلوگیری از پیری زودرس و کمک به افزایش رشد مو می باشد.

پروتئین

کُلاژن فراوان‌ترین پروتئین در بدن انسان است و یکی از بلوک های اصلی سازنده پوست، عضلات، استخوان ها و رباط ها محسوب می شود. مصرف ماهی و سایر آبزیان دریایی می تواند به کلاژن سازی پوست در سنین بالاتر که ساخت این ماده در بدن کمتر می شود، کمک نماید.

کلاژن سبب شده تا ریزش مو کاهش یابد. کلاژن رطوبت لازم را تأمین، در نتیجه از شکنندگی، وز شدن موها و ایجاد موخوره جلوگیری می شود.

ماهی و میگو همچنین منبع مهمی از سلنیوم، روی، فسفر و منیزیم محسوب می شوند که وجود هریک برای بدن ضروری می باشند.

حال که با خواص ماهی جنوب و سایر آبزیان دریایی آشنا شدید ، از این مواد مغذی و ارزشمند بیشتر در سبد غذایی خود استفاده نمایید.

لذت تفریح در یک روز تعطیل همراه خانواده ، با طبخ ماهی جنوب خوش طعم و پُرخاصیت چند برابر می شود!

خرید ماهی و میگوی تازه جنوب از ماهی خان

ماهی خان این امکان را برای شما فراهم نموده تا به آسانی از داخل منزل خود به صورت آنلاین، ماهی و میگوی جنوب را به قیمت مناسب خریداری نمایید و سفارش تان را به صورت بسته بندی های کاملاً بهداشتی درب منزل تحویل بگیرید.

تجربه خرید از خانه، تنها با اطمینان کردن به فروشگاه اینترنتی میسر خواهد بود. این اطمینان از رضایت مشتریان عزیزمان نشأت می گیرد. با یاری خداوند رضایت ایشان را در رزومه کاری مان ثبت نموده ایم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها