کد خبر: 605044
تاریخ انتشار :

درمان آسان افسردگی با یک میوه خوشمزه

درمان آسان افسردگی با یک میوه خوشمزه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، افسردگی امروزه یکی از بیماری‌های بسیار شایع است. این بیماری به طور جدی باعث اختلال ذهنی شده و تاثیرات منفی بر اندیشه و عملکرد افراد دارد. از دست دادن اشتها و انرژی و همچنین سخت فکر کردن از دیگر نشانه‌های رایج ابتلا به افسردگی است.

به گزارش فود نیوز،برای درمان افسردگی از مشاوره روانی و تجویز دارو استفاده می‌شود. دارو‌های ضدافسردگی طوری طراحی شده اند که کارکرد شیمیایی مغز را تغییر دهند. با این حال، در بسیاری از موارد علاوه بر کارکرد‌های درمانی، متاسفانه مصرف این دارو‌های شیمیایی می‌تواند منجر به عوارض جانبی ناخوشایند شود که روز به روز زندگی و فعالیت فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تاکنون تحقیقات گسترده‌ای از سوی دانشمندان برای یافتن دارویی طبیعی برای درمان افسردگی صورت گرفته است. دارو‌های گیاهی عوارض جانبی کمتری نسبت به دارو‌های شیمیایی دارند (در بسیاری از موارد هیچ عوارض جانبی ندارند).

برای مثال، دانشمندان هندی در تحقیقات خود پی بردند که موز، دارای خواص ضدافسردگی است. محققان پس از آنکه مشاهده کردند موز دارای سطح بالای آنتی اکسیدان است، تلاش کردند از این میوه برای آزمایش درمان افسردگی در حیوانات بهره ببرند.

فرآیند اکسیدان در بدن ارتباط مستقیمی با اختلالات مربوط به افسردگی دارد. این امر ناشی از عدم توازن میان رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن است. با این حال، آنتی اکسیدان‌ها می‌تواند با مبارزه با اکسیدها، سطح تنش بدن را کاهش دهد.

مطالعات در موش‌های آزمایشگاهی نشان داد درمان با موز باعث بهبود افسردگی آن‌ها شد. این امر ناشی از آنتی اکسیدان‌های موجود در موز بود که باعث کاهش علائم افسردگی شد. دانشمندان می‌گویند این تحقیقات تایید می‌کند مصرف موز می‌تواند به عنوان یک روش گیاهی برای درمان افسردگی بکار رود.

با این حال، موز خواص دیگری نیز دارد. این میوه سرشار از فیبر، تقویت کننده سلامت قلب، سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین B، کلسیم، پتاسیم، ریبوفلاوین، منگنز و آهن است که برای تندرستی و سلامت ذهنی و جسمی مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها