کد خبر: 611727
تاریخ انتشار :

با مصرف فرآورده های کنجدی، کلسترول خون خود را کاهش دهید!!

با مصرف فرآورده های کنجدی، کلسترول خون خود را کاهش دهید!!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کنجد و محصولات کنجدی همچون حلواارده سرشار از خواص فوق العاده ای می باشند به عنوان مثال یکی از مهم ترین خواص این فرآورده ها ،کاهش کلسترول بد خون است چرا که دانه های کنجد حاوی میزان بسیاری فیتواسترول می باشند.

دانه های کنجد، یکی از انواع دانه های روغنی سرشار از اسیدهای چرب اشباع می باشند که 75 درصد از آنها را چربی و پروتئین و 25 درصد دیگر را مواد معدنی، کربوهیدرات ها و فیبر تشکیل می دهند.

در این مقاله قصد داریم به مزایای مصرف دانه های کنجد و فرآورده های آن برای کاهش کلسترول خون، پوکی استخوان و ناتوانی جنسی در مردان بپردازیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

حلواارده

حلواارده یک فرآورده های بسیار مقویست که از تر کیب دانه های کنجد ساییده شده با شیره انگور و ... بدست می آید. این محصول کنجدی از تمامی خواص فوق العاده دانه های کنجد برخوردار می باشد همچنین حاوی انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین های گروه B و ویتامین E و مواد معدنی از جمله کلسیم، منیزیم، روی، مس و فسفر نیز می باشد.

همانطور که گفته شد حلوا ارده سرشار از خواص بی نظیریست که شما عزیزان می توانید با خرید حلوا ارده و مصرف آن خطر سکته قلبی را کاهش و از انواع سرطان پیشگیری و یبوست را درمان کنید. همچنین توصیه می شود آقایان از مصرف دانه های کنجد و فرآورده های آن غافل نشوند چرا که باعث تقویت و افزایش توان جنسی در آنها خواهد شد.

با مصرف فرآورده های کنجدی، کلسترول خون خود را کاهش دهید!!

خواص کنجد و فرآورده های آن در کاهش کلسترول

  • فیتواسترول ها

حلواشکری در واقع همان حلواارده است با این تفاوت که در تهیه آن، شکر جایگزین شیره انگور می شود. از مهم ترین و موثر ترین خواص دانه های کنجد و حلواشکری کاهش کلسترول بد خون می باشد. فیتواسترول ها ترکیباتی هستند که تنها در گیاهان یافت می شوند. این ترکیبات حاوی ساختمانی مشابه با کلسترول هستند بنابراین دریافت میزان مناسبی از فیتواسترول ها توسط بدن مساوی با کاهش میزان کلسترول خون است.

در گزارش بدست آمده در زمینه میزان فیتواسترول گیاهان مشخص شده است که کنجد و محصولات کنجدی جزو غنی ترین مواد غذایی از نظر فیتواسترول ها هستند. هر 100 گرم از دانه های کنجد حاوی 400 تا 413 میلی گرم فیتواسترول می باشند.

  • لیگنان ها

همچنین دانه های کنجد جزو مواد غذایی هستند که شامل بیشترین میزان لیگنان ها هستند. لیگنان ها در واقع همان ترکیبات گیاهیند که همانند هورمون استروژن عمل می کنند. به همین دلیل است که به آنها لقب فیتواستروژن داده اند.لیگنان های موجود در دانه های کنجد و حلواارده کتان به سرعت توسط بدن جذب می شوند.

  • سزامین ها

سزامین ها جزو اصلی ترین لیگنان های موجود در دانه های کنجدی و فرآورده های آن نظیر حلواارده می باشند. سزامین های موجود در حلواشکری باعث کاهش برخی از چربی های خون همانند کلسترول بد نیز می شوند. به همین دلیل است که خرید حلواشکری و دیگر فرآورده های کنجدی و مصرف آنها به افرادی که کلسترول خون بالایی دارند بسیار توصیه می شود.

خواص کنجد و محصولات کنجدی برای استخوان ها

برخی بر این باورند که پوکی استخوان اغلب گریبان گیر بانوان سالمند می شود در صورتی که مردان سالمند بیشتر در معرض این بیماری هستند. طبق آمار بدست آمده حدود 30 درصد از شکستگی های لگن در مردان اتفاق می افتد همچنین از هر 8 مرد بالای 50 سال ، 1 نفر شکستگی ناشی از پوکی استخوان را تجربه می کند.

طی مطالعات صورت گرفته توسط محققان بر روی 396 مرد در بازه سنی 45 تا 99 سال نتایج به دست آمده حاکی از کمبود روی و املاح معدنی در بدن و بروز پوکی استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات می باشد.

دانه های کنجد و فراورده های آن از جمله حلواشکری، منبع فوق العاده و بی نظیری از روی و کلسیم هستند. به همین دلیل به مردان و زنان سالمند، خرید حلوا شکری و دیگر فرآورده های کنجدی و مصرف روزانه آنها نیز بسیار توصیه می شود.

با مصرف فرآورده های کنجدی، کلسترول خون خود را کاهش دهید!!

خواص ارده و فرآورده های کنجدی برای درمان و افزایش توان جنسی در مردان

خرید ارده و مصرف منظم و روزانه آن موجب می شود تا مواد معدنی و روی لازم برای عملکرد درست و طبیعی دستگاه تولید مثل در مردان تامین گردد. کمبود برخی از مواد معدنی و مغذی موجب کاهش تستوسترون (هورمون های مردانه) می شود به همین دلیل است که به آقایان توصیه می شود تا از محصولاتی که حاوی روی فراوانی هستند نظیر دانه های کنجد استفاده نمایند. همچنین دانه های کنجد و فرآورده های آن طبعی گرم دارند که همین امر موجب درمان ناتوانی جنسی در مردان و زنان نیز می شود.

کلام آخر

در مقاله فوق به خواص بی نظیر و جادویی دانه های کنجد و فرآورده های آن در درمان و کاهش کلسترول بد خون، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان و افزایش ناتوانی جنسی در مردان و ... پرداختیم. امیدواریم که شما عزیزان مقالات وب سایت ترنگ را مطالعه و از خرید و مصرف محصولات کنجدی ترنگ غافل نشوید چرا که مصرف آنها امری مفید و ضرروری می باشد.

خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت ترنگ با ما درمیان بگذارید تا ما بتوانیم با بهره مند شدن از آنها خدمات مفید و ارزشمند تری را در اختیارتان بگذاریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها