کد خبر: 611771
تاریخ انتشار :

گسترش گونه جدید کرونا؛ قرنطینه اجباری مسافران در انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

براساس سیاست تازه همه شهروندان و ساکنان دائمی که از ۳۳ کشور وارد بریتانیا می شوند، موظف به اقامت اجباری در هتل های مصوب و تعیین شده توسط دولت به مدت ۱۰ روز و دادن چند آزمایش کووید-۱۹ هستند.

ورود دیگر مسافران ورودی از کشورهایی که اکنون در فهرست قرمز هستند مانند همه کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقای جنوبی و پرتغال، اکنون براساس قوانین و مقررات قرنطینه ممنوع است.

مسافران ورودی که مشخص شود در باره سفر به یکی از این کشورها در مدت ۱۰ روز پیش از ورود به انگلیس، اطلاعات نادرست داده اند، ممکن است به تا ۱۰ سال زندان محکوم شوند که موجب انتقادهایی از دوره طولانی زندان شده است.

دولت انگلیس تاکنون با ۱۶ هتل نزدیک فرودگاه های انگلیس با حدود پنج هزار اتاق، قرار داد امضا کرده است و ۵۸ هزار اتاق دیگر نیز در حالت آماده باش برای پذیرش مسافران قرار دارند.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس گفت: مقرراتی که از امروز اجرا می شود، با تقویت نظام قرنطینه، لایه امنیتی دیگری در برابر ورود گونه های تازه به این کشور ایجاد و از برنامه سراسری واکسیناسیون همراه با تلاش برای بازگرداندن زندگی به حال عادی، حفاظت خواهد کرد.

هزینه ۱۱ شب قرنطینه شامل ترابری، خوراک، اقامت و امنیت برابر با ۲۴۲۰ دلار یا ۲۰۰۰ یورو خواهد بود که توسط مسافران پیش از سفر به بریتانیا پرداخت می شود.

گونه جدید ویروس کرونا که به نام سویه کنت شناخته می شود و نخستین بار در آذر ماه در انگلیس مشاهده شد، اکنون در بسیاری از کشورها گسترش یافته و به احتمال زیاد توسط مسافرانی که ناآگاهانه این مهاجمان میکروسکوپی را با خود حمل می‌کرده اند، منتقل شده است.

این گونه نوع جدید که «B.۱.۱.۷» نام دارد به احتمال زیاد از منطقه جنوب شرقی انگلیس سرچشمه گرفته و طبق گزارش جدید «کالج ایمپریال لندن»، قرنطینه ماه نوامبر (آذر ماه) در انگلیس، در پیشگیری از گسترش این ویروس که بیشتر در جوانان زیر ۲۰ سال شایع است، تاثیر چندانی نداشته است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که نسخه تازه این ویروس با ۱۷ جهش، که عامل ایجاد بیش از نیمی از عفونت های جدید در انگلیس است، اکنون در ده ها کشور مانند آمریکا وجود دارد و در ایالت های کلرادو، کالیفرنیا و فلوریدا، آلودگی ایجاد کرده است.

در اروپا، این ویروس در بلژیک، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، اسپانیا، سوئد و سوئیس مشاهده و کشورهای آسیا، استرالیا، خاورمیانه و آمریکای جنوبی نیز شناسایی شده است.

در این نسخه جدید ویروس کرونا، مشاهده شده و در ایران نیز ابتلای شماری به کرونای انگلیسی گزارش شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها