کد خبر: 612920
تاریخ انتشار :

چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟/ توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت

چی بخوریم تا کرونا نگیریم؟/ توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ و البته درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به این ویروس، باید موارد زیر را رعایت کنید:

۱. خوراکی‌های تازه و فرآوری‌نشده مصرف کنید

میوه، سبزیجات، حبوباتی مانند عدس و لوبیاها، آجیل و غلات کامل، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و شیر از خوراکی‌هایی است که باید مصرف شوند. به‌جای خوردن مواد قندی، چرب یا شور از سبزیجات و میوه استفاده کنید.

۲. در حد متعادل روغن و چربی مصرف کنید

از چربی‌های غیراشباع‌شده مانند چربی‌های موجود در ماهی، آووکادو، آجیل، زیتون، سویا، کانولا و آفتابگردان استفاده کنید. به‌جای گوشت قرمز از گوشت‌های سفید مانند مرغ و ماهی مصرف کنید.

از مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده که حاوی چربی و نمک فراوان هستند، پرهیز کنید. از لبنیات کم‌چرب مصرف کنید. تا جایی‌که می‌توانید از سرخ‌کردنی‌ها، پیتزاهای یخ‌زده، شیرینی‌ها و فست‌فودها دوری کنید.

درضمن مواد خوراکی را بیش از حد نپزید تا ویتامین‌های آن از بین نروند.

۳. نمک و شکر کمتر مصرف کنید

هنگام پخت‌وپز از چاشنی‌های سرشار از سدیم و نمک به مقدار کم استفاده کنید. از خوراکی‌هایی که حاوی مقدار فراوانی نمک و قند هستند، بپرهیزید.

از نوشیدنی‌های گازدار و بدون گاز، مانند انواع نوشابه‌ها و آب‌میوه‌ها و همچنین دوغ و ماست طعم‌دارشده که حاوی قند بسیار هستند اجتناب کنید.

به‌جای مصرف شیرینی، کیک و شکلات از میوه‌های تازه استفاده کنید.

۴. به‌اندازه کافی آب بنوشید

آب مایه حیات است و مواد مغذی و ترکیبات درون خون را به سراسر بدن منتقل می‌کند، دمای بدن را تنظیم کرده و مواد زاید را از بدن بیرون می‌کند. درضمن این مایع حیاتی حرکت مفاصل را بهبود می‌بخشد.

بهتر است روزانه ۸ تا ۱۰ فنجان آب بنوشید. همچنین می‌توانید نوشیدنی‌های دیگر مانند آب سبزیجات، آب لیمو که در آب رقیق شده و شیرین نشده است و چای و قهوه مصرف کنید. اما باید مراقب باشید که بیش از حد کافئین و آب‌میوه مصرف نکنید.

بنابه گفته متخصصان بهداشت و سلامت با مصرف صحیح مواد مغذی می‌توان از ابتلا به بیماری کووید۱۹ اجتناب و به درمان مبتلایان کمک بسیاری کرد.

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها